Fitness Seller

ghb

Laat deze discussie maar zitten, komt toch op niks uit.
Ik praat inderdaad uit ervaring, mensen uit mijn omgeving en www.drugsinfo.nl enz staat een helehoop info op moet je maar eens een kijkje nemen en kijken onder verslavend! succes :thumbs:

tokkel zei:
www.drugsinfo.nl enz staat een helehoop info op moet je maar eens een kijkje nemen en kijken onder verslavend! succes :thumbs:

lol :p Aandoenlijk aardig zoals mensen af en toe denken over je knoiw-how...'k heb met zulke verslaafden samengewoond kerel, de praktijk van dichtbij gezien, voor mij geen mooie stories meer.

(:D oeps toch weer een reply lol)

soulreaver zei:
Lichamelijke verslaving van wiet zal meevallen, maar de lichamelijke verslaving is vaak niet de ergste, erger is de geestelijke afhankelijkheid. Die hebben alle genots- en geestverruimende middelen.
Sorry hoor, maar afhankelijkheid van weed lijkt mij zeer zeldzaam. Men doet het eerder uit verveling, of omdat men gewoon lui is/wil zijn. Echt niet omdat het niet zonder kan.

Wel is het mogelijk dat bepaalde mensen met depressies een gewenning zouden ervaren omdat wanneer roken, het voor hen veel draaglijker wordt.

Ik kan me ook niet vóórstellen dat er mensen zijn die afhankelijk van alcohol worden, ik drink toch ook niet elke dag? Erg arrogant van mezelf. als ik dan op straat kijk naar die mensen en me realiseer dat alcohol wél verslavend kan zijn.

In Nederland is er zelfs al erg veel schooljeugd onder de 15 die elke dag in de coffeeshop zit. En dus niet m,eer buiten die 'lekkere dreun' kan. Die mensen negeren als verslaafd is een probleem ontkennen.

admin zei:
Echt niet omdat het niet zonder kan.

Totally 100% NIET mee eens! Er zijn toch aardig wat vrienden van mij, die absoluut niet zonder kan. 1 ervan is zelfs in psychose geraakt (zat wel in de familie) en kreeg er medicatie voor en heeft een tijd in een kliniek gezeten. Hij moest van de bende afblijven! Is eventjes gelukt, maar is toch weer begonnen, omdat hij niet zonder kon. Ik heb hem nooit meer gezien, niemand niet (zelfs zijn familie niet meer). Niemand weet zelfs of hij nog leeft of niet.

btw. die jongen rookte voor minimaal 25 gulden per dag weg!

DBC01 zei:
Ik kan me ook niet vóórstellen dat er mensen zijn die afhankelijk van alcohol worden, ik drink toch ook niet elke dag? Erg arrogant van mezelf. als ik dan op straat kijk naar die mensen en me realiseer dat alcohol wél verslavend kan zijn.

In Nederland is er zelfs al erg veel schooljeugd onder de 15 die elke dag in de coffeeshop zit. En dus niet m,eer buiten die 'lekkere dreun' kan. Die mensen negeren als verslaafd is een probleem ontkennen.

Ja en over welk soort mensen denk jij dat ik het heb?
het is gewoon niet zo die mensen waar jij het over heb ken ik er genoeg van. 2 daarvan ken ik heel goed en kunnen gewoon zonder joint in de morgen goed funtioneren op school zit elke dag bij ze in de trein dus merk het wel als ze gaan blowen bovendien liegen ze er niet om. En die mensen LEVEN voor het zitten in de coffeeshop. uit school s'avonds zelfs zaterdagavond en die zijn echt niet verslaafd !!! Waarom als je veel gebruikt ben je verslaafd? Alsof ze echt niet meer zonder kunnen zoals bij coke dat voor hun idee hun leven helemaal niks meer voorsteld! het gaat meer om de gezelligheid in de coffeeshop en het tafelen(tafelvoetbal) als dan toch iedereen aan het blowen is doe je gezellig mee! Ik weet niet of je uit eigen ervaring praat of niet maar het lijkt mij dat je duidelijk je zin wil hebben en daarom een mooi verhaaltje eromheen verzint!

