Fitness Seller

German Volume Training

Ano_91225

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
98
Lengte
1m91
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Na ruim een jaar alleen maar gefocust te hebben op kracht (bijna alleen maar compounds and olympische lifts, zelden meer dan 5 reps (x5 veelal) gemaakt met uitzondering van onder andere chin-ups) wil ik de komende tijd met mijn krachtwinst weer wat meer hypertrophy gericht gaan trainen. Ik lees een hoop positieve verhalen over GVT. Nu vandaag mijn eerste dagje geprobeerd maar ik trok het dus echt niet :o
60% van mijn 1RM 10x10 geprobeerd. Vandaag upperbody. Flat BB bench, Incline DB bench, Chin-ups en pendlay rows. Man man man wat een ellende. Laatste drie setjes van het benchen gingen al met veel moeite en ik kon Incline gewoon niet afmaken. Ik had al minder gewicht gepakt en desondanks ging in m'n derde setje de 9e rep echt niet meer omhoog :D Rug ging een stuk beter al had ik met de rows ook veel moeite.
In ieder geval, wie heeft er veel met dit schema gewerkt? Is 60% voor 10x10 niet wat ambitieus? Of moest je eerst 2 á 3 weken 'opbouwen' om dit te halen? Het is zo lang geleden dat ik met dergelijke repranges gewerkt hebt, allicht eerst met 8x8 beginnen als variatie?

Doe je de normale versie of de "advanced" versie? Volgens mij moest je namelijk 1 oefening voor borst 10x10 en 1 voor rug 10x10 en de andere 2 oefeningen was 3x8.

Maar weet niet hoe het bij de normale variant zit..

• Topic Starter Topic Starter
Poe, de versie die ik tegen ben gekomen was zeer simpel van opzet.
UB/LB. 2 oefeningen per spiergroep. 10x10 voor beide oefeningen.

Ah in dat geval gewoon volhouden ;) ik denk wel dat je iets te zwaar bent begonnen. De 1ste 2 weeken en de laatste 2 zijn het zwaarst.

Terug
Naar boven