MuscleMeat

ghb

Wiet verslaafden???

Er zijn overal wel mensen aan verslaafd. Pepermunt, necrofilie etc

Extreme gevallen zijn altijd wel te vinden.

je lichaam kan niet afhankelijk zijn van wiet, aan cocaïne of heroïne bvb wel.
Wiet werkt niet verslavend !

Maar wel geestelijk verslavend wat ook behoorlijk erg kan zijn. Coke is trouwens ook voor het grootste deel geestelijk verslavend. Bij heroine en crack is dit idd een ander verhaal.

Paar maten van me gebruiken dit spul regelmatig in het uitgaanscircuit. Ik kan er kort over zijn... het voegt niets toe aan je spiergroei of iets dergelijke.

Hetgeen wat het verhoogd is het uithoudingsvermogen, ja kan dus makkelijk een nacht rossen op hardcore zonder vermoeid te raken.

Tevens als je onder invloed van GBH gaat trainen levert dit als enige resultaat dat je ademhaling beter en dieper is waardoor je dus minder snel buiten adem raakt tijdens de set. Alleen het coordinatie vermogen neemt sterk af.

EDIT: Overigens kan een doses van iets minder dan een theelepeltje niet veel kwaads aanrichten indien dit gecomsumeerd wordt met de intentie om wat fitter te zijn. Natuurlijk geen dagelijkse consumptie...

Laatst bewerkt:
nb7 zei:
Paar maten van me gebruiken dit spul regelmatig in het uitgaanscircuit. Ik kan er kort over zijn... het voegt niets toe aan je spiergroei of iets dergelijke.

Hetgeen wat het verhoogd is het uithoudingsvermogen, ja kan dus makkelijk een nacht rossen op hardcore zonder vermoeid te raken.

Tevens als je onder invloed van GBH gaat trainen levert dit als enige resultaat dat je ademhaling beter en dieper is waardoor je dus minder snel buiten adem raakt tijdens de set. Alleen het coordinatie vermogen neemt sterk af.

EDIT: Overigens kan een doses van iets minder dan een theelepeltje niet veel kwaads aanrichten indien dit gecomsumeerd wordt met de intentie om wat fitter te zijn. Natuurlijk geen dagelijkse consumptie...

Geen spieren afbreken? juist ja
[Link niet meer beschikbaar]

En wiet is NIET verslavend!
Je heb wel gevallen van geestelijk gestoorde die denken dat ze niet zonder kunnen grootste onzin. Wiet is net zo verslavend als drop eten ofzo.
Is veel makkelijker vanaf te komen dan coke, speed enz
Er bestaan een groot verschil tussen "ik wil stonded zijn" en ANGSTGEVOELENS
PANIEKAANVALLEN
Dat zijn 2 hele grote verschillen!

XTC= niet verslavend toch heb je zin om weer te gaan gebruiken omdat het zo vet is ! je heb het niet nodig je vind het gewoon leuk! Niet omdat je anders een angstaanval krijgt en waanbeelden gaat creeëren.

Wou ik nog ff toevoegen :)
Als je gemaseerd word door een thais sletje, dan ben je lekker ontspannen zou je eigelijk wel elke dag willen toch? Dan ben je toch nogniet verslaafd?

GHB is geen xtc, word ook wel vloeibare xtc genoemd maar mdma en ghb zijn zeer verschillende dingen.

Moen zei:
GHB is geen xtc, word ook wel vloeibare xtc genoemd maar mdma en ghb zijn zeer verschillende dingen.

meen je dat nou 8)
Een thais sletje die masage geeft is toch ook geen xtc :rolleyes:
Bovendien slik je bijna nooit MDMA of zit misschien een heel klein beetje in!

Een verslaving is geen verslaving als ie geestelijk is?

Kom op! Geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid, het blijft een verslaving.
Wiet is wel degelijk verslavend. Waar komen dan die ontelbare gevallen vandaan van mensen die ik heb leren kennen die er zó graag mee willen stoppen maar die 'verdoving' niet willen missen? het is niet hun lichaam dat erom vraagt maar de geest des te meer. Ik heb vaak zat afkickende wiet-gebruikers gesproken die zeiden dat de wereld er veel te snel en hard uitziet als ze stoppen met blowen. Ik heb es 7 maanden gewerkt in een omgeving waar iedereen blowde. Mijn verwachting kwam uit: na 7 maanden ging er al 3 keer zoveel wiet in een joint om nog een beetje effect te voelen en men kón niet gaan slapen zonder gerookt te hebben, men kón niet presteren zonder eerste geblowed te hebben. Een dag zonder joint was voor hun niet voor te stellen

En dan nog zeggen: 'niet verslavend...'

