MuscleMeat

Gefeliciteerd Sport2000!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Gisteravond opende de El Fath moskee officieel, ik had (echt waar!) een PERSOONLIJKE uitnodiging van Sport2000 in m'n inbox die ik helaas te laat (kwart voor tien avond) opende anders was ik er zéker even komen kijken.

Dit is em:

c9087929_IMG_2982.jpg

...Maar wat cirkelt daar hoog in de lucht???

Sfeerverzieker was een gristen pastoor die een reclamevliegtuigje met tekst boven de kersverse moskee liet vliegen:

c9087929_IMG_2965.jpg

Anyway een gezegende vredige toekomst! :)
(En niet teveel herrie maken!)

Weer 1 stap dichter bij het einde van de wereld.. :no:

Hahaha DBC pm'en om een moskee opening aan te kondigen: priceless.

Ziet er wel netjes uit, en wie heeft dat betaald?

Ziet er wel netjes uit, en wie heeft dat betaald?
de moslimgemeenschap van (voornamelijk) amersfoort. ze hebben jarenlang ingezameld en heeft zo'n 2.5miljoen gekost ongeveer.
maar dan is alles ook modern, automatische ramen, vloerverwarming, allergievrij tapijt noem het maar op:)
die vliegtuig-huurder was ervan overtuigd dat zijn religie de enige ware religie was, dus heeft hij samen met een andere man een vliegtuigje gehuurd voor 1000 euro. toen de eerste gasten binnenkwamen was het vliegtuig al weg, want hij had het voor een uur gehuurd:)

mocht je langs willen komen dbc dan roep je maar, dan gaan we gezellig samen even kijken, en marokkaanse thee drinken:D
die tent was overigens de party-tent die erbij stond, voor catering en dergelijke, dus je hebt flink wat eten gemist:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha DBC pm'en om een moskee opening aan te kondigen: priceless.

Dat valt wel mee. Wat ik irl allemaal doe en met wie ik (regelmatig) contact onderhou, daar weet men hier niets van. Dat heb ik weleens geprobeerd uit te leggen maar dat stuit alleen maar op ongeloof. Logisch ook: Niemand wil lezen dat ik aan 2 kanten mijn oor te luisteren leg. Men wil goedkope verhaaltjes over haat lezen. Je wordt door wat simpele zielen een sticker opgeplakt zodat iedereen je in eeen hokje kan plaatsen. DBC ies rasiest! Lekka makkelijk én scoort goed bij de kinders.

In mijn geval houdt dat in dat contact hebben mét en privébanden onderhouden mét Moslims niet voor te stellen is.
Leuk om te zien hoe slecht mensen geinformeerd zijn en hoe makkelijk je iedereen hier om de tuin kunt leiden.
De afspraak voor een bezoek aan 'een' moskee bestond al ruim een half jaar tussen Sport en mij.
Ik heb toen overigens nog, zo herinner ik me, de Haagsche Soennah afgewezen :D

Oud nieuws dus. En ik vind het oprecht k*t dat ik m'n PM te laat las.
Ik was gráág even langs geweest, zoiets zie je niet vaak.
Én ik had m'n N95 toch zeker meegenomen om wat foto's en filmpjes te schieten, al was het alleen maar om de simpele zielen hier wat 'wereldschokkends' te tonen ;)

Next time Sport, maar liever geen Marokkaanse thee, daar heb ik genoeg ervaring mee. Kreeg altijd buikpijn van zoveel zoetigheid :(

Dat valt wel mee. Wat ik irl allemaal doe en met wie ik (regelmatig) contact onderhou, daar weet men hier niets van. Dat heb ik weleens geprobeerd uit te leggen maar dat stuit alleen maar op ongeloof. Logisch ook: Niemand wil lezen dat ik aan 2 kanten mijn oor te luisteren leg. Men wil goedkope verhaaltjes over haat lezen. Je wordt door wat simpele zielen een sticker opgeplakt zodat iedereen je in eeen hokje kan plaatsen. DBC ies rasiest! Lekka makkelijk én scoort goed bij de kinders.