Alchol is een heel ander verhaal, heeft hele andere effecten van blowen. Als je dronken ben vergeet je de slechte dingen zeg maar heb ik nog nooit van blowen gehad!
Ga mij niet vertellen dat je van blowen net zo moeilijk afkomt als een coke verslaving want dat is de grootste onzin.
Ik denk niet dat je zelf ooit heb gebruikt en de verschillen heb "gevoeld" deze zijn nog licht maar kan me goed voorstellen hoe het is als het erger is!!!

KaLe zei:
Totally 100% NIET mee eens! Er zijn toch aardig wat vrienden van mij, die absoluut niet zonder kan. 1 ervan is zelfs in psychose geraakt (zat wel in de familie) en kreeg er medicatie voor en heeft een tijd in een kliniek gezeten. Hij moest van de bende afblijven! Is eventjes gelukt, maar is toch weer begonnen, omdat hij niet zonder kon. Ik heb hem nooit meer gezien, niemand niet (zelfs zijn familie niet meer). Niemand weet zelfs of hij nog leeft of niet.

(Mijn pa is kaal, familie kwaal)
Ik gebruik anabolen en daarom ben ik kaal.

Dat is wel een beetje oppervlakkig gedacht!

Oke ik heb me bedacht het is net zo verslavend als kauwgom eten

Laatst bewerkt:
KaLe zei:
Met alle respect, maar dat wil nog niet zeggen dat dit door de weed is gekomen.
Degene die ik ken, zijn van zichzelf al lui en de enige reden waarom ze roken, is omdat ze niets anders te doen hebben in hun (zielig) leven.
Lichamelijk verslavend is het in elk geval niet, bewezen feit. Men kan het dus vergelijken met om het even welke andere 'hobby' zoals computeren, verzamelen etc. Verslavend noem ik dat niet, eerder een "drang" om jezelf ergens mee bezig te houden om je tijd te vullen.
Nu ja, je hebt altijd gekken die beginnen overdrijven, en iets dat TE wordt, is NOOIT goed, zelfs niet bij gezonde producten of bezigheden.

een van mijn vrienden is arts en rookt al 15 jaar elke dag 2 jonkels..Echt een zielig leven heeft hij niet hoor :)

D.W.

dutch windmil zei:
een van mijn vrienden is arts en rookt al 15 jaar elke dag 2 jonkels..Echt een zielig leven heeft hij niet hoor :)

D.W.
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen wat dat zielig betrefd. Ik bedoel degene die echt veel roken.. dus +5 a 10 J/dag

Persoonlijk vind ik 1-2 per dag er al over , zeker voor een arts :eek: maar goed bewijst wel dat het kan :)

tokkel zei:
Ik weet niet of je uit eigen ervaring praat of niet maar het lijkt mij dat je duidelijk je zin wil hebben en daarom een mooi verhaaltje eromheen verzint!
Ik denk niet dat je zelf ooit heb gebruikt en de verschillen heb "gevoeld" deze zijn nog licht maar kan me goed voorstellen hoe het is als het erger is!!!

Je begint een beetje te ver te gaan vriend. Je begint mij te betichten van structurele onwaarheden en gebrek aan ervaring en kennis.
Ik heb persoonlijk een pesthekel aan mensen zoals jij die zonder mensen te kennen puur maar gaan vertellen dat ze onzin praten.

Mooie verhaaltjes vertel ik niet. VEERTIEN JAAR horeca achter de rug Tokkeltje, EXTREME horeca, internationaal 8 jaar, waarvan 6 jaar deurervaring.
Ik heb werkelijk álles tot in het uiterste meegemaakt.
De dealers, de gebruikers, de groothandel, de misères, echtgenoten die doordraaien bij familie om die rotzooi, de vele keren dat iemand me kwam sméken om een stukkie hasj, een plukkie weed, anders konden ze niet slapen of voelden ze zich zo depressief, jongens die in 2 maanden van vrolijke frisse sportieve jongens omdraaiden in saaie, slaperige, tot niets in staat zijnde slakken die enkel de gang naar de coffeeshop konden maken, ik heb het allemaal van dichtbij mee mogen maken mét alle sociale aspecten daaromheen.
Je gaat mij niks meer vertellen betweter.

