Fitness Seller

Gelovig zijn of niet, welk is beter?

Peiling Peiling wat is beter?

• Totaal stemmers
    84
Ignorance is bliss

In elk denkbaar opzicht...
In de tijd dat ik in een grote oliefabriek werkte, had ik een operator aan de lijn die door iedereen normaliter afgeschreven zou worden als zijnde 'dom'. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat hij een fantastisch leven heeft waar menig man jaloers op is.

Ignorance is bliss

In elk denkbaar opzicht...
In de tijd dat ik in een grote oliefabriek werkte, had ik een operator aan de lijn die door iedereen normaliter afgeschreven zou worden als zijnde 'dom'. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat hij een fantastisch leven heeft waar menig man jaloers op is.

Dat is idd wel representatief voor de rest van de bevolking

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goed punt.

Ik geloof in heel veel dingen, ik geloof zowel stukjes uit de Islam als het Christendom en Jodendom.
Ik bind me eigen niet aan een bepaald geloof omdat dat niet nodig is om iets te geloven.

Ik hou me eigen ook bezig met Asatru, dat is een soort van Germaanse Mythologie.

Je hoeft jezelf niet te binden aan een geloof, de regels die in sommige religies voorkomen is gewoon pure onzin.

• Topic Starter Topic Starter
Ik geloof in heel veel dingen, ik geloof zowel stukjes uit de Islam als het Christendom en Jodendom.
Ik bind me eigen niet aan een bepaald geloof omdat dat niet nodig is om iets te geloven.

Ik hou me eigen ook bezig met Asatru, dat is een soort van Germaanse Mythologie.

Je hoeft jezelf niet te binden aan een geloof, de regels die in sommige religies voorkomen is gewoon pure onzin.

dat is nog het vaagste van allemaal:roflol:

dat je je baseert op één inconsistent boek zonder enig bewijs voor de weinige consistente beweringen die erin staan is 1 ding.

Random shit geloven uit meerdere van die boeken en dus dat geloof NERGENS op baseren is een heel ander niveau van dom:roflol:

dat is nog het vaagste van allemaal:roflol:

dat je je baseert op één inconsistent boek zonder enig bewijs voor de weinige consistente beweringen die erin staan is 1 ding.

Random shit geloven uit meerdere van die boeken en dus dat geloof NERGENS op baseren is een heel ander niveau van dom:roflol:

Neehoor dat betekent voor jezelf nadenken vanplaats zomaar naar iemand te luisteren die iets verteld ;)

En om dan iemand dom te noemen zegt meer over jezelf dan over mij :)

Neehoor dat betekent voor jezelf nadenken vanplaats zomaar naar iemand te luisteren die iets verteld ;)

En om dan iemand dom te noemen zegt meer over jezelf dan over mij :)

onbewezen dingen uit 10 verschillende sprookjesboeken overnemen noem jij voor jezelf nadenken?

notsureifsrs.jpg

onbewezen dingen uit 10 verschillende sprookjesboeken overnemen noem jij voor jezelf nadenken?

notsureifsrs.jpg

Ik lees er veel over en bepaal dan zelf of ik het geloof of niet.
Ik luister niet naar 1 of andere Paus of weet ik het wie.

Ik geloof wat ik wil en niet wat de Islam, Christendom of Jodendom jou zegt te moeten geloven.

Zo bedoel ik het zelf nadenken. ;)

Ik lees er veel over en bepaal dan zelf of ik het geloof of niet.
Ik luister niet naar 1 of andere Paus of weet ik het wie.

Ik geloof wat ik wil en niet wat de Islam, Christendom of Jodendom jou zegt te moeten geloven.

Zo bedoel ik het zelf nadenken. ;)

geef eens enkele voorbeelden van dingen waarin jij gelooft dan?

geef eens enkele voorbeelden van dingen waarin jij gelooft dan?

Ik geloof dat Jezus een profeet is net als Mohammed en geen zoon van god.
Geesten, Aliens en ik geloof dat er een New World Order is.

De New World Order houdt de wereld in zijn macht om geld te verdienen en mensen slaaf te maken.

