XXL Nutrition

Gepakt met uitschuifbare knuppel door politie

Bezoekers in dit topic

Ik zou het makkelijker kunnen verantwoorden wanneer ik iemand omver rij in een vluchtpoging dan wanneer ik iemand tot moes sla met zo'n knuppeltje.

Maar goed, ik beschik dan ook over een auto met meer vermogen dan een gemiddelde auto dus wegkomen is over het algemeen niet zo'n probleem.
 
Bij een politie controle hebben ze afgelopen week in mijn auto een uitschuifbare knuppel gevonden, zo'n ploertendoder... Heb zo'n ding altijd bij me uit veiligheid...

Moet deze week een verklaring afleggen alleen wat kan ik dan het beste zeggen dat ik geen xxxxx boette krijg, gaat via officier van jusitie?


gewoon dit....
 
Zou een mooie boel zijn. Krijgen 2 mensen ruzie om een aanrijding, zit er een tussen die zichzelf niet kan beheersen en zijn wapen omzich 'te beschermen' er bij pakt.

Maargoed, ik heb altijd een grote ijzere staaf in de auto liggen, valt niet onder wapens oid, is gewoon zo'n rolbuis die normaal aan een imperiaal vastzit.

dit bepaal jij niet, de rechter bepaald uiteindelijk of dit een wapen is. Als jij het hebt gebruikt als wapen dan is het een wapen :p tis indd alleen moeilijker te bewijzen
 
Ik zou het makkelijker kunnen verantwoorden wanneer ik iemand omver rij in een vluchtpoging dan wanneer ik iemand tot moes sla met zo'n knuppeltje.

Maar goed, ik beschik dan ook over een auto met meer vermogen dan een gemiddelde auto dus wegkomen is over het algemeen niet zo'n probleem.

Ik kan genoeg scenario's bedenken waar je niet weg kan komen met je auto..
 
Ik kan zoveel scenario's bedenken waar je niet weg kan komen met je auto..

Ik verwacht dat je in zo'n situatie ook weinig aan zo'n knuppeltje hebt.
 
Overigens zou ik gewoon zeggen dat het ding niet van jou was en dat je regelmatig andere mensen in de auto hebt.
 
staat in het wetboek als verboden wapen...

dan maakt het toch geen f#ck uit wat je zegt..

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 23:04 ----------

Overigens zou ik gewoon zeggen dat het ding niet van jou was en dat je regelmatig andere mensen in de auto hebt.

en dan moet je dus iemand gaan noemen van wie hij is???
 
dan maakt het toch geen f#ck uit wat je zegt..

Tuurlijk wel, als jij zegt dat het gewoon een souveniertje is dan krijg je waarschijnlijk een lagere straf dan wanneer jij zegt dat je van plan bent iemand in elkaar te roppen.

Eerlijk gezegd zou ik gewoon een advocaat raadplegen voordat je een verklaring af gaat leggen. Je weet t bewijs dus t heeft geen zin om je op je zwijgrecht te beroepen zodat je t bewijs krijgt en een goed verhaal in elkaar kan zetten.

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 23:06 ----------

en dan moet je dus iemand gaan noemen van wie hij is???

Moest er zoiets in mijn auto gevonden worden dan geef ik ze een lijst met alle mensen die ooit in mijn auto gezeten hebben en wens ik ze succes.
 
Overigens zou ik gewoon zeggen dat het ding niet van jou was en dat je regelmatig andere mensen in de auto hebt.

Zinloos, jij moet je wagen regelmatig controleren zal de reactie zijn. Zelfs zeggen dat iemand het stiekem in je wagen gestopt heeft zal niet aanvaard worden. Ze willen gewoon geld zien, dus vergeet het.
 
Tuurlijk wel, als jij zegt dat het gewoon een souveniertje is dan krijg je waarschijnlijk een lagere straf dan wanneer jij zegt dat je van plan bent iemand in elkaar te roppen.

