AndroidHealthClinic

Gewichten

Ano_1992_87

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
92
Lengte
1m87
vraagje...

Hoe doen jullie het wat betreft het gewicht die je pakt met je sets?
Bijvoorbeeld wat ik met deze oefening doe:
Schoulder press : set1 26kg, set2 28kg, set3 30kg, set4 32kg. Allen 8 reps en de 32kg lukt me net aan om de 8 te halen.

Zo doe ik al mijn dumbbell oefeningen wel. Same met Dumbbell chest press dus, begin op 34kg 8 reps en eindig op 40kg 8 reps.(4 sets)

Laatst bewerkt:
3 sets, telkens 5 reps met een vooraf bepaald gewicht. Als het zonder al te grote problemen lukt, volgende keer 2,5 kg meer. Repeat.

Ik pak eigenlijk nooit hetzelfde. 1 set tijdens de oefeningen kijk ik wat ik maximaal 8 keer zonder cheaten kan. Dit gewicht onthoudt ik dan voor de volgende keer zodat ik de volgende keer met dat gewicht begin. Vaak zit ik dan het eerste setje met een gewicht wat ik 12 red, ene keer pakt men dat dan opbouwend tot de laatste als zwaarste, soms pak ik de tweede al om die max te pakken.

favoriet is 3/4 setjes met hetzelfde gewicht en zelfde reps. maar het gewicht zo gekozen dat ik net wel/niet fail op de laatste set.

maar ik wissel regelmatig af. piramide setjes komen ook veel voor

Ik train eigenlijk nooit op gewicht ik weet gewoon welk gewicht ik bij elke oefening goed is voor warming up en daar speel ik op in. Ene dag is minder dan anderen dag en daarnaast hou zelf eigenlijk van gewoon zwaar pakken zodat niet zwaarder kan en dat paar setjes volhouden en desnoods gewicht wat verlagen. Want als ik moet gaan verhogen bij elke set wil dat zeggen dat ik ze niet hard genoeg aanpak.

Terug
Naar boven