AndroidHealthClinic

Geluidskwaliteit MP3 spelers

NaabFTW

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hey, mss een domme vraag, maar zit er verschil tussen de geluidskwaliteit die uit mp3-spelers komt (als je er vanuit gaat dat je steeds dezelfde oortjes gebruikt)?

Danku.

Ik denk dat geluidskwaliteit hoofdzakelijk door de oordopjes bepaalt wordt.

Mijn gehoor is in ieder geval niet goed genoeg verschil tussen muziekspelers te onderscheiden ;)

Ah, dus ik kan best die diffrnce mp3-speler kopen....mooi

De equalizer natuurlijk waardoor je jouw muziek zo kan instellen dat alles naar je wens klinkt :rolleyes:

en vergeet de bitrate en de frequentie van het geluid niet... liefst 192kbps @ 44100hz

Tuurlijk zit er wel verschil in, maar als je geluidskwaliteit voor 100 euro wilt kun je beter zo goed koop mogelijke 8 gig speler halen en dan nog 70 euro voor dopjes uitgeven. Dan heb je stuk beter geluid dan wanneer je een mp-3 speler van 100 euro koopt met bijgeleverde dopjes. Je levert wel in kwa mogelijkheden uitlerlijk en kwaliteit speler.

en vergeet de bitrate en de frequentie van het geluid niet... liefst 192kbps @ 44100hz

Nah, ik downsample alles tot 22 khz (vbr (48 kbs enzo)), Denk je nu echt dat ik hi-fi geluid ga ervaren tegen de wind in (trouwens, devildriver en disturbed dat KAN volgens mij helemaal niet hi-fi :) )

Terug
Naar boven