AndroidHealthClinic

Last van elleboog

De pijnlijke plaats juist boven of onder de elleboog een paar keren per dag masseren. Een beetje op de pijnlijke plaatsen duwen zoals triggerpointsmassage kan het genezingsproces versnellen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet zeggen dat het ipv pijn jeukerig begint te voelen, is dat een goed teken?

Nou we zijn een week verder en heb er nog steeds last van. Nu even goed opgelet waar de pijn ligt. Wanneer ik een tricep oefening doe dan voelt het gewoon alsof de punt van mn elleboog in de fik staat, iemand enig idee wat ik nu t beste kan doen? Ik ga sowieso de dokter bellen als hij terug is van vakantie.

Nou we zijn een week verder en heb er nog steeds last van. Nu even goed opgelet waar de pijn ligt. Wanneer ik een tricep oefening doe dan voelt het gewoon alsof de punt van mn elleboog in de fik staat, iemand enig idee wat ik nu t beste kan doen? Ik ga sowieso de dokter bellen als hij terug is van vakantie.

De blessure die jij beschrijft heb ik inmiddels al ruim 1,5 jaar! Bij mij is de blessure duidelijk gekomen door tricep extension met halter, pezen waren waarschijnlijk niet sterk genoeg voor het gewicht. Ik heb alleen aan de linkerelleboog last. Heb tevens afgelopen half jaar weinig getraind, maar totaal geen verbetering. Nu ik weer een aantal maanden veel train erger ik mij eigen er steeds aan wanneer ik triceps wil doen, hooguit dat enkele kabeloefeningen nog wel gaan met lichte pijn. Alleen leunen op een bureau precies op dat puntje is al niet te harden. IN het verleden een keer bij de fysio geweest hiervoor, weinig resultaat. Nu heb ik weer een afspraak voor volgende week staan bij iemand anders. Heb jij nog tips intussen?

Ik heb het je al gezegd. Om het genezingsproces te versnellen elke dag een paar keren de pijnlijke plekken met je duim masseren. Dat doet wel wat pijn maar dat zal de genezing stimuleren. Ik heb jaren met mijn elleboog gesukkeld. Juist dezelfde plaats.

http://www.youtube.com/watch?v=qsgKfcUYzx8
http://www.youtube.com/watch?v=ngVJPa7-M-A

En zo vind je nog veel filmpjes. Ik heb het zelf gedaan en het heeft geholpen.

Daar waar hun masseren zit de pijn niet..

Ik heb hetzelfde en heb veel baat bij heel hard knijpen in de halter of dumbells. Het klinkt heel raar, maar bij mij helpt 't. Ik heb 't vooral bij het laten zakken van het gewicht.
Succes!

De blessure die jij beschrijft heb ik inmiddels al ruim 1,5 jaar! Bij mij is de blessure duidelijk gekomen door tricep extension met halter, pezen waren waarschijnlijk niet sterk genoeg voor het gewicht. Ik heb alleen aan de linkerelleboog last. Heb tevens afgelopen half jaar weinig getraind, maar totaal geen verbetering. Nu ik weer een aantal maanden veel train erger ik mij eigen er steeds aan wanneer ik triceps wil doen, hooguit dat enkele kabeloefeningen nog wel gaan met lichte pijn. Alleen leunen op een bureau precies op dat puntje is al niet te harden. IN het verleden een keer bij de fysio geweest hiervoor, weinig resultaat. Nu heb ik weer een afspraak voor volgende week staan bij iemand anders. Heb jij nog tips intussen?

Nou ik heb nu 3 weken niks getraind behalve mn benen. Laatst ging ik het weer proberen en bij tricepsoefeningen deed het in het begin even pijn, maar daarna al stuk minder, ik ben er gewoon doorheen gaan trainen zeg maar.

Nu kan ik zelfs de dumbell tricep extension pijnloos doen (wel met minder gewicht) terwijl ik eerst al pijn had als ik op die manier mn shirt over mn hoofd uit trok.

Zometeen ga ik mn borst voor het eerst doen, dus ben benieuwd hoe dat bevalt.

Last van je ellebogen tijdens overhead triceps extensions komt niet zozeer door de oefening zelf, maar door de stand van je ellebogen tijdens de oefening.

Als jij je ellebogen (geforceerd) naar binnen toe drukt om je triceps goed te belasten, kan je je elleboog blesseren.
Dit geldt zowel met 1 dumbell/2 handen als 1dumbell/1 hand.

Wat in theorie een goede oefening is ,hoeft dat in de praktijk niet te zijn.
Ten alle tijden een oefening alleen doen als het goed voelt.

Ook kan je last van je ellebogen krijgen door andere oefeningen maar dat je het het meeste merkt bij triceps overhead extensions.
Als jij bij squatten de barbell erg breed pakt, kan je ook last krijgen van je elleboog.

Last van je ellebogen tijdens overhead triceps extensions komt niet zozeer door de oefening zelf, maar door de stand van je ellebogen tijdens de oefening.

Als jij je ellebogen (geforceerd) naar binnen toe drukt om je triceps goed te belasten, kan je je elleboog blesseren.
Dit geldt zowel met 1 dumbell/2 handen als 1dumbell/1 hand.

Wat in theorie een goede oefening is ,hoeft dat in de praktijk niet te zijn.
Ten alle tijden een oefening alleen doen als het goed voelt.

Ook kan je last van je ellebogen krijgen door andere oefeningen maar dat je het het meeste merkt bij triceps overhead extensions.
Als jij bij squatten de barbell erg breed pakt, kan je ook last krijgen van je elleboog.

Probeer indd mn ellebogen zoveel mogelijk naar binnen te houden.

Vandaag borst gepakt, ging goed, super blij, nu kan ik eindelijk weer knallen.

Dan zou ik eens beginnen met je ellebogen niet geforceerd naar binnen te drukken.
Ik heb een paar jaar geleden ook lange tijd last van mijn elleboog gehad en het ging niet over, maar sinds ik bij de overhead extension mijn ellebogen 'natuurlijk'hou(dus meer naar buiten), heb ik nooit meer last gekregen.

Terug
Naar boven