XXL Nutrition

Gewichten opvangen

mikeo26

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
1.793
Lengte
1m81
Massa
117kg
Zit in de garage met tegels.
En met het deadliften zijn ze al een stuk verzakt (en gescheurd)

Nu was ik van plan ze even weer op te vullen met zand en nieuwe tegels te plaatsen.

En dan daar boven op tegels van 50 x 50 x 3 te leggen om op te deadliften en eventueel stones op te laten vallen.

Zal dat goed te doen zijn? Weet niet in hoeverre die tegels zelf inveren als je erop staat met veel gewicht om zo te kunnen liften. Eventueel kunnen ze later ook gebruikt worden voor een platform maar dat komt dan in de zomer wel.

Het gaat om deze tegels:
img_ST-ZWART.jpg

Of zullen de tegels nog steeds wegzakken zonder dat de tegels in een platform opstelling liggen met hout?

//
Deze lijken mij sowieso beter dan stalmatten want die zijn vaag 1,8cm en deze zit op 3cm dik

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Of toch stalmatten en dan 2 op elkaar leggen

Of een of andere plaat en daar je matten op.

Grote plaat multiplex waar je dan ook zelf op kunt staan, die bekleden met die tegels, anders doen ze weinig vrees ik. Door de plaat multiplex zullen de krachten verdeeld worden onder meerdere tegels die er onder liggen. Verzakken zal dan zo goed als niet gebeuren, scheuren tegels zal dan ook veelal tegen worden gegaan.

nb de krachten worden door het grote oppervlak van de plaat verdeeld over een grote oppervlakte.

Moet helpen.

Grote plaat multiplex waar je dan ook zelf op kunt staan, die bekleden met die tegels, anders doen ze weinig vrees ik. Door de plaat multiplex zullen de krachten verdeeld worden onder meerdere tegels die er onder liggen. Verzakken zal dan zo goed als niet gebeuren, scheuren tegels zal dan ook veelal tegen worden gegaan.

nb de krachten worden door het grote oppervlak van de plaat verdeeld over een grote oppervlakte.

Moet helpen.

2 lagen multiplex platen overdwars verlijmen .. voila een olympisch platform.

Ja ook al aan zitten denken. Als ik een platform maak zou ik het ook zo doen.
2 platen naast elkaar -> 2 platen dwars daarover -> 1 plaat dwars daarop in het midden.
En dan aan de buitenkanten stalmat.

Maar heb een wat groter oppervlak rubber nodig om stones op te gaan vangen.

Misschien ook wel een goed idee om het te combineren. Dus de 2 basisplaten wel gewoon op volle grootte en op het gehele vlak de helft stalmat erop. Ander ehelft 1 plank dwars om op te staan voor te deadliften en daar langs 2 kleine repen stalmat.

zoiets:

Wat denken jullie hier van

aangepast platform.jpg

2 platen naast elkaar -> 2 platen dwars daarover -> 1 plaat dwars daarop in het midden.

Misschien ook wel een goed idee om het te combineren. Dus de 2 basisplaten wel gewoon op volle grootte en op het gehele vlak de helft stalmat erop. Ander ehelft 1 plank dwars om op te staan voor te deadliften en daar langs 2 kleine repen stalmat.

zoiets:

Should work.

zoiets:

Goed idee, voor TAG :D

Ik had dit probleem voorheen ook. De rijplaten die we gebruikten hielpen niet voldoende en de cementdekvloer is op bepaalde plaatsen waar de stones neerkwamen helemaal kapot. Ik heb nu rubber tegels gekocht van 7,5cm dikte. Heb daar de 120kg steen van 1m50 op laten vallen en niks aan de hand.

Ik heb nog 2 tegels over van 1mx1m
Mocht je interesse hebben laat het maar weten.

zoiets:

zie ook:

http://straighttothebar.com/articles/2009/03/diy_how_to_build_an_olympic_we/

tegel met een stalmat erop. Zware gewichten van grote hoogte hebben toch nog impact op de grond. 2 stalmatten stuitert te veel en neemt teveel hoogte weg van je platform. Met een stalmat op een tegel werkt het perfect en is beter schoon te houden. In tegels zit toch vaker nog zand wat aan de bal blijft plakken.

Haha briljante tekening :D Lol, maar moet wel volstaan inderdaad.