In mijn geval houdt dat in dat contact hebben mét en privébanden onderhouden mét Moslims niet voor te stellen is.
Leuk om te zien hoe slecht mensen geinformeerd zijn en hoe makkelijk je iedereen hier om de tuin kunt leiden.
De afspraak voor een bezoek aan 'een' moskee bestond al ruim een half jaar tussen Sport en mij.
Ik heb toen overigens nog, zo herinner ik me, de Haagsche Soennah afgewezen :D

Oud nieuws dus. En ik vind het oprecht k*t dat ik m'n PM te laat las.
Ik was gráág even langs geweest, zoiets zie je niet vaak.
Én ik had m'n N95 toch zeker meegenomen om wat foto's en filmpjes te schieten, al was het alleen maar om de simpele zielen hier wat 'wereldschokkends' te tonen ;)

Next time Sport, maar liever geen Marokkaanse thee, daar heb ik genoeg ervaring mee. Kreeg altijd buikpijn van zoveel zoetigheid :(

ghehehe, in de mooie kantine is ook koffie en fris te krijgen hoor:D. maar zonder gekheid, gewoon ff mailen/pm-en wanneer je wilt, dan kan je het gebouw zien, is wel de moeite waard.
voor degenen die foto's willen zien of info over de moskee willen, hier de website; Moskee Vereniging El Fath Amersfoort - Home
ennuh, ik denk dat je manier van discussieren heeft bijgedragen aan het ontstane beeld over je persoonlijkheid, maar verder heb je wel gelijk hoor:D

echt iets voor dbc om daar is op bezoek te gaan :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het ontwerp trouwens helemaal niet verkeerd. Doet me denken aan de vuurtoren van Vlieland.

Als je die wit/lichtblauwe keten met minaretten ziet zoals elders in het land, nee dat kan echt niet. Dit hier gaat mooi op in de omgeving en is uiit eigen middelen betaald. Ik zie daar gaan probleem in.

Anders wordt het wanneer er verkeersopstoppingen ontstaan zoals bij de hoedjeskerk bij mijn vroegere buurt. Sta je dus 20 minuten vast omdat er 781 space wagons vol broedfamilies aan komen rijden en lopen de voetgangers expres voor je auto omdat ze weten dat ze toch niks overkomt want zoals (écht!) gezegd 'god beschermt ons tegen alles.' ;)

Vind het eerlijk gezegd meer een schoolgebouw met een toren.

Moskeen in Turkije enzo vind er wlel cool uitzien, maar dit vind ik te makkelijk.

Vind het eerlijk gezegd meer een schoolgebouw met een toren.

Moskeen in Turkije enzo vind er wlel cool uitzien, maar dit vind ik te makkelijk.

zal nog ff wat foto's uploaden zo, zijn geen echte foto's maar afbeeldingen van hoe het moest worden, en zo is het dus ook geworden.
het gebouw heeft een beetje het uiterlijk van een moskee in marokko, en de koepel heeft men gebasseerd op de koepel van theater de flint, dat hier in de stad gevestigd is.
het minaret staat zoals je ziet aan de waterkant, eerst zou die aan de straatkant komen, maar vonden de buren niet zo prettig dus toen hebben ze dat omgegooid. in de moskee is ook een jongerenruimte zodat ze niet op straat gaan lopen irriteren. Al hou je altijd groepen die dat wel doen helaas.
en vlak ernaast komt een speelplaats van een euri of 12.000. voor buurtkinderen etc.

Ik vind het ontwerp trouwens helemaal niet verkeerd. Doet me denken aan de vuurtoren van Vlieland.

Als je die wit/lichtblauwe keten met minaretten ziet zoals elders in het land, nee dat kan echt niet. Dit hier gaat mooi op in de omgeving en is uiit eigen middelen betaald. Ik zie daar gaan probleem in.

Anders wordt het wanneer er verkeersopstoppingen ontstaan zoals bij de hoedjeskerk bij mijn vroegere buurt. Sta je dus 20 minuten vast omdat er 781 space wagons vol broedfamilies aan komen rijden en lopen de voetgangers expres voor je auto omdat ze weten dat ze toch niks overkomt want zoals (écht!) gezegd 'god beschermt ons tegen alles.' ;)
wat die verkeersproblemen betreft;
er is een eigen parkeerplaats en fietsenstalling uiteraard. het bestuur heeft de mensen erop aangesproken zoveel mogelijk lopend of fietsend te komen om geen overlast te veroorzaken. en op dagen zoals de vrijdag, of andere feestelijke momenten (normaliter 2keer per jaar een feestdag en de maand ramadan is druk), worden de parkeerplaatsen in de straat met pionnen afgezet zodat niemand daar kan parkeren op de bewoners na. en er staan een aantal mannen die de auto's naar grotere parkeerplaatsen (zoals bij supermarkten) verwijzen. en eventuele eigenwijsjes die toch parkeren waar het niet mag weg te sturen:D

Zitten de vrouwen in deze moskee ook achterin achter kippengaas?
Of is dit een menselijke moskee?

Mooi gebouw en veel plezier er mee.

Terug
Naar boven