AndroidHealthClinic

gewichtsverlies noodzakelijk wegens letsel

Panax

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
95kg
Heren,

ik ben van 105 kilogram naar 94 gegaan dankzij op mijn voeding te letten en een fitnessabonnement.

Die 105 kilogram was de reden voor het abonnementje trouwens, ik ben dus geen groot fitnesser, verre van.

Die 11 kilo eraf ging er moeizaam af, nu wil het niet verder naar beneden, blijft stabiel

Wegens een gescheurde meniscus behoort fitness voorlopig niet tot de opties.

Ik probeer een operatie te vermijden door te werken op gewichtsverlies enerzijds (minder onnodige belasting) en oefeningen bij de kine om de quadriceps aan te sterken. Lichte oefeningen, stabiliteitsoefeningen etc.

Het gewicht moet dus verder omlaag er is niks aan te doen (ben eerder ectomorf van aanleg, lang geleden ...)

Ik eet voornamelijk groenten, fruit, vis, noten. Liters water, zeker 7 per dag.

Maar 's avonds vraatzucht, hoe kan ik dat vermijden ? Wie kan een supplement aanbevelen wat de honger stilt zonder al te veel bijwerkingen ?

Ik kocht recent thyrotwin (en het doet geen zak) en ook synedrex, wat wel werkt, erg goed zelfs maar ik word er zo ontzettend misselijk van. Liever ook geen spullen met dmaa daar gaat mijn hart zo van gieren (vroeger lipodrene eens geprobeerd).

Anybody ?

Je gewicht omlaag halen kan je gewoon met voeding doen. Door de juiste voeding te nemen. Ik zou het zeker niet doen met behulp van supplementen om honger te stillen.
Er zijn betere en gezondere manier om af te vallen. En het nadeel van even een supplement gebruiken is niet dat je je levensstijl aanpast... dus het zit er ook eenvoudig weer bij.

Je kan in je schema veel groentes opnemen. Is een groot volume wat je weg kan eten voor het aantal kcallen.
Wat meer eiwitten schijnt ook honger te stillen.

Post anders eens wat je eet op een dag (liefst met je macro's erbij). Mogelijk dat daar wat eenvoudige aanpassingen mogelijk zijn waardoor je geen supplementen hoef te gebruiken.

Wandelen is overigens ook erg effectief... Ik ken iemand die 35 kilo is afgevallen door meer en ander te gaan eten en erbij te gaan wandelen omdat sporten ivm zware gezondheidsproblemen niet kon. Dus er zijn meer wegen en betere wegen.

Lees je anders qua voeding ook hier een beetje in. De excel sheet in de link kan je gebruiken voor je voeding te berekenen.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Maar 's avonds vraatzucht, hoe kan ik dat vermijden ?

Gewoon overdag goed eten aan de hand van Marina's fijne schema. En als je 's avond ineens trek krijgt, zet een bak thee en pak er een goed boek bij (of een andere soort van afleiding:o) voordat je gaat slapen.

Bij honger lekker kauwen op stukken komkommer en rauwe worteltjes. Lekker en gezond en het stilt nog eens je honger ook.
Ik heb er altijd last van tegen t einde van de middag en net voor t avond eten. Gelukkig in de avond nooit.

Je avond eten later inlassen zou ook goed werken, maar snap dat dat lastig kan wezen met een gezin oid.

Zorg overigens dat je voldoende vezels in je voeding schema hebt opgenomen, dit scheelt ook al een hoop.

Bedoel je een operatie voor je meniscus? Heb je voor de rest ook last van je knieën? Hoeveel kcal eet je momenteel en wat is je onderhoud?

Eiwit (niet per se als supplement) is het meest verzadigend en helpt met spiermassa te behouden.

Ik zou juist stoppen met al die stimulerende middeltjes. Persoonlijk krijg ik daar juist die snaaidrang van in de avond. Zoals al gezegd kun je dit makkelijk met alleen voeding doen als je wat aandacht besteedt aan een schema en/of de juiste voeding.

Terug
Naar boven