Fitness Seller

nieuwe computer kopen

• Topic Starter Topic Starter
In die benchmark site, geweldige link overigens, scoort de GT240M een stuk hoger dan 9600M GT, eigenlijk best aardig, zeker aangezien hij bij high end kaarten staat ingedeeld. De 9200M GS staat inderdaad erg laag, deze zal het dan ook zeker niet worden. Maar als ik het zo zie is die GT240M (met een score van 451 in de high end lijst) een best aantrekkelijk optie, ik zie namelijk een laptop voor iets van 720 euro met deze kaart dus, + 4GB ram (beter als in dat desktop systeem) met een dual core.

De 240m staat in class 2... en idd is iets beter dan de 9600m gt. Een echt goede gaming laptop kaart is wel te veel lof voor die kaart, maar wat gemiddeld gamen zal hij wel aankunnen.

Die laptop heeft wel lager geclockte RAM hoogstwaarschijnlijk dan dat desktop systeem, + de kaart heeft ongeveer 3a4x minder shaders als die 9800 gt. Ik vermoed dat je in tegenstelling tot mijn laptop, wel iets ultra mobiel en vederlicht zal hebben met die specs.

Probeer eens te zoeken naar een laptop met een enkele 8800m gtx. Is vergelijkbaar met één desktop 9600 gt, daar kan je wat betreft mobiel gamen wel een eindje mee komen. Aangezien die kaarten niet meer worden geproduceerd zou ik denken dat als je er eentje zou kunnen vinden, dat hij wel goedkoop zal zijn. De 9800m gt = 8800m gtx (rebranded), voor het eerste betaal je wsl meer omdat hij "nieuwer" is (wat natuurlijk een leugen is).

Hey, bedankt voor je reactie.

Ik heb nog stevig verder gezocht en voor niet al teveel geld is het beste wat ik nog ben tegen gekomen dit:

ati HD4650
4gb ram
dual core processor intel (T6100 ofzoiets)

Ik heb nog snel even geinformeerd op een speciaal computer forum en daar kreeg ik te horen dat de HD4650 inderdaad beter is qua prestaties dan die andere laptops die ik al heb uitgezocht. Andere hebben voor het geld al gauw mindere videokaart. Die Hd4650 is het dus geworden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, het heeft me echt veel op weg geholpen. Nu is de knoop door en ben ik klaar :)

Hey, bedankt voor je reactie.

Ik heb nog stevig verder gezocht en voor niet al teveel geld is het beste wat ik nog ben tegen gekomen dit:

ati HD4650
4gb ram
dual core processor intel (T6100 ofzoiets)

Ik heb nog snel even geinformeerd op een speciaal computer forum en daar kreeg ik te horen dat de HD4650 inderdaad beter is qua prestaties dan die andere laptops die ik al heb uitgezocht. Andere hebben voor het geld al gauw mindere videokaart. Die Hd4650 is het dus geworden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, het heeft me echt veel op weg geholpen. Nu is de knoop door en ben ik klaar :)

Klinkt vetjes, dat is een matige class 2 (benchmark list op notebookcheck) mobiele GPU, idd beter dan de 9600m en 240m. De mobiele ATI kaarten liggen relatief dicht bij de performantie van hun desktop counterparts, dus dat zit wel goed.

Ik denk echter dat je voor je budget echt wel een goede class 2 zou moeten kunnen vinden... of een lage class 1.

Laatst bewerkt:
Klopt, ik heb op dat computer forum die hele mooie notebook benchmark lijst gelinkd gekregen. Die HD4650 stond aardig hoog als ik het zo zag.

Het uiteindelijke bedrag (735E incl verzend) ligt ook ruim binnen het budget, 500-800 eur dat ik oorspronkelijk voor een desktop heb gesteld.

En over een poosje gratis windows 7 want het is een toshiba :)

Is dat zo een toshiba satelite?
Een T6100 is nu wel extreem zwak (lage FSB en cache)...
De kaart is idd echt wel ok. Je zou multiplatform games toch wel aan ps3/xbox360 settings moeten kunnen spelen, en wsl net iets beter dan dat. Aardig prijsje, paar zwakke puntje aan die notebook, maar voor die prijs kan je niet anders. Wil je iets dat 90% sterke punten zijn dan moet je 1800-3000€ veil hebben, maar dan ga je niet echt een mobiele laptop hebben. In jouw prijscategorie heb je gemiddelde tot goede performantie maar wél heel goede mobiliteit. Ik denk dat je er wel plezier mee gaat beleven.

heb mijn pc zelf samengesteld.

