XXL Nutrition

Gestopt met blowen ervaringen.

Bezoekers in dit topic

Ik heb een periode elke dag geblowt (wel maar een maandje of twee) maar heb persoonlijk zo goed als altijd puur gerookt, dus zonder tabak. Nadien jarenlang overgegaan naar 2-3x per week, nadien een jaartje naar 1x per week.

Tegenwoordig nog maar 1x per 3 weken ofzo omdat ik minder uitga en omdat ik geen zin meer heb om er zoveel geld aan uit te geven, kon ik al die euro's maar terugkrijgen lol. Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit afkickverschijnselen had. Wel deed ik vaak een pen/potlood in mn mond uit gewoonte. Rook je ook sigaretten ernaast? Of rol je tabak in je joints? misschien veroorzaakt dat wel die afkickverschijnselen.
 
Beste mensen,

Van me 14 t/m 22 v elke dag geblowd ( natuurlijk wel is een dag niet , maar bijna elke dag) na zo”n lange tijd begin ik nu persoonlijk wel een paar negatieve effecten te merken zoals

- Elke dag verrot wakker worden
- Niet helder nadenken / langzaam
- Bijna al me vrije tijd gaat uit na blowen / stonend zijn / uitspacen
- Grote drang om hele dag door te roken

Ik heb wel paar x paar dagen niet gerookt omdat ik wou stoppen maar dan heb ik last van deze afkickverschijnsels

-Verward gevoel ( het gevoel je niet “normaal” te voelen en als ik dan gerookt heb voel ik me pas “normaal” )
- Sterke drang om te roken
- Mood swings ene moment voel ik me goed 2 sec erna voel ik agressie in me
- Emotineel als ik stop besef ik de keiharde realiteit en besef ik alle fouten die ik heb gemaakt.

Dus mijn vraag is zijn er mensen hier die ook dagelijks geblowd hebben en ook gestopt zijn ?
En wat voor positiefe voordelen hield je er over en hoelang duurde het voordat je helemaal afgekickt was?

ga er maar van uit dat je ontwikkeling van je 14e tot je 22e vrijwel heeft stilgestaan ,

maar gelukkig zie je nu ook de negatieve effecten ervan anders was je zo'n ook triest figuur geworden die op zijn 40e nog naar de koffieshop gaat,

ik heb 4 jaar van mijn leven weggegooid met dagelijks blowen (21 tot 25 ),flauw gezever aangehoord in de shop ,mezelf verwaarloosd qua eten etc



er zijn hier op het forum ook veel voorstanders te vinden van blowen ,

die zullen ook nog wel een reactie plaatsen
 
Kijk uit met snel aankomen ivm striemen.
 
Ik heb jarenlang geblowd
En echt elke dag grammen
Iedereen verbouwde het dus we kregen het geeneens op voordat het verrot werd lol.
Zodra je stopt kom je uit je bubbel en snap je pas hoe je was in die periode.
Daarom heb je nu zo’n moeite met stoppen.
Nu wordt je opeens een ander persoon.
Maar wel beter.
Ben blij dat ik jaren geleden ben gestopt.
Ken nog steeds lui die elke dag blowen en in shop zitten te ‘chillen’
Je stompt helemaal af.
Gewoon stoppen met die shit bro!
 
Hoe erg de afkickverschijnselen ook zijn, je komt er zo ongelooflijk sterk uit op de lange termijn op mentaal vlak. Misschien dat een psycholoog je nog kan helpen bij het afkicken.
 
Heb denk ik ook wel 10 jaar bijna dagelijks gerookt. Maar gelukkig geen enkel probleem gehad om te stoppen. Nou rookte ik ook niet veel ondanks ik wel elke dag blowde. Vaak met kerst halen we nog even kerst pakketje bij de shop weg home alone erop en genieten. :)
 
Ook jarenlang gedaan. Echter kwam er op een dag een punt dat ik me alleen maar opgefokt voelde bij gebruik.
Verschillende hash/wiet geprobeerd maar viel elke keer kut, toen ook zonder afkickverschijnselen gestopt.
Iemand anders ook zoiets gehad?
 
Ik heb ook van mijn 13e tot mijn 21e bijna dagelijks geblowd. Sommige jaren meer dan de andere jaren, maar was zeker een zware blower ook.

In 2004 ben ik gaan werken op Kreta voor een maandje of 8, puur om uit de grote stad en de verleiding weg te komen. Natuurlijk ook daar geconfronteerd met Fransen die hele plakkaten hasj mee genomen hadden en ook met de locale Albanees die een route runde van Albanië naar het eiland met eens in de zoveel tijd een fluisterbootje vol met vuilniszakken aan wiet. Tot zover zou je denken, missie gefaald. En inderdaad zo dacht ik er ook over toen ik terug kwam in Nederland. Op de dag van terugkomst is ook het eerste wat ik deed de metro pakken naar Gerdesiaweg om bij Tuda een voordeel zak Silver Pearl te halen. Eenmaal mijn eerste blowtje gedraaid en gerookt ben ik er zo ziek van geworden, zwaar zweten, paniekaanval, misselijk, verhoogde temperatuur etc. Heb de hele zak weggegooid en nagenoeg nooit meer geblowd. De keren dat ik het nog eens wilde proberen na 2 hijsen alweer hetzelfde kut gevoel. Les die ik geleerd heb is dat de wiet in Nederland van dermate hoge kwaliteit is door alle voedingsstoffen en ook chemicaliën die ze eraan toevoegen om het THC gehalte maar zo hoog mogelijk te krijgen en dat dit in verhouding tot de Franse hasj en de Albanese wiet echt nergens over ging.

Heb er toen ik op Kreta was nooit problemen mee gehad, we blowden natuurlijk wel bijna elke dag daar, maar feit dat het waarschijnlijk maar 1/10 van de THC bevatte ten opzichte van de zooi in Nederland, had mogelijkerwijs voor ontwenningsverschijnselen kunnen zorgen. Ik ken zat lui die echt maar moeilijk af kunnen kicken door de lichamelijke en mentale klachten waar ze dan tegenaan lopen.

Je hebt er waarschijnlijk niet zoveel aan, tenzij je zelf een gare shitplant kunt kweken en die een maandje of 8 kunt roken om vervolgens net zo ziek te worden van de coffeeshop wiet die er te koop is. Ben je er wel gelijk voor goed van genezen, althans dat was de uitkomst uiteindelijk bij mij. Naar het buitenland is natuurlijk ook een optie zoals ik dat heb gedaan, maar wellicht wat rigoureus voor je.
 
Eenmaal mijn eerste blowtje gedraaid en gerookt ben ik er zo ziek van geworden, zwaar zweten, paniekaanval, misselijk, verhoogde temperatuur etc. Heb de hele zak weggegooid en nagenoeg nooit meer geblowd. De keren dat ik het nog eens wilde proberen na 2 hijsen alweer hetzelfde kut gevoel.

Dit is dus precies wat ik bedoelde, haha
 
Misschien enige zelfbeheersing en discipline hebben en maar 1x per maand roken?:trollface:
 
ga er maar van uit dat je ontwikkeling van je 14e tot je 22e vrijwel heeft stilgestaan ,

maar gelukkig zie je nu ook de negatieve effecten ervan anders was je zo'n ook triest figuur geworden die op zijn 40e nog naar de koffieshop gaat,

ik heb 4 jaar van mijn leven weggegooid met dagelijks blowen (21 tot 25 ),flauw gezever aangehoord in de shop ,mezelf verwaarloosd qua eten etc

er zijn hier op het forum ook veel voorstanders te vinden van blowen ,

die zullen ook nog wel een reactie plaatsen
Je bedoelt mij hè, viezert? :rolleyes:

Als ik moet kiezen tussen wel blowen of niet blowen, dan is het altijd logischer en beter om het niet te doen. Natuurlijk. Maar als jij blowt en je hebt echt helemaal nergens last van, en je kan het betalen, en je bent niemand anders tot last: dan denk ik dat de negatieve eigenschappen heel erg meevallen.

Een "voorstander van blowen" klinkt gelijk zo extreem. Dit impliceert namelijk dat je mensen aanmoedigt om ook te gaan blowen.

TS heeft overduidelijk last van het blowen. Het is dus beter als TS niet blowt.
 
Back
Naar boven