Ook geloof ik dat de natuur voor alles een medicijn heeft en dat de farmaceutische industrie pure oplichterij is en alleen chemische medicijnen maken om geld te verdienen.

Reïncarnatie geloof ik ook in, ik geloof dat je leven uitgestippeld wordt voordat je geboren bent.
Zo moet je lessen leren in je leven en als je dan dood gaat wordt je leven geëvalueerd of jij die lessen wel geleerd hebt.

Ik geloof in magie en hoodoo (De magie kant van Voodoo).
Sindskort hou ik mijzelf bezig met Winti, dat is de Surinaamse vorm van Voodoo.

Bij Asatru hebben ze verschillende goden daar geloof ik in.
Namen die je misschien wel kent zijn Odin en Thor.

Het is teveel om te schrijven als ik alles ga vertellen.

Ieder zijn eigen mening en geloof maar ga geen dingen roepen omdat iemand wat anders gelooft dan jou.

Ik geloof dat Jezus een profeet is net als Mohammed en geen zoon van god.
Geesten, Aliens en ik geloof dat er een New World Order is.

De New World Order houdt de wereld in zijn macht om geld te verdienen en mensen slaaf te maken.

Ook geloof ik dat de natuur voor alles een medicijn heeft en dat de farmaceutische industrie pure oplichterij is en alleen chemische medicijnen maken om geld te verdienen.

Reïncarnatie geloof ik ook in, ik geloof dat je leven uitgestippeld wordt voordat je geboren bent.
Zo moet je lessen leren in je leven en als je dan dood gaat wordt je leven geëvalueerd of jij die lessen wel geleerd hebt.

Ik geloof in magie en hoodoo (De magie kant van Voodoo).
Sindskort hou ik mijzelf bezig met Winti, dat is de Surinaamse vorm van Voodoo.

Bij Asatru hebben ze verschillende goden daar geloof ik in.
Namen die je misschien wel kent zijn Odin en Thor.

Het is teveel om te schrijven als ik alles ga vertellen.

Ieder zijn eigen mening en geloof maar ga geen dingen roepen omdat iemand wat anders gelooft dan jou.

tumblr_m22i74G6io1qegw8v.gif

Niet om je aan te vallen, Rampage, maar heb je al een hoop meegemaakt in je leven?

Op een juiste manier het geloof naleven is een enorme beperking van je leven. Je moet veel dingen laten om die zogenaamde hemel in te komen. Het enige leven wat je hebt verziek je op deze manier. Daarnaast zou ik het juist verschrikkelijk vinden om ''alles te weten''. Je leven zelf betekenis geven is veel interessanter.

Enige keer dat ik het wel fijn zou vinden is in slechte tijden, zodat je een houvast hebt. Dat zal ook de rede zijn waarom religie in arme landen met veel armoede nog zo'n grote betekenis heeft.

Mensen zoeken vaak allerlei manieren om met gebeurtenissen om te gaan, geloof is daar vaak één van. Zie ik veel in m'n omgeving.

Nog eens; geen aanval. En zijn mijn zaken eigenlijk ook niet ;)

Haha neehoor, ben gewoon erg geïnteresseerd in dat soort onderwerpen en sommige dingen geloof ik gewoon.

Op een juiste manier het geloof naleven is een enorme beperking van je leven. Je moet veel dingen laten om die zogenaamde hemel in te komen. Het enige leven wat je hebt verziek je op deze manier. Daarnaast zou ik het juist verschrikkelijk vinden om ''alles te weten''. Je leven zelf betekenis geven is veel interessanter.

Enige keer dat ik het wel fijn zou vinden is in slechte tijden, zodat je een houvast hebt. Dat zal ook de rede zijn waarom religie in arme landen met veel armoede nog zo'n grote betekenis heeft.

Ja dat vind ik ook daarom vind ik ook alle regeltjes die opgelegd worden in zo'n religie allemaal onzin.

Dat zal ook de rede zijn waarom religie in arme landen met veel armoede nog zo'n grote betekenis heeft.

Dat, en wat dacht je van sterkere banden met cultuur/omgeving (en dus tradities) het gebrek aan educatie, literatuur en informatie van buitenaf?

Terug
Naar boven