AndroidHealthClinic

Gewichtheffen: Nederlandse Senioren Kampioenschappen

Aushef

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Bericht afkomstig van de website van de Nederlandse Olympische Gewichthefbond

Link: Nederlandse Olympische Gewichthefbond - NOGB

NK Senioren

Klik hier om de poster down te loaden. Werk mee aan de promotie door deze zelf te printen en te verspreiden in sportcentra.

Alleen A-B wedstrijdleden kunnen zich inschrijven voor dit NK, meld je bij je club en laat deze een e-mail met de aanmeldingen verzenden aan Piet Legerstee onder vermelding van de gewichtsklasse waarin je wilt uitkomen.

Het voorlopige programma is:

10-11 uur weging 1e groep heren -56, -62, -69 kg 12 uur aanvang wedstrijd
12-13 uur weging 2e groep dames 14 uur aanvang wedstrijd
14-15 uur weging 3e groep heren -77, -85 kg 16 uur aanvang wedstrijd
16-17 uur weging 4e groep heren -94, -105, +105 kg 18 uur aanvang wedstrijd

Prijsuitreikingen in de gewichtsklassen zullen tussen het voorstellen en aanvang van de volgende groep plaatsvinden, de beste atleet wordt na afloop van alle groepen bekend gemaakt. Voorstellen is telkens 15 minuten voor aanvang en tussen trekken en stoten is een pauze van 15 minuten gepland.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zag dat het datum van deze kampioenschappen niet in het bericht stond. De Nederlandse Senioren Kampioenschappen Gewichtheffen vindt plaats in Den Haag op zaterdag 24 Februari 2007.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Binnenkort wordt de deelnamensveld bekent.... De inschrijving voor deze kampioenschappen sluit vandaag

Deelnemerslijst voor het Nederlandse Senioren Kampieonschappen

De deelnemerslijst voor het NK Senioren is vastgesteld. Op de technische vergadering om 9:30-10:00 kan het zijn dat atleten nog in een andere categorie uitkomen doordat zij hun lichaamsgewicht niet halen. Klik hier om de poster down te loaden. Het NK Gewichtheffen 2007 wordt gehouden bij Simson KDO - Rubensstraat 41 - 2526 PD Den Haag.

10-11 uur weging 1e groep heren -56, -62, -69 kg 12 uur aanvang wedstrijd (10 atleten)

Heren –56 kg
Robert Bessems (Helios)
Erwin Rasing (Helios)

Heren –62 kg
Luuk Goossens (Helios)
Armand Teeuwen (WIK)

Heren –69 kg
Lukauskas Eginijus (Hank)
Afzal Hussain (Simson)
Leroy Kohl (Helios)
Ryan Shinn (Sportquest)
Leroy Smit (Atlas)
Karen Tovmasjan (Sportquest)

12-13 uur weging 2e groep dames 14 uur aanvang wedstrijd (6 atletes)

Dames -53 kg
Ingrid Teeuwen (WIK)

Dames -58 kg
Desi Hamers (Helios)
Mita Overvliet (Sportquest)

Dames –63 kg
Ellyanne Evertz (Atlas)
Nathalie Schröder (Helios)

Dames –75 kg
Pauline Geertsma (Waalsport)

13-14 uur weging 3e groep heren -77, -85 kg 15 uur aanvang wedstrijd (9 atleten)

Heren –77 kg
Stephan Benza (Atlas)
Chris Bessems (Helios)
Tom Bruijnen (Sportquest)
Jawar Ozdemir (Simson)

Heren –85 kg
Bjorn Bleekman (WIK)
Safak Ekici (Sportquest)
Mazhar Iqbal (Simson)
Sabah Sharif (Atlas)
Peter Toering (Simson)

15-16 uur weging 4e groep heren -94, -105, +105 kg 17 uur aanvang wedstrijd (7 atleten)

Heren –94 kg
Ralph Aretz (Helios)
Rick van de Graaf (WIK)
Adem Kala (---)
Nermal Singh (Simson)

