Fitness Seller

Gevoelige rechterknie na squatsessies

Spookie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Regelmatig heb ik een gevoelige knie na squatsessies.
Dit houdt zich aan voor enkele uren na de training en is daarna vrijwel gelijk al over.
Ik kreeg een tijd geleden de tip mee om langzamer naar beneden te squatten te snel dalen en omhoog gaan je knie meer zou belasten.
Dit doe ik nu maar de gevoelige knie blijft.
Hierbij is misschien wel handig te vermelden dat ik vier jaar geleden een knie operatie heb gehad aan mijn rechterknie om mijn ingescheurde meniscus deels te verwijderen.

Bijgaand vinden jullie een foto van mijn squatvorm.

Hierbij is goed te zien:

- Ja me knien komen een klein stukje over mijn tenen.
- Ja ik squat parallel.

Mijn vraag luidt: hebben jullie tips? Moet ik me zorgen maken?

Squat.jpg

Misschien kan je beter iets minder diep gaan squaten dat je knie niet buiten je tenen gaat.
En als dat een tijdje goed gaat kan je langzaam de diepte opvoeren en kijken tot hoe veer je kan gaan zonder pijn.
Ik zou mee uitkijken aangezien je al een operatie hebt gehad.

heb zelfde probleem gehad, moest dan wekelijks 5x op hometrainer fietsen 20tal minuten om slijmbeurzen beter te smeren en werkte effectief.

Ik had dat ook, maar sinds ik eerst leg extensions doe om op te warmen en daarna squatten heb ik geen last meer van m'n knie.

Je kunt ook proberen je glutes bewuster aan te sturen en de grond onder je voeten als het ware uit elkaar te duwen.
Oefen het met laag gewicht om dit trucje door te krijgen en richt je knieen dezelfde kant op als de punten van je voeten.
Ik kan het op die foto niet goed zien, maar volgens mij vallen je knieen licht naar binnen...

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties, ga er aan werken.

ik heb ook last van de knie en zelfs van beiden haha ideaal
Na een zware benen training is het altijd feest.
Maar lees zojuist dat fietsen na het trainen helpt Bedankt voor de Tip ;)

Fietsen als warmup, begin de squat vanuit je heupen en let erop dat je knien naar buiten drukt :)

je knien wijzen over je tenen heen.
je leunt te ver naar voren.
en dan zeuren of knie blessures? oh dear....
ik voorspel dat je binnen paar weken ook gaat janken om rug blessures.

Laatst bewerkt:
je knien wijzen over je tenen heen.
je leunt te ver naar voren.
en dan zeuren of knie blessures? oh dear....
ik voorspel dat je binnen paar weken ook gaat janken om rug blessures.

Voorbij je tenen gaan is op zich niet zo erg.
Bij een highbar met smalle stance is het volgens mij zelfs niet mogelijk om diepte te raken zonder met je knieen voorbij je tenen te gaan (zie gewichtheffers).
Probleem volgens mij hierbij is dat sommigen vanuit hun knieen gaan bouncen ipv vanuit hun hamstrings en dat daar het gevaar voor blessures schuilt, dat is mijn ervaring iig.

Zoals de TS aangaf is hem hier ook al op gewezen dat hij snel zakte, dat in combo met een bounce vanuit de knieen kan problemen veroorzaken. Aan TS: is het je patellapees die pijn doet of echt je kniegewricht.

Terug
Naar boven