Dat is hetzelfde als 'van alcohol wordt je niet dronken..'

Duidelijk moet wel zijn dat het niet betekent dat iedereen verslaafd kan raken aan wiet. Er zijn genoeg mensen die recreatief een drankje drinken of een joint opsteken.

Laatst bewerkt:
T.A.V Tokkel: Waar vermelde, of maakte jij uit op dat ik in de veronderstelling leef(de) dat GHB niet afbrekend werkt? :confused:

Wiet= is niet verslafend.

Ik blow zo'n 2 jaar.
Vorig jaar heb ik tegen mezelf gezegd ik blow alleen 2 keer per maand.
Zonder problemen is dit gelukt.
Een jongen uit m'n klas blowt al van z'n 14e hij kan zonder problemen een dag niet blowen.

Verslafend zijn coke,speed,heroine,lijm,nicotine, dit zijn allemaal zwaar veslavende drugs.
Ik heb 8 keer coke gebruikt en de 8e keer zag ik het in dat ik er niet tegen kon.

Bij wiet kan ik zeggen even 1 week of 1 maand niet.
Wiet is gewoon geen verslafing.

Beste Silva, lees es goed:

Duidelijk moet wel zijn dat het niet betekent dat iedereen verslaafd kan raken aan wiet. Er zijn genoeg mensen die recreatief een drankje drinken of een joint opsteken.

Met andere woorden: Ik drink af en toe es wat, maar ik ken ook alcoholverslaafden!
Drank is dus wél verslavend al is niet iederéén verslaafd als ie eraan begint. Met wiet is dat ook zo. Ik ken genoeg mensen die af en toe voor de lol een joint opsteken, ik ken ze ook die verslaafd zijn.
Dat JIJ het niet bent betekent niet dat een ander het ook niet kan worden.

Wat jullie (mensen die beweren dat wiet niet verslavend is) willen zeggen is: coke, heroine maakt je gegarandeerd verslaafd, wiet niet. En dát klopt inderdaad.

Alles kan verslavend werken. Ik zie de meeste gebruikers van bepaalde middelen vooral naar de lichamelijk verslaving kijken, bv. roken of drinken, zo ook heroine. De geestelijk verslaving is veel gevaarlijker. Van roken is de lichamelijke verslaving na een week zeker weg, maar waarom beginnen dan zovelen weer?? Ik ben van mening dat vrijwel alles verslaving teweeg kan brengen. Koffie, chocolade, sporten, wiet, alcohol, xtc, ghb, coke, heroine, enz.

En er zijn maar weinigen die verantwoord met drugs omgaan, de meeste gaan vaker of meer gebruiken, dat heb ik om me heen al zo vaak zien gebeuren en ben er al 2 vrienden door verloren. Ze hadden het onder controle, jaja.

tokkel zei:
meen je dat nou 8)
Een thais sletje die masage geeft is toch ook geen xtc :rolleyes:
Bovendien slik je bijna nooit MDMA of zit misschien een heel klein beetje in!

Waarom quote jij dan een stuk waar niks over xtc word gezegd en begin je er dan zelf over ? :)

DBC01 zei:
Een verslaving is geen verslaving als ie geestelijk is?

Kom op! Geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid, het blijft een verslaving.
Wiet is wel degelijk verslavend. Waar komen dan die ontelbare gevallen vandaan van mensen die ik heb leren kennen die er zó graag mee willen stoppen maar die 'verdoving' niet willen missen? het is niet hun lichaam dat erom vraagt maar de geest des te meer. Ik heb vaak zat afkickende wiet-gebruikers gesproken die zeiden dat de wereld er veel te snel en hard uitziet als ze stoppen met blowen. Ik heb es 7 maanden gewerkt in een omgeving waar iedereen blowde. Mijn verwachting kwam uit: na 7 maanden ging er al 3 keer zoveel wiet in een joint om nog een beetje effect te voelen en men kón niet gaan slapen zonder gerookt te hebben, men kón niet presteren zonder eerste geblowed te hebben. Een dag zonder joint was voor hun niet voor te stellen

En dan nog zeggen: 'niet verslavend...'

Dat is hetzelfde als 'van alcohol wordt je niet dronken..'

