MuscleMeat

German Volume Training opsplitsen in 5 dagen?

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik zit er over te denken om mezelf eens aan German Volume Training te wagen aangezien ik hier veel goede verhalen over lees. Ik lees overal over een 3 daagse split maar ik wil het liever op gaan splitsen in 5 dagen. Ongeveer 70% van mijn 1RM pakken.

Dus bijvoorbeeld, Maandag: Deadlift 10x10
Dinsdag: Bench Press 10x10, 3x10 Triceps Extensions
Woensdag: Bent-over Rows 10x10, 3x10 Bicep Curls
Donderdag: Squat 10x10, 3x10 Calf Raise
Vrijdag: Military Press 10x10, 3x10 Side Raise
Zaterdag, Zondag: Rust.

Iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Startpost edited.

Lijkt me vrij saai en eentonig? Maar als 't werkt:)

Zit zelf ook na te denken over zoiets, kijken hoe ik hier op reageer.

'Hoeveel setjes moet je nog? 9!!'

Lijkt me vrij saai en eentonig? Maar als 't werkt:)

Zit zelf ook na te denken over zoiets, kijken hoe ik hier op reageer.

'Hoeveel setjes moet je nog? 9!!'
Ja het lijkt me ook wel vrij saai maar ik heb er goede verhalen over gehoord. Ik wil ook weten hoe ik hier op reageer :)

Up.

Heb wel eens GVT gedaan. Zoals je hem nu voorstelt is veels te zwaar. Iedere dag dat je getrained hebt is het beter om de dag daarna niet te trainen als je echt 10x10 gaat doen.

Ik vond het echter snel te eentonig worden en deed als snel alleen maar 10x10 voor squats en voor de rest een gewoon schema.

Heb wel eens GVT gedaan. Zoals je hem nu voorstelt is veels te zwaar. Iedere dag dat je getrained hebt is het beter om de dag daarna niet te trainen als je echt 10x10 gaat doen.

Ik vond het echter snel te eentonig worden en deed als snel alleen maar 10x10 voor squats en voor de rest een gewoon schema.
Hoe was het resultaat afgezien van de eentonigheid?

Hoe was het resultaat afgezien van de eentonigheid?

Goed. Vooral voor de benen en de bovenborst was ik erg tevreden al na 3 weken tijd. Daarna ben ik er mee gestopt m.u.v van squatten. Je kan wel flinke spierpijn verwachten de eerste paar keer.

Voor de benen vind ik het op de een of andere manier niet saai en doe ik soms nog steeds 10x10 squats voor de afwisseling. Maar dat is dan ook echt een uitdaging om de 10 sets te halen met squatten.

Hoe zijn de resultaten, Gorillor? Bevalt het een beetje, of heb je nog aanpassingen moeten doen?

Terug
Naar boven