XXL Nutrition

german volume training: supersetten?

critmonster

Freaky Bodybuilder
Waardering
449
Supersetten jullie bij GVT?

Dus bijvoorbeeld dag 1 heb ik bench press en lat pulldown, moet ik dan 1x10 bench press doen, dan 1x10 lat pulldown, dan weer 1x10 bench press en dan weer 1x10 lat pulldown? Of moet ik 10x10keer bench press doen en dan 10x10 keer lat pulldown?

Laatst bewerkt:
ik zou optimized volume training opzoeken van christian thibaudeau veel beter imo

• Topic Starter Topic Starter
Wil toch graag eens de originele GVT proberen, hoor er namelijk zo veel over dat ik eindelijk eens zelf een ervaring wil

je hoeft de oefeningen trouwens niet te supersetten maar je zou het wel kunnen doen ligt eraan wat je zelf ook fijn vind. Ik zou ze gewoon lekker supersetten om er een kortere maar wel intensieve workout van te maken

Laatst bewerkt:
je hoeft de oefeningen trouwens niet te supersetten maar je zou het wel kunnen doen ligt eraan wat je zelf ook fijn vind. Ik zou ze gewoon lekker supersetten om er een kortere maar wel intensieve workout van te maken

Vind zelf niet dat supersets ideaal zijn voor massa.. Dus als het inderdaad zo is dat je mag kiezen bij dit schema ga ik dat niet doen.

nee is voor iedereen ook persoonlijk he ligt natuurlijk ook aan hoeveel tijd je hebt en dergelijke.

ik deed het wel eens gewoon oefening voor oefening,geen supersets.
Vind German volume meer iets om eens in de zoveel tijd es te doen,voor het schok effect.Dagelijks zo trainen lijkt mij niets.

Wil toch graag eens de originele GVT proberen, hoor er namelijk zo veel over dat ik eindelijk eens zelf een ervaring wil

Orginele GVT is gewoon 10*10 en daarin kwamen geen supersets voor.

Alles wat daarna erbij "verzonnen" is zijn variaties op het oorspronkelijke concept.

Logisch dat het in het oorspronkelijk 10*10 niet voor komt, want 10*10 komt uit de gewichtshefhoek waar men gewoon was met lagere reps te werken.

Het HIGH volume in GVT moet je dan ook zien vanuit die hoek en niet vanuit BB oogpunt want van BB oogpunt is het maar een middelmatig volume wat gedraaid wordt. De korte rustperiodes tussen de sets is binnen GVT bepalender dan het set/rep volume.

ik deed het wel eens gewoon oefening voor oefening,geen supersets.
Vind German volume meer iets om eens in de zoveel tijd es te doen,voor het schok effect.Dagelijks zo trainen lijkt mij niets.

Dacht dat de maker ervan ook aanraad om het maximum 6 weken te doen, dus inderdaad als schok effect ja.

Orginele GVT is gewoon 10*10 en daarin kwamen geen supersets voor.

Alles wat daarna erbij "verzonnen" is zijn variaties op het oorspronkelijke concept.

Logisch dat het in het oorspronkelijk 10*10 niet voor komt, want 10*10 komt uit de gewichtshefhoek waar men gewoon was met lagere reps te werken.

Het HIGH volume in GVT moet je dan ook zien vanuit die hoek en niet vanuit BB oogpunt want van BB oogpunt is het maar een middelmatig volume wat gedraaid wordt. De korte rustperiodes tussen de sets is binnen GVT bepalender dan het set/rep volume.

Dacht ik al ja :)

Laatst bewerkt:
om hier nog maar even in te haken
Zou de GVT supersetten wel goed zijn voor in de cut?

Terug
Naar boven