AndroidHealthClinic

nieuwe computer kopen

sli is leuk, wanneer het ondersteund word. anders weggegooid geld.

Ik ben nog 0 games tegengekomen die het niet ondersteunen en ik heb toch echt 'n aardig mega groot lijstje games geinstalleeerd... ???

Games uit mijn lijstje:
Act of War: High Treason
Battlefield 2
Battlefield Vietnam
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: World at War
Command & Conquer Red Alert 3
Conquer Online 2.0
Crysis Warhead
Empire Earth III
Enemy Territory Quake Wars
Far Cry 2
Supreme Commander Forged Alliance
Half-life 2
Left 4 dead
Max Payne 2
Medieval II Total war
Mirror's Edge
MotoGP '08
Need for Speed Underground 2
Prototype
Quake 4
Red Faction Guerilla
Resident Evil 5
Rome Total War
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Stronghold Legends
Stronghold 2
Unreal Tournament 3
Warhammer 40k: Dawn of war 2

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Interessante discussie wordt hier gevoerd :)

Processor staat eigenlijk wat lager in mijn lijst van prioriteiten omdat ik heb begrepen dat je voor games niet echt hele snelle processor nodig hebt, maar vooral videokaart.

Maar wbt het budget, die 500-800 euro daarmee reken ik ook echt alles, ook beeldscherm en toetsenbord en verzendkosten. En ik zit natuurlijk liever dicht bij de 500 dan de 800. 90 euro voor windows vind ik belachelijk veel geld, dus ik wil toch graag uitwijken naar de illegale route (of je moet goedkoop 2dehands een windows kunnen kopen)

Wat betreft prijs en voor zover ik weet wat betreft kwaliteiten is voor mij het eerste systeem met 9800gt 2GB ram en dual core een goede kandidaat.
Ik denk dat ik toch maar hiervoor ga, omdat ik zo ook al aardig aan het betalen kom.

Kunnen jullie mij wbt windows nog tips geven? Als dat goed komt dan wil ik graag zsm de knoop doorhakken en gewoon die computer bestellen.

Interessante discussie wordt hier gevoerd :)

Processor staat eigenlijk wat lager in mijn lijst van prioriteiten omdat ik heb begrepen dat je voor games niet echt hele snelle processor nodig hebt, maar vooral videokaart.

Maar wbt het budget, die 500-800 euro daarmee reken ik ook echt alles, ook beeldscherm en toetsenbord en verzendkosten. En ik zit natuurlijk liever dicht bij de 500 dan de 800. 90 euro voor windows vind ik belachelijk veel geld, dus ik wil toch graag uitwijken naar de illegale route (of je moet goedkoop 2dehands een windows kunnen kopen)

Wat betreft prijs en voor zover ik weet wat betreft kwaliteiten is voor mij het eerste systeem met 9800gt 2GB ram en dual core een goede kandidaat.
Ik denk dat ik toch maar hiervoor ga, omdat ik zo ook al aardig aan het betalen kom.

Kunnen jullie mij wbt windows nog tips geven? Als dat goed komt dan wil ik graag zsm de knoop doorhakken en gewoon die computer bestellen.

Waarom kies je niet dat systeem dat ik eerder postte van net geen 700 euro? Trek de windows ervanaf en hij kost maar 600 euro, hou je 200 euro over voor 'n heel leuk beeldscherm. Heb je 'n GTX275, 4GB ram en 'n quadcore dus... ???

Het ziet er inderdaad erg goed uit.

Alleen kost dat systeem al 814 euro zonder windows, nog +100 voor beeldscherm, toestenbord, muis en verzendkosten én assemblagekosten eroverheen en mijn portomonnee is aan het huilen :(

Het ziet er inderdaad erg goed uit.

Alleen kost dat systeem al 814 euro zonder windows, nog +100 voor beeldscherm, toestenbord, muis en verzendkosten én assemblagekosten eroverheen en mijn portomonnee is aan het huilen :(

Hallo, ik bedoelde dat andere systeem
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die andere was bedoeld om aan te tonen dat 'n i7 in dit budget niet zo verstandig was voor 'n gamer.

Oh ok, sorry.

Je maakt me nu wel erg aan het twijfelen, die 9800 GT, 2Gb ram en dual core lijken me al wel genoeg, maar voor een paar honder euro meer ziet dit er wel erg veel beter uit.

:(

Weet je ook hoe ik het best aan windows kom? Dat heb ik zbz nodig :)

kies liever voor vette videokaarten (in sli) dan voor core i7, tenzij je speciale programma's wil runnen. Heb zelf een computer met zwakke cpu en 2 goede kaarten in sli, het speelt echt alles.

Ik ben nog 0 games tegengekomen die het niet ondersteunen en ik heb toch echt 'n aardig mega groot lijstje games geinstalleeerd... ???