"men kón niet presteren zonder eerste geblowed te hebben. "
juist, beinvloed je reactie/denk vermogen. :thumbs:

Ik heb het niet over lichamelijk!!
Angst= geestelijk netals paniek

Heb je ooit weleens gebruikt?
en het verschil gevoeld tussen coke en wiet?
Wat je voelt nadat het "uitwerkt"???
Bovendien ken ik GEEN 1 wiet verslaafde, alleen mensen die roken uit verveeling.
Heb zelf 1,5 jaar lang volopgeblowt 3 maanden geleden een streep getrokken en gestopt rook nu misschien 3x in de week. En als ik zou willen helemaal nooit meer!

En met sos(coke) krijg je paniek aanvallen die je liever niet heb dikke angstaanvallen. Vertel mij maar een geval dat niet meer veilig op straat loopt omdat ie geen joint kan roken!
Mensen die ik ken die fulltime blowen hele dag door
2 weken op vakantie kunnen het niet krijgen gaat prima!
Hebben het misschien wel gemist dat ze af en toe een blow konden fixen maar echt niet paniek aanval gehad :rolleyes:

En je heb niet steeds meer nodig als je elke dag blowt, je went er misschien aan maar je ben net zo stonded als eerst, zelfde hoeveelheid.
Mensen die aan de spat(speed) zitten kunnen op het laatst paar gram op zonder iets te voelen!!!

Drie erg domme punten:

"Heb je ooit weleens gebruikt?
en het verschil gevoeld tussen coke en wiet?"

Wat denk je? Dat ik deze dingen opschrijf uit mijn fantasie?

"Bovendien ken ik GEEN 1 wiet verslaafde, alleen mensen die roken uit verveeling"

Ik ken ze wel. En er ging stééds meer in die joint.
Ik ben 32 met 14 jaar horeca-ervaring. Ik heb de meest ongelofelijke uitwassen gezien, heb zelfs buiten de horeca moeten samenwerken met mensen die niets meer konden zonder 1 keer per uur te roken. Heb 2 vrienden, die het blowen hadden ontdekt in 2 maanden tijd compleet verslaafd zien worden dus 1 joint per uur roken en gek worden als er geen stuff in huis is, leer mij ze kennen vriend!

"En je heb niet steeds meer nodig als je elke dag blowt, je went er misschien aan maar je ben net zo stonded als eerst, zelfde hoeveelheid."
Jou receptoren voor THC zijn prima in orde. Nogmaals je praat vanuit je eigen ervaring, ik heb het anders gezien. Dat jij nog steeds hetzelfde aantal grammen rookt wil niet zeggen dat ieder ander het doet. Ik heb een COMPLEET radiostation naar de $%#^zien gaan door de wiet!!!!

Ik drink weleens wat. Nou en? Wil dat zeggen dat niemand verslaafd kan raken aan drank omdat IK er niet verslaafd aan ben? Wat kortzichtig jongens.

sorry maar ik denk zelf dat de wiet zelf niet als verslavend bschouwd moet worden MAAR je draait je joint met een flinke hoeveelheid shag waar nicotine inzit. Rook elke dag je jointje (shag) en je bent verslkaafd aan nicotine waardoor je dus geestelijk EN lichamelijk afhankelijk bent zonder dat je het in de gaten hebt

Lichamelijke verslaving van wiet zal meevallen, maar de lichamelijke verslaving is vaak niet de ergste, erger is de geestelijke afhankelijkheid. Die hebben alle genots- en geestverruimende middelen.

9zucht) Een laatste keer nog en dan kap ik ermee. Het lijkt alsof de thuisgebruiker de norm vaststelt terwijl er honderden verslaafden in de dagopvang van tientallen centra lopen in Nederland die toch echt geholpen worden om van een W.I.E.T-verslaving af te komen.

Als ze sigaretten roken dan is dat goedkoper toch? Nou dat doen ze niet want de reden waarom iemand wiet-verslaafd is, is omdat ie de druk van de maatschappij vaak niet aankan. Iemand wil in een permanente roes leven om zo de druk wat te verzachten. Hele verslavings-reportages zijn de revue gepasseerd en daar kon je elke keer weer horen dat het de ontlasting is van de stress en andere psychische oorzaken waarom iemand permanent de hele dag stoned is. Maar ja, de vrolijke thuiskweker/roker die het voor de gezelligheid doet heeft er geen moeite mee en rookt dus niet de hele tijd maar jongens alsjeblieft...dat jij het zelf voor de gezelligheid doet wil niet zeggen dat niemand eraan verslaafd kan raken. Net als drank. Net als zoveel zaken.
End.

Terug
Naar boven