MuscleMeat

Geertje slaat door

Peiling Peiling Slaat Geert door?

• Totaal stemmers
    139
kunnen ze die maurice de hond niet een keer verbieden?

PVV moet er gewoon een keertje bij zodat iedereen al dan niet begrijpt dat regeren nog wat anders is dan oppositie voeren. CDA/VVD/PVV. Links kan ff een oppositiekuur doen en lekker op rechts bashen, wat ze toch zo graag doen.

Perfect in my opinion. Gewoon doen!
Ze verdienen meestal meer van hun uitkering dan die 1000 euro per jaar dus geen gezeik. :stfu:

• Topic Starter Topic Starter
PVV moet er gewoon een keertje bij zodat iedereen al dan niet begrijpt dat regeren nog wat anders is dan oppositie voeren. CDA/VVD/PVV. Links kan ff een oppositiekuur doen en lekker op rechts bashen, wat ze toch zo graag doen.

Laten we dat lekker uitstellen totdat we even economisch aan de betere hand zijn ;)
CDA gaat geen concessies maken richting de PVV en de PVV kan niks anders doen dan aan de extremiteiten vasthouden anders verliezen ze per direct electoraat.
VVD (mijn vote) en de PVV zie ik wel samenwerken maar alleen omdat Rutte steeds verder van het liberalisme komt te staan.

vvd , pvv en d66. en wat stel jij voor?

Dat zijn maar 70 zetels, dat gaat niet gebeuren naast het feit dat ik de D66 niet rond zie komen met de PVV.

Meest logische zou zijn CDA/VVD/PVV op papier, maar dit zal de PVV de kop kosten. Ze zullen dan zien dat regeren en samenwerken iets anders is dan tegen alles aanschoppen vanuit de oppositie.

d66 staat volgens mij juist haaks tegenover de pvv.

Laten we dat lekker uitstellen totdat we even economisch aan de betere hand zijn ;)
CDA gaat geen concessies maken richting de PVV en de PVV kan niks anders doen dan aan de extremiteiten vasthouden anders verliezen ze per direct electoraat.
VVD (mijn vote) en de PVV zie ik wel samenwerken maar alleen omdat Rutte steeds verder van het liberalisme komt te staan.
Mja de crisis laat misschien geen risico's toe, hoewel dat ook overrated is... Een regering kan sowieso niet zo erg veel doen aan een crisis die vooral vanuit het buitenland gestuurd wordt... Ik denk dat de banken nu ook wel relatief veilig zijn en volgend jaar de recessie ongeveer wel ten einde is. De vraag is natuurlijk ook of de PVV wel wil regeren als ze te horen krijgen welke plannen ze moeten laten vallen. Met al die versnippering in de politiek gaan we hier ooit nog jaloers worden op het Amerikaans systeem ;)

hahahah ik vind het eigenijk een super idee

nope, heb de eerste pagina gelezen en gereageerd.

Heb nog andere dingen te doen dan 15 min dit topic zitten te lezen :D ;)

Mensen die denken dat PVV in een coalitie met CDA terecht kan komen, volgen het Nederlandse Politiek niet. Sowieso heeft een partij zoals PVV totaal geen kans om te regeren. Bovendien moet iedereen met gezond verstand het ook niet willen. Het gaat al slecht met Nederland, moet je na gaan wat voor wanbeleid er gevoerd zou worden mocht pvv ooit aan de macht komen.

Mensen die denken dat PVV in een coalitie met CDA terecht kan komen, volgen het Nederlandse Politiek niet. Sowieso heeft een partij zoals PVV totaal geen kans om te regeren. Bovendien moet iedereen met gezond verstand het ook niet willen. Het gaat al slecht met Nederland, moet je na gaan wat voor wanbeleid er gevoerd zou worden mocht pvv ooit aan de macht komen.

Ik zou de hypocrisie van de Nederlandse politiek niet onderschatten. Als ze straks wat betreft electorale verdeling niet om de PVV heen kunnen zullen er partijen zijn die het wel willen proberen onder het mom van 'een aanzienlijk deel van het volk wil het, verandering, andere boeg etc.' en ik denk dat de VVD en in mindere mate de CDA daar dan het meest vatbaar voor zullen zijn.

Ach echt willen, hoe lang denk jij dat het duurt in het geval de PVV niet zwaar inbindt in een dergelijke coalitie? Win-win situatie wat dat betreft. Bij niet matigen zullen ze in no-time uit elkaar vallen, veel gesmijt met modder over en weer binnen de coalitie en daardoor stemmen verliezen en bij inbinden zullen ze onderdeel van het establishment worden waardoor de man met de pet zich weer genomen gaat voelen, juist door de 'partij' die hen de verlossing had moeten brengen.

Laatst bewerkt:
Ik zou de hypocrisie van de Nederlandse politiek niet onderschatten. Als ze straks wat betreft electorale verdeling niet om de PVV heen kunnen zullen er partijen zijn die het wel willen proberen onder het mom van 'een aanzienlijk deel van het volk wil het, verandering, andere boeg etc.' en ik denk dat de VVD en in mindere mate de CDA daar dan het meest vatbaar voor zullen zijn.

Ach echt willen, hoe lang denk jij dat het duurt in het geval de PVV niet zwaar inbindt in een dergelijke coalitie? Win-win situatie wat dat betreft. Bij niet matigen zullen ze in no-time uit elkaar vallen, veel gesmijt met modder over en weer binnen de coalitie en daardoor stemmen verliezen en bij inbinden zullen ze onderdeel van het establishment worden waardoor de man met de pet zich weer genomen gaat voelen, juist door de 'partij' die hen de verlossing had moeten brengen.

Uiteraard, hypocrisie is heel menselijk. Maar toch denk ik dat voor het CDA, regeren met PVV net een brug te ver is. Ik kan het me gewoon niet voorstellen, VVD en PVV is natuurlijk wel mogelijk.

Verder hebben de meeste leden imo een verkeerd beeld van PVV. Volgens mij lijkt de partij qua standpunten het meest op de SP(sociaal economisch vlak). Behalve dat PVV een ander "standpunt" heeft over moslims, maar hoe ze qua reeel beleid van de partijen zoals SP zouden verschillen is mij een raadsel.

PVV heeft geen programma of partijbeginsel, eigenlijk best een aanfluiting. Hun verkiezingspamflet kan je amper gebruiken als je met andere partijen wil vergelijken.

Maar ik denk dat we allemaal wel weten wat hun plannen zijn...

- minder islam
- meer geld in de zak van de gewone man
- minder/geen immigratie
- betere zorg voor ouderen

De typische (extreem-)rechtse thema's.

PVV heeft geen programma of partijbeginsel, eigenlijk best een aanfluiting. Hun verkiezingspamflet kan je amper gebruiken als je met andere partijen wil vergelijken.

Klopt, maar PVV laat zich imo het beste vergelijken met SP. Beide willen de "gewone man/mensen" helpen. Kijk naar hun mening wat betreft AOW leeftijd en andere economische standpunten, voorzover ze die hebben.

Terug
Naar boven