Games uit mijn lijstje:
Act of War: High Treason
Battlefield 2
Battlefield Vietnam
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: World at War
Command & Conquer Red Alert 3
Conquer Online 2.0
Crysis Warhead
Empire Earth III
Enemy Territory Quake Wars
Far Cry 2
Supreme Commander Forged Alliance
Half-life 2
Left 4 dead
Max Payne 2
Medieval II Total war
Mirror's Edge
MotoGP '08
Need for Speed Underground 2
Prototype
Quake 4
Red Faction Guerilla
Resident Evil 5
Rome Total War
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Stronghold Legends
Stronghold 2
Unreal Tournament 3
Warhammer 40k: Dawn of war 2

een aantal van dat lijstje ondersteund geen sli, of nauwelijks en sommigen draaien zelfs slechter in sli.

overigens draai ik zelf ook een sli setup.

wat ik bedoelde is dat sli wel leuk is maar in een hoop spellen is de winst te verwaarlozen en de andere helft doet het wel gaaf met sli maar of je om het goed te draaien daadwerkelijk ook die sli nodig hebt is een heel ander verhaal/

kies liever voor vette videokaarten (in sli) dan voor core i7, tenzij je speciale programma's wil runnen. Heb zelf een computer met zwakke cpu en 2 goede kaarten in sli, het speelt echt alles.

de nieuwste single kaarten spelen ook alles, ik zie niet in waarom je in sli
zou gaan werken.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Die andere was bedoeld om aan te tonen dat 'n i7 in dit budget niet zo verstandig was voor 'n gamer.

waarom geen ati ? is toch weer 60 euro goedkoper

[Link niet meer beschikbaar]

Is dit nou een deftig 'game-systeem' dan, waar je alles tot op z'n max. op kan spelen? Inclusief al het nieuwe spul zonder veel haperingen? Zou het geld van een OS besparen om nog extra in de hardware te pompen. (die 91 euro..). Tegenwoordig pluk je een OS zo van de nieuwsgroepen inclusief alle updates.. :o

Is dit nou een deftig 'game-systeem' dan, waar je alles tot op z'n max. op kan spelen? Inclusief al het nieuwe spul zonder veel haperingen? Zou het geld van een OS besparen om nog extra in de hardware te pompen. (die 91 euro..). Tegenwoordig pluk je een OS zo van de nieuwsgroepen inclusief alle updates.. :o

Vertel verder :)

Top! Bedankt hey.

Wbt mijn beslissing ben ik er denk ik uit, ik ga toch liever voor het goedkopere systeem, iets wat al van voorhand is samengesteld dat vind ik toch een veiligere optie. Ook zijn mijn eisen niet zo hoog en hoef ik ook niet jaren mee kunnen draaien met het nieuwste.

Erg bedankt voor de reacties iig, ik zou er graag meer karma voor geven maarja, dat heeft dus niet zoveel zin meer :p

Nog even een hele snelle vraag, is de nVidia GeForce Go 9200M GS 256 MB bijna even goed als 9800 GT videokaart? Ik snap dat 9800GT beter is maar is het verschil erg groot?

Ik zag namelijk ook een mooie laptop met de 9200 dus :) Kost maar zoiets van 100 meer als desktop met 9800gt...

Ik zie er nu ook een mooie met de nVidia GeForce GT240M, deze videokaart zou ook redelijk goed zijn, is het verschil tussen de 9200M, de GT240M en de 9800GT en onderling nog groot? Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Nog even een hele snelle vraag, is de nVidia GeForce Go 9200M GS 256 MB bijna even goed als 9800 GT videokaart? Ik snap dat 9800GT beter is maar is het verschil erg groot?

Ik zag namelijk ook een mooie laptop met de 9200 dus :) Kost maar zoiets van 100 meer als desktop met 9800gt...

Ik zie er nu ook een mooie met de nVidia GeForce GT240M, deze videokaart zou ook redelijk goed zijn, is het verschil tussen de 9200M, de GT240M en de 9800GT en onderling nog groot? Ik ben benieuwd.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

• Like
Waarderingen: X.

Nee, die 9200m is bagger, net zoals die 240m. Als je voor een laptop gaat, moet er minstens een 9600m in zitten en zelfs die is het minimum van het minimum. Google naar "notebookcheck benchmark mobile gpu". Je zal daar een zeer uitgebreidde lijst vinden.

Heb zelf een systeem met 9800m gt's in sli en die zijn even sterk als een desktop 9600 gt in sli (die in sli dan net beter is dan één desktop 9800). Een 8800m gtx is vergelijkbaar met de 9800m gt. Ik zou die aanraden, maar gezien je budget zal er niet meer dan een 9600m inzitten. Verder heb ik niet de indruk dat sli slecht ondersteund is of de kwaliteit van de games soms slechter maakt. Ik denk als je jouw games regelmatig laat updaten en je gpu drivers dat sli écht wel de moeite is, meer dan een core i7.

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

de nieuwste single kaarten spelen ook alles, ik zie niet in waarom je in sli
zou gaan werken.

bijvoorbeeld:
een cheap ass 9600gt in sli is vergelijkbaar met/beter dan één 9800gt, en in totaal net iets goedkoper.

• Like
Waarderingen: X.
Terug
Naar boven