Ik heb het volgende gedaan bij ons:

6 mm dik rubber van op de rol dat als basis daar grote multiplex over op volledige oppervlak en dan gym tegels van 20mm gewoon naast elkaar. weet niet wa het zou geven met stones maar voor deads is het gewoon super

Die dikke tegels lijken me wel noodzakelijk ja.
Ik heb zelf ooit 2 keer stones gedaan in mijn toenmalige garage. Ondergrond was tegels met daaronder zand. Daarop had ik 4 lagen stalmatten en daartussen nog een dikke plank gelegd, maar zowel plank als garagetegels waren nadat 5 man er stones op hadden gegooid verleden tijd :o Ik moet er nog wel ergens foto's van hebben.
Die tegels absorberen een pak meer krachten, dus mogelijk werken die beter :)

edit: foto gevonden
zn7o13.jpg

Laatst bewerkt:
waarom al die moeite.
leg een mdf plaat ,met daarop rubber,of deadliften met autobanden ;-)

Voor deadliften in een garage bumpers met 2 stalmatten op elkaar.

Mike bij ons is de situatie als volgt bij de stones.

5 cm houten onderplaat / 10cm rubber tegel / 2 cm stalmat. En nog steeds wil de grond kapot bij de 130kg van 1m80.
Stones is sowieso niet te doen zonder een 10cm rubbertegel. Vergeet de 3-5cm maar.

Kun je ze niet vinden dan is eventueel een houten ondergrond met 5cm tegel en een stalmat erop net voldoende voor de hoogtes tot mss 1m50.

Die dikke tegels lijken me wel noodzakelijk ja.
Ik heb zelf ooit 2 keer stones gedaan in mijn toenmalige garage. Ondergrond was tegels met daaronder zand. Daarop had ik 4 lagen stalmatten en daartussen nog een dikke plank gelegd, maar zowel plank als garagetegels waren nadat 5 man er stones op hadden gegooid verleden tijd :o Ik moet er nog wel ergens foto's van hebben.
Die tegels absorberen een pak meer krachten, dus mogelijk werken die beter :)

edit: foto gevonden
http://i47.tinypic.com/zn7o13.jpg

Wel markant dat toen David of Didier daar een 260 deadlift gewoon liet vallen in je veranda er niets aan de tegels was.

In de veranda lag er beton onder de harde tegels. In de garage lag er zand als ondergrond onder de oude tegels. Zand geeft mee -> tegels gaan kapot. Al verbaast het me idd nog altijd dat die tegels in de veranda geen schram hadden van die 260kg vanaf 1m hoogte met enkel een dun matje er onder :p

ik denk dat je mooi kan painten!

OT er staat hier op het forum ergens een topic (of in het strongman attributen topic) over hoe je een oly platform kan maken... is dat niks?

Voor deadliften in een garage bumpers met 2 stalmatten op elkaar.

Mike bij ons is de situatie als volgt bij de stones.

5 cm houten onderplaat / 10cm rubber tegel / 2 cm stalmat. En nog steeds wil de grond kapot bij de 130kg van 1m80.
Stones is sowieso niet te doen zonder een 10cm rubbertegel. Vergeet de 3-5cm maar.

Kun je ze niet vinden dan is eventueel een houten ondergrond met 5cm tegel en een stalmat erop net voldoende voor de hoogtes tot mss 1m50.

Ik heb het volgende gedaan bij ons:

6 mm dik rubber van op de rol dat als basis daar grote multiplex over op volledige oppervlak en dan gym tegels van 20mm gewoon naast elkaar. weet niet wa het zou geven met stones maar voor deads is het gewoon super

tegel met een stalmat erop. Zware gewichten van grote hoogte hebben toch nog impact op de grond. 2 stalmatten stuitert te veel en neemt teveel hoogte weg van je platform. Met een stalmat op een tegel werkt het perfect en is beter schoon te houden. In tegels zit toch vaker nog zand wat aan de bal blijft plakken.

Ik had dit probleem voorheen ook. De rijplaten die we gebruikten hielpen niet voldoende en de cementdekvloer is op bepaalde plaatsen waar de stones neerkwamen helemaal kapot. Ik heb nu rubber tegels gekocht van 7,5cm dikte. Heb daar de 120kg steen van 1m50 op laten vallen en niks aan de hand.

Ik heb nog 2 tegels over van 1mx1m
Mocht je interesse hebben laat het maar weten.

THanks voor de reacties.

Heb al een boer gevonden met stalmatten, morgen als ie tijd heeft ff ophalen.

@ wazzup. Ga hem volgens zo'n methode bouwen idd. Had de tutorial van Marunde-Forum.
@ Corpaul. Ga hem volgens hoe ik hem hier beschreven had (zoals wazzup zn link). Dat is toch een wat makkelijkere methode en zal hetzelfde moeten kunnen.

Ga hem gewoon zo maken dan volgens mijn paint afbeelding. En voor de stones nog extra dikke tegels erop dan.

Terug
Naar boven