MuscleMeat

Gewicht/leeftijd

GvdS

Novice
Waardering
0
Hallo DBB ers

Ik train een jaar of vier, ben 41 jaar,1,93 lang en weeg 104 kg met ca20% BF

Ik heb een vraag over een kuur, ik lees aandachtig van alles en nog wat en weet dan op een gegeven moment niet meer wat goed of slecht is.
Ik heb ook helemaal geen ervaring met aas en zal zelf ook nooit een kuur in elkaar durven zetten.

De vraag is: Is leeftijd/gewicht van belang bij een kuur en is het raadzaam om advies van anderen op te volgen of moet je zelf zoveel kennis vergaren om zelf een kuur te maken.

Nee, zelf kennis vergaren en dan zelf ook een kuur samenstellen die je natuurlijk op dbb laat keuren! :D

Leeftijd vind ik minder belangrijk dan kuurverleden.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik een aan een kuur begin doe ik dat in elk geval na de vakantie in augustus of zo, tot die tijd zal ik me in de materie verdiepen.

Ik dacht dat gezien de leeftijd er misschien rekening mee gehouden moest worden omdat je stofwisseling nou eenmaal wat trager is.

Als ik denk dat ik genoeg huiswerk gedaan heb zal ik de uitkomst ter goedkeuring posten.

Thnks.

denk eigenlijk dat leeftijd toch wel enigszins van belang is....qua herstel dan tenminste...lijkt mezelf dat een 20er makkelijker herstelt dan een 40er...aan de andere kant heeft 40er minder test in zn lichaam rondstromen, dus als je exogeen wat test toevoegt zal je dit een goede boost geven...

Mijn herstel is eigenlijk niks mis mee maar ik ben wel van mening dat het aantal kcal mider moet zijn i.v.m. lagere stofwisseling ?

GvdS zei:
Mijn herstel is eigenlijk niks mis mee maar ik ben wel van mening dat het aantal kcal mider moet zijn i.v.m. lagere stofwisseling ?
bedoel herstellen van een kuur moeizamer zal zijn...en ja op latere leeftijd neemt idaad stofwisseling af...

klaas zei: