XXL Nutrition

Gevallen op elleboog

Whiplash87

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hej

Vorige vrijdag ben ik nogal hard op mn elleboog gevallen.
De pijn is ondertussen al wat minder. Bij aanraking op het puntje van mijn elleboog blijft wel pijnlijk en sommige oefeningen tijdens de training voelen pijnlijk aan.
Vooral bij tricepsoefeningen heb ik pijn in men elleboog...

Wat kan dit betekenen? Best dokter, of kan ik gerust nog wat afwachten en de pijnlijke oefeningen achterwege laten?

alvast bedacht
grts

Het betekend wss dat je elleboog beschadigd is ^^. Als er niets gebroken oid is gewoon ff rust nemen, zal je doktor wss ook zeggen. Wij weten natuurlijk niet hoe erg het is, dus dat moet je zelf maar inschatten.
Verder zou ik idd geen triceps of schouder belastende dingen doen voor een tijdje,
misschien wat hele lichte oefeningen voor wat doorbloeding?!

Als je verder alle bewegingen volledig kunt maken, is bijvoorbeeld een klein scheurtje in het bot prima mogelijk. Heelt vanzelf. Blijven beweging om de doorbloeding te bevorderen is nooit verkeerd, warmte pakking erop heeft hetzelfde effect.

Wacht alleen met de warmte pakking even tot zaterdag, ontstekingsfase duurt zo'n 5 tot 7 dagen. Temperatuur in weefsel omhoog brengen in deze fase vertraagd het herstel.

Bij een val op de elleboog kan er sprake zijn van een slijmbeurs die gevoelig is, of de aanhechting van de triceps zelf.

Wat je in elk geval moet vermijden is te lang niks doen (belastbaarheid moet niet dalen). Dit houdt concreet in dat je traint binnen de grenzen die je lichaam je aangeeft (dus alles mag zolang het pijnvrij is)

Probeer je triceps goed te rekken en let op de singnalen van je lichaam

Succes!

Terug
Naar boven