Eerlijk gezegd zou ik gewoon een advocaat raadplegen voordat je een verklaring af gaat leggen. Je weet t bewijs dus t heeft geen zin om je op je zwijgrecht te beroepen zodat je t bewijs krijgt en een goed verhaal in elkaar kan zetten.

die je gezellig in je auto laat liggen... hmhm...

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 23:07 ----------

Tuurlijk wel, als jij zegt dat het gewoon een souveniertje is dan krijg je waarschijnlijk een lagere straf dan wanneer jij zegt dat je van plan bent iemand in elkaar te roppen.

Eerlijk gezegd zou ik gewoon een advocaat raadplegen voordat je een verklaring af gaat leggen. Je weet t bewijs dus t heeft geen zin om je op je zwijgrecht te beroepen zodat je t bewijs krijgt en een goed verhaal in elkaar kan zetten.

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 23:06 ----------



Moest er zoiets in mijn auto gevonden worden dan geef ik ze een lijst met alle mensen die ooit in mijn auto gezeten hebben en wens ik ze succes.

jij bent er dus zo 1 die zijn vrienden erbij lapt... bah
 
Zinloos, jij moet je wagen regelmatig controleren zal de reactie zijn. Zelfs zeggen dat iemand het stiekem in je wagen gestopt heeft zal niet aanvaard worden. Ze willen gewoon geld zien, dus vergeet het.

Ik heb geen boete gekregen bij mijn rechtszaak dus argument niet valide :p

Maar inderdaad denk ik wel dat de kans vrij klein is dat je hier mee weg komt..
 
Het wordt sowieso dokken. Vertel gewoon eerlijk dat je het puur als verdedigingsobject bij je hebt. Ga geen onsamenhangend verhaal lopen verzinnen.
 
dan maakt het toch geen f#ck uit wat je zegt..


het maakt indd niet uit :P het gaat erom dat hij een verboden wapen heeft zonder vergunning. Je kan beter een mes meenemen mits het niet een lemmet heeft met meer dan 1 snijkant en de lengte in opgevouwen toestand moet korter zijn dan 28cm :p
 
Laatst bewerkt:
jij bent er dus zo 1 die zijn vrienden erbij lapt... bah

Ik zou zo'n ding niet in mijn auto leggen dus ga er ook niet de verantwoordelijkheid er voor nemen.
 
Ik heb geen boete gekregen bij mijn rechtszaak dus argument niet valide :p

Maar inderdaad denk ik wel dat de kans vrij klein is dat je hier mee weg komt..

Ik ken jouw specifieke rechtzaak niet maar wat dit soort dingen betreft weet ik wel hoe ze redeneren.

Maar als je mijn advies opvolgt Jeffrey, zeg hen dan het volgende:

Gereedschap in de wagen is wel toegestaan, maar kan net zo gevaarlijk, of gevaarlijker zijn als wapen.
 
Ik ken jouw specifieke rechtzaak niet maar wat dit soort dingen betreft weet ik wel hoe ze redeneren.

Denk dat zo'n rechtszaak wel meer kost dan wat de boete zal zijn :p .
 
Ik zou zo'n ding niet in mijn auto leggen dus ga er ook niet de verantwoordelijkheid er voor nemen.

daar gaat het nu toch niet om gaat erom dat jij het zo zou oplossen...
 
Zal hun een worst wezen. Zolang het specifieke object niet als wapen staat geregistreerd kun je het bij je dragen.
 
Maar als je mijn advies opvolgt Jeffrey, zeg hen dan het volgende:

Ik weet niet hoe het in Belgie is maar gevaarlijk gereedschap mag niet binnen bereik van de bestuurder hebben liggen. Volgens mij moet het zelfs achterin de kofferbak liggen en mag t alleen wanneer t aannemelijk is dat jij het gebruikt waarvoor het bedoeld is.
 
Back
Naar boven