Behalve heroine heb ik ook alles zelf uitgeprobeerd, ruim genoeg om te weten wat de verschillen zijn meneer bijdehandje!
En dan kom jij me als snotneusje vertellen dat ik wel even mooie verhaaltjes verzin en zelf waarschijnlijk niet heb gebruikt.

Weet je wat? Ik nodig je uit om bij mij es langs te komen, kun je de foto's zien van 12 jaar 'madness' op de werkvloer, en ik sleur je even langs de adressen van die mensen die er een ver-sla-ving van hebben gemaakt en douw je met je neus op hún leven hún feiten en misschien dat je je bijdehante
gedrag es bijdraait. Want overduidelijk staat hier iemand z'n eigen gebruik goed te praten: JIJ. Hoef je niet, ik vind het prima wat je doet. Als je maar NIET die mensen uitvlakt en wegstopt onder het motto: verslaafde joint-rokers bestaan niet.

Nog nooit heb ik negatieve karma uitgedeeld aan iemand maar jij mag ze hebben hoor.

dutch windmil zei:

D.W.

Ik ken een midden-veertiger met een goeie baan bij een grote krant, vindt het héérlijk om, al ruim 25 jaar, 1 keer per week wat heroine of coke te kopen en en te genieten van z'n spul. Hij functioneert verder prima!

Wil dat zeggen, omdat hij dat wel kan beheersen, neta ls jouw dokter met z'n jonkels, dat het niet verslavend is?

DBC01 zei:
echtgenoten die doordraaien bij familie om die rotzooi, de vele keren dat iemand me kwam sméken om een stukkie hasj, een plukkie weed, anders konden ze niet slapen of voelden ze zich zo depressief, jongens die in 2 maanden van vrolijke frisse sportieve jongens omdraaiden in saaie, slaperige, tot niets in staat zijnde slakken die enkel de gang naar de coffeeshop konden maken.

Dus dan zijn ze verslaafd? Dat je van wiet lui word is algemeen bekend! Daar kan je dus geen zin meer hebben in training! Dan ben je nog niet verslaafd!
Bovendien VERSTERKT wiet je gevoelens
ben je depressief word het alleen maar erger.

En smeken om hasj? Doordraaien door wiet?
Ik denk dat het dan ondertussen allang bij de wet verboden zou zijn!
Zeg zelf er klopt niks van als je gaat smeken om wiet! Of doordraaien!

Maar als je graag gelijk wil hebben :thumbs: ik stop ermee.

Dus dan zijn ze verslaafd? Dat je van wiet lui word is algemeen bekend! Daar kan je dus geen zin meer hebben in training! Dan ben je nog niet verslaafd!

Als ze geen dag, geen halve dag of soms geen uur meer zonder kunnen.....dan zijn ze verslaafd.
Simpel, asl je dat niet onder ogen wil zien, mij best.

DBC01 zei:

Als ze geen dag, geen halve dag of soms geen uur meer zonder kunnen.....dan zijn ze verslaafd.
Simpel, asl je dat niet onder ogen wil zien, mij best.

niet meer zonderkunnen is een ander ding van lekker vinden

Dat ben ik helemaal met je eens :thumbs:

Probleem is echter dat velen zeggen 'het gewoon lekker te vinden' maar pas doorhebben dat ze verslaafd zijn als ze proberen te stoppen.

Een prachtig voorbeeld is de koffie-automaat in grote kantoren: Weleens meegemaakt dat zo'n automaat een paar uur defect is? Een agressie die optreedt! Mensen worden ongeduldig en beweren niet normaal te kunnen werken als die automaat het niet eens doet. Ik heb het veel gezien en elke keer is het een deugd om te zien.

DBC01 zei:
Dat ben ik helemaal met je eens :thumbs:

Probleem is echter dat velen zeggen 'het gewoon lekker te vinden' maar pas doorhebben dat ze verslaafd zijn als ze proberen te stoppen.

Een prachtig voorbeeld is de koffie-automaat in grote kantoren: Weleens meegemaakt dat zo'n automaat een paar uur defect is? Een agressie die optreedt! Mensen worden ongeduldig en beweren niet normaal te kunnen werken als die automaat het niet eens doet. Ik heb het veel gezien en elke keer is het een deugd om te zien.

:D merk je idd ook niet tot het op is.

sorry ben het meestal met DBC wel eesn sommige dingetjes niet natuurlijk maar das niet erg dat maakt het juist leuk. Alleen op dit punt ben ik het oneens omdat ik OOK uit eigen ervaring weet dat het zo erg niet is met wiet precies wat tokkel zei in de laaste thread. Maar volgens mij zijn er veeeeel meer factoeren die meespelen ALS iemadn doordraait of smeekt. Bijvoorbeeld hoe de geestelijke toestand van die persoon op dat moment was wat hgij heeft meegemaakt kortom zn hele toestand die beplaend is voor zijn gedrag. WANT dat doordraaien en smeken lijkt me errug overdreven. Dat je dit doet door heroine en coke (spuiten) is algemeen bekend maar van wiet lijtk me dit sterk OF ze zijn er bijv extra gevoelig voor dat kan natuurlijk ook. Net als bijv DBC ONgevoelig is voor AAS en somkige mensne OVERgevoelig zijn voor MDMA kan het misschien niet zijn dat deze uitzonderingen dat voor wiet hadden?
Begrijp me niet verkeerd DBC ik trek jou ervaring absoluut niet in twijfel maar over dit onderwerp lijkt me het minder erg dan jij het voordoet.
Ik hoop dat jullie mekaar de koppen niet inslaan :) want als dat het geval is lijkt deze discussie me een beetje uit de hand lopen. Verder wel intressant natuurlijk maar DBC laat je niet uit de tent5 lokken sommige mensne hier doen het erom dat is je (seriueze) commentaar niet eens waard

karperblues zei:
sorry ben het meestal met DBC wel eesn sommige dingetjes niet natuurlijk maar das niet erg dat maakt het juist leuk. Alleen op dit punt ben ik het oneens omdat ik OOK uit eigen ervaring weet dat het zo erg niet is met wiet precies wat tokkel zei in de laaste thread. Maar volgens mij zijn er veeeeel meer factoeren die meespelen ALS iemadn doordraait of smeekt. Bijvoorbeeld hoe de geestelijke toestand van die persoon op dat moment was wat hgij heeft meegemaakt kortom zn hele toestand die beplaend is voor zijn gedrag. WANT dat doordraaien en smeken lijkt me errug overdreven. Dat je dit doet door heroine en coke (spuiten) is algemeen bekend maar van wiet lijtk me dit sterk OF ze zijn er bijv extra gevoelig voor dat kan natuurlijk ook. Net als bijv DBC ONgevoelig is voor AAS en somkige mensne OVERgevoelig zijn voor MDMA kan het misschien niet zijn dat deze uitzonderingen dat voor wiet hadden?
Begrijp me niet verkeerd DBC ik trek jou ervaring absoluut niet in twijfel maar over dit onderwerp lijkt me het minder erg dan jij het voordoet.
Ik hoop dat jullie mekaar de koppen niet inslaan :) want als dat het geval is lijkt deze discussie me een beetje uit de hand lopen. Verder wel intressant natuurlijk maar DBC laat je niet uit de tent5 lokken sommige mensne hier doen het erom dat is je (seriueze) commentaar niet eens waard

Haha nee leg me er bij neer.
(heb dat trouwens al 3x voorgenomen :D maargoed)

Je zal altijd uitzonderingen blijven houden!

LMFAO ::D:D:D:D

Nee we slaan elkaar de koppen niet in Karper, ik zou bijna zeggen ik ga een vredespijp met jullie roken maar ik ben geen....wietfan :D

Trouwens je hebt je mening mooi verwoord Karper, voorbeeld voor veel anderen.
:thumbs:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven