Fitness Seller

Gewichtsverlies voor een bijna 17-jarige.

jack12345

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Dag allemaal,

Ik ben Jack. Mijn stats zijn:
- bijna 17 jaar
- 1.85 m
- 81 kg
- heb een dikke buik
- heb ook last van manboobs:janken:

Mijn doel is om binnen 4/5 maanden (begin vakantie) zoveel mogelijk vet kunnen kwijtraken.

Vorig zomer heb ik nauwelijks t-shirts gedragen, dit komt vooral door mijn manboobs, en ik weet dat het niet zomaar weggaat, ookal als je doeltreffend je borst gaat trainen.

Ik ben bereid om zo nodig dagelijks naar de sportschool te gaan, en er helemaal voor gaan. Ik ga me volgend week inschrijven op een sportschool die op loopafstand is van mijn huis.

Hebben jullie tips/schema's?
Hartelijk bedankt..

Aankomen in spieren *metabolisme opvoeren
Cardio 3x perweek
Goed Eten
Veel water

Inderdaad, Zou ook doen zoals al gezegd is.

Als je puur als doel hebt gewicht en vet te verliezen zou ik gewoon cardio doen.

Wissel voldoende af!

veel cardio doen. misschien afwisselen met krachttraining. geen suiker eten of andere enkelvoudige koolhydraten en geen slechte vetten.

Klopt

Goed dat je wilt gaan voor een beter lichaam! De beste manier om dit te bereiken is een cominatie van een goed doordacht voedingsschema (dat vind je hier op het forum; stickies), krachttraining (zoals hierboven al opgemerkt, verhoog je door een toename van spiermassa je verbranding en je ziet er ook nog beter uit!) en evt. cardio. Overigens hoef je zeker niet iedere dag naar de sportschool. Korte trainingen met een zo hoog mogelijke intensiteit zijn veel effectiever dan 6 dagen per week een beetje twee uur op de sportschool rondhangen. Wil je ter ondersteuning cardio gaan doen voor vetverbranding, dan geldt wel weer dat hierin de nodige tijd gaat zitten. Per sessie een minuut of 45 ben je hieraan zo kwijt. Overigens doe je cardio met een relatief lage intensiteit voor optimale vetverbranding. Lees veel, praat met mensen met verstand van zaken en ga lekker aan de slag!
Succes en veel plezier!

Ik heb ongeveer dezelfde redenen als jack12345 heeft beschreven. En ik las je reactie net fatshredder, maar jij bedoelt dus dat je na je kracht training bijvoorbeeld beter 30 minuten op 9 km per uur kan lopen dan bijvoorbeeld 15 minuten op 11 km per uur? Want je hebt het over lage intenstiteit voor optimale vetverbranding

Ik heb ongeveer dezelfde redenen als jack12345 heeft beschreven. En ik las je reactie net fatshredder, maar jij bedoelt dus dat je na je kracht training bijvoorbeeld beter 30 minuten op 9 km per uur kan lopen dan bijvoorbeeld 15 minuten op 11 km per uur? Want je hebt het over lage intenstiteit voor optimale vetverbranding
Yep.
Cardio met als doel vetverbranden vraagt om een langere sessie met een lagere intensiteit (en dus lagere hartslag) dan cardio voor bijvoorbeeld conditieverbetering. Het heeft dus weinig zin om je even snel een minuut of 10 helemaal buiten adem te rennen op de loopband, als je tenminste vet wilt verbranden. Hoe hoog je hartslag moet zijn voor optimale verbranding, wat het optimale tempo is, etc. kan ik van hieruit niet voor je bepalen. Dit scheelt per persoon en apparaat. Op je sportschool kunnen ze je hier meer over vertellen en hebben ze als het goed is een hartslagmeter voor je. Die heb je in ieder geval nodig.

Yep.
Cardio met als doel vetverbranden vraagt om een langere sessie met een lagere intensiteit (en dus lagere hartslag) dan cardio voor bijvoorbeeld conditieverbetering. Het heeft dus weinig zin om je even snel een minuut of 10 helemaal buiten adem te rennen op de loopband, als je tenminste vet wilt verbranden. Hoe hoog je hartslag moet zijn voor optimale verbranding, wat het optimale tempo is, etc. kan ik van hieruit niet voor je bepalen. Dit scheelt per persoon en apparaat. Op je sportschool kunnen ze je hier meer over vertellen en hebben ze als het goed is een hartslagmeter voor je. Die heb je in ieder geval nodig.

Er wordt wel eens gezegd dat je een hartslag of tempo moet aannemen waarom je nog normaal kan praten. :-)

Yep.

Nee dat is beetje het probleem, ik zit bij basic fit. En daar helpen ze je niet met dingen (is ook te zien in de prijs natuurlijk). Dus zal dat dan zelf moeten uitvogelen (optimale tempo en hartslag) Oke dan is dat weer een tip die ik moet gaan toepassen. Ik deed juist altijd 10-15 minuten op 10.5 11 km per uur na mijn krachttraining. Maar kan dus beter 20 minuten op 9 km per uur gaan lopen, of zelfs nog iets langer. Bedankt!!

Terug
Naar boven