ik kwam aan 550 euro, ik had wel mijn HD 4870 voor 100 euro terwijl die normaal 150 kost.

ik kan elk spel op maximum graphics spelen zonder lag.

als je boekjes doorbladert naar computers met een HD 4870 in, kom je al snel aan het dubbel van de prijs.

altijd zelf in elkaar steken joh

een HD 4650 is niet slecht, maar het is niet meer toekomstgericht. met de huidige engins zul je wel kunnen gamen, maar als je bijvoorbeeld 50 euro meer neertelt voor een HD 4770 zit je meteen al voor een hele tijd goed.

als je een trapje hoger wil zou ik dus voor de HD 4870 gaan (echte aanrader!) of eventueel een GTX 260 als je echt nvidia wil

ik kwam aan 550 euro, ik had wel mijn HD 4870 voor 100 euro terwijl die normaal 150 kost.

als je boekjes doorbladert naar computers met een HD 4870 in, kom je al snel aan het dubbel van de prijs.

een HD 4650 is niet slecht, maar het is niet meer toekomstgericht. met de huidige engins zul je wel kunnen gamen, maar als je bijvoorbeeld 50 euro meer neertelt voor een HD 4770 zit je meteen al voor een hele tijd goed.

als je een trapje hoger wil zou ik dus voor de HD 4870 gaan (echte aanrader!) of eventueel een GTX 260 als je echt nvidia wil

Desktop gpu's =\= laptop gpu's ;)

Is dat zo een toshiba satelite?
Een T6100 is nu wel extreem zwak (lage FSB en cache)...
De kaart is idd echt wel ok. Je zou multiplatform games toch wel aan ps3/xbox360 settings moeten kunnen spelen, en wsl net iets beter dan dat. Aardig prijsje, paar zwakke puntje aan die notebook, maar voor die prijs kan je niet anders. Wil je iets dat 90% sterke punten zijn dan moet je 1800-3000€ veil hebben, maar dan ga je niet echt een mobiele laptop hebben. In jouw prijscategorie heb je gemiddelde tot goede performantie maar wél heel goede mobiliteit. Ik denk dat je er wel plezier mee gaat beleven.

Ja, maar voor wat ik weet komt processor pas op de derde plaats (achter video en RAM) voor performance bij games, en het is toch al een dual core en dat was eigenlijk mijn minimale eis voor processor. Verder laad of bereken ik niet veel (waar processor volgens mij vooral voor is) en ben ik ook niet van plan dit te gaan doen, ik vind het zo dus wel goed.

Als ik met videokaart nog verder omhoog had willen gaan dan ging de prijs ook exponentieel omhoog, ik ben zo wel tevreden. :)

Ja, maar voor wat ik weet komt processor pas op de derde plaats (achter video en RAM) voor performance bij games, en het is toch al een dual core en dat was eigenlijk mijn minimale eis voor processor. Verder laad of bereken ik niet veel (waar processor volgens mij vooral voor is) en ben ik ook niet van plan dit te gaan doen, ik vind het zo dus wel goed.

Je hebt daar wel gelijk in, ik denk ook niet dat de cpu underpowered gaat zijn voor die gpu. Het zou wel een zonde zijn om vette videokaart(en) te steken en dan een bottleneck van een cpu, maar dat is in dit geval niet. Ik ga je wel zeggen om je verwachtingen niet te hoog te zetten als je alleen pure pc games gaat spelen (Arma2 of crysis, e.d.) want dan gaat het niets spectaculair zijn. Maar de multiplat games die ook op console zijn uitgekomen gaan minstens het console niveau halen.

Het is trouwens een T6500, sorry ik zei het verkeerd.

Je neemt wel je tijd, maar goed beter dan overhaast.

Het is trouwens een T6500, sorry ik zei het verkeerd.

Die cpu is nog altijd niet erg goed. De fsb en cache zijn voor al die T6xxx cpu's hetzelfde :)

Maar voor gewone zaken zit je met die cpu meer dan goed. Je kan ook met een p3 800mhz alle office toepassingen draaien en vlot het internet op en die processor is 10 jaar oud!

Laten we eveneens hopen dat de gameconsoles de volgende gen in 2012 niet zo veel sterker worden en een me too nummertje willen opvoeren van de wii. Dan zit je met die laptop weer voor extra 4 jaar gebeiteld, cos' let's face it: pc exclusives zijn zeldzaam, console ports zijn de hedendaagse norm.

De computer is inmiddels besteld, hij zal waarschijnlijk binnenkort aankomen.

Mijn eisen zijn niet superhoog dus het is wel ok, hoop ik :)

Terug
Naar boven