Heren +105 kg
Roy Duckers (Helios)
Tawfik Moumen (Sportquest)
John Spronk (Helios)

Prijsuitreikingen in de gewichtsklassen zullen tussen het voorstellen en de aanvang van de volgende groep plaatsvinden, de beste atleet wordt na afloop van alle groepen bekend gemaakt (schatting eindtijd 19 uur). Voorstellen is telkens 15 minuten voor aanvang en tussen trekken en stoten is een pauze van 15 minuten gepland. Deelnamekosten zijn euro 10 per persoon en kunnen ter plaatse worden betaald. Aan toeschouwers wordt een entree van 2 euro per persoon gevraagd.

Voorafgaand aan de 1e weging zal een zaalinspectie en technische vergadering gehouden worden. Van 9:30-10:00 kunnen coaches hun atleten laten voorwegen om evt. van gewichtsklasse te wijzigen.

Morgen (zaterdag) wordt in Den Haag de Nederlandse Senioren Kampioenschappen gewichtheffen plaats. Als mensen geïnterneerd kunnen zij komen kijken.

Afgelopen weekend werd in Den Haag de NSK Gewichtheffen plaats. De beste atleten waren Karen Tovmasjan (Sportquest) en Nathalie Schröder (K.S.V. Helios). De resultaten zijn al op de website van de NOGB.

Ik heb de uitslagen bekeken, ze gebruiken wel erg lichte gewichten.
Zelfs bij 105kg+ klasse.

Ik heb de uitslagen bekeken, ze gebruiken wel erg lichte gewichten.
Zelfs bij 105kg+ klasse.

Het niveau is in NL idd niet enorm hoog MAAR je moet ook niet vergeten dat gewichtheffen enorm technisch is en al kun jij die gewichten gewoon overhead pressen,daar heb je nog geen goedgekeurde beurt mee.

Nee.Ik sta ook niet in de uitslag he;)
Dus het had hoogstens kunnen zijn dat ik gediskwalificeerd was ofzo en ik vrees dat de kans daarop ook vrij groot geweest zou zijn met niks anders dan heel veel nadrukken :o of wel heeeeeeeeeeeeeeeeel lullige gewichten :o
Het is niet voor niets dat ik dat zei van dat OH pressen en geen goede beurt halen...
Het is wel de bedoeling dat ik de volgende keer dat er een wedstrijd is wel meedoe,volgens de trainer had het nu zelfs ook gekund maarja :p

Ik ken u naam niet dus...

Het licht er aan wat je licht noemt....

De kampioene van de +105kg klasse heeft toch 3 Nederlandse Masters Records getild......

Kan wel zo zijn, maar ik vind een totaal van 270 persoonlijk niet echt veel voor een man van 105+ die jaren serieus bezig is met weightlifting.
Ik verwacht natuurlijk geen 450, maar 325-350 zou er meer op lijken.

350kg zal in Nederland betekenen dat een atleet de Nederlandse Record op zijn mijn zal schrijven. Dit record staat al vanaf begin 2002 op naam van Joop Pastoors. Vanaf het moment dat Joop ging stoppen is daar niemand die boven 265kg heeft getild. Totdat Roy Duckers afgelopen zaterdag 270kg heeft gehaald.

Gewichtheffen in Nederland is geen grote sport. Internationaal gezien doen wij niet eens mee in met de subtop met uitzondering van enkele (buitenlandse) inbrengsteen. Ik ben van mening dat als eimand in Nederland 150kg kan tillen doet hij het goed.

Als je mensen kennen die meer zal kunnen tillen, waarom vraag zij niet om aan gewichtheffen te beginnen. Kunnen zij zich meteen Nederlandse Kampioen(e) nomen. Zelfde geld voor al de andere gewichtsklassen.

De standaard van de Nederlandse Kampioenschappen door deze atleten hoger worden getrokken.

Terug
Naar boven