MuscleMeat

Gforce 4 kopen?

Anoniem1983

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
11
Hallo mensen...

Even een vraagje voor de computerexperts hier op het board:)

Ik kan voor een leuke prijs een Gforce 4 128mb kopen.
Alleen nu is mijn vraag of ik daar wel een beetje de nieuwere spellen kan spelen.
Tuurlijk zijn er betere en duurdere kaarten maar ben niet zon super gamefreak maar het gaat me erom dat ik tog enigzins een leuk spel kan spelen met deze kaart.

Mijn pc verder bestaat uit een Pentium 4 1.8Ghz een 160Gig harde schijf en 512 mb geheugen.

Dus mijn vraag is kan ik dan dus straks met mijn systeem een beetje redelijke spellen spelen of raden jullie me die videokaart af?

Groeten M.

ik raad het je af. Koop liever een budget kaart in de 6 serie, want daar zit oa Shader Model 3.0 op en volle ondersteuning voor OpenGL 1.5 (2.0) en DirectX9c en kan je nog jaartje vooruit.

Goede kaarten zijn GeForce 6200 128 mb, GeForce 6600, 6600 GT of 6800 LE en GT. De prijzen zijn oplopend en varieren heel sterk. Daarnaast moet je kijken naar AGP ondersteuning.

4 serie is toch te ouderwets om zelfs de hedendaagse games fatsoenlijk te kunen spelen.

Ik zou uberhaupt voor een p4 1.8ghz geen nieuwe videokaart kopen. Je cpu is simpelweg te min om die nieuwe games te kunnen verwerken, nieuwe videokaart of niet. Je cpu blijft de bottleneck.

Inderdaad, je videokaart zal geen verschil maken, en ik denk eerlijk gezegd dat dat 128mb kaartje wel het maximale is wat je er uit kan trekken met de rest van je pc.

Voor de nieuwste spellen moet je al snel denken aan een AMD64 (2.4Ghz) 1024mb RAM, en een kaart in de 6000 met 256mb voor een optimaal speelgenot.

wat voor games wil je spelen?
wat voor een videokaart heb je nu?
wát voor een Geforce 4 is het? een TI 4200 oid zou wel lekker zijn.. maar een MX versie kun je beter laten liggen.

:)

Hehe Centaur heft gelijk ! Dat is wat ik ongeveer heb om te cssen !

Ik zou in elk geval met deze pc ni te veel kosten meer doen en denken aan een nieuwe :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat voor 1 het precies is dat hoor ik van de week even aangezien het via men zwager gaat, maar ik benniet zon die hard gamer dus om nou gelijk 200 euro er tegen aan te gooien vind ik ook weer teveel van het goeie.
Kan deze voor 50 euro kopen en als ik er lekker op kan counterstriken of Need for speed mee kan spelen ben ik al tevreden:)

heb zelf 4600ti 128mb...werkt opzich wel ok maar volgens mij zijn die budget videokaarten van nu alweer stukken sneller...koste ook zeer weinig..

Infinity zei:
Kan deze voor 50 euro kopen en als ik er lekker op kan counterstriken of Need for speed mee kan spelen ben ik al tevreden:)

Well eerlijk is eerlijk het is niet een aangeraden iets maar need for speed en counterstrike zal je zeker er wel mee kunnen speluh zelfs NFS most wanted vraagd maar minimaal een 32 mb videokaart en een 1,4 ghz en CS vraagt zoals iedereen weet niks die speel je onderand nog op een p1 met een video kaart uit het stenentijd perk :P

kijk als je nou echt wil gaan gamen raad ik aan minimaal

AMD 4000+ 64bit
1024 mb DDR2 geheugen
160 GB seagate Barracuda (SATA) schijf
SLI Geforce FX 6600 GT (SLI = 2 videokaarten aan elkaar voor de N00bie's)

met dat minimaal in je pc kan je wel lekker gamen :P

Wat voor kaart heb je nu? Als je het met een Gf2mx doet ofzo ga je er toch heel veel op vooruit. Een TI4600 past prima bij de rest van je systeem denk ik.

Counterstriken kan je in elk geval prima dan.

welke grafische kaart

Ik heb een AMD Athlon XP3200+
kloksnelheid 2.2 Ghz,512Mb
Welke grafische kaart moet ik mij aanschaffen om goede games te kunnen spelen. Moet wel betaalbaar zijn.

Terug
Naar boven