tokkel zei:
Ik weet niet of je uit eigen ervaring praat of niet maar het lijkt mij dat je duidelijk je zin wil hebben en daarom een mooi verhaaltje eromheen verzint!
Ik denk niet dat je zelf ooit heb gebruikt en de verschillen heb "gevoeld" deze zijn nog licht maar kan me goed voorstellen hoe het is als het erger is!!!
Je begint een beetje te ver te gaan vriend. Je begint mij te betichten van structurele onwaarheden en gebrek aan ervaring en kennis.
Ik heb persoonlijk een pesthekel aan mensen zoals jij die zonder mensen te kennen puur maar gaan vertellen dat ze onzin praten.
Mooie verhaaltjes vertel ik niet.
VEERTIEN JAAR horeca achter de rug Tokkeltje, EXTREME horeca, internationaal 8 jaar, waarvan 6 jaar deurervaring.
Ik heb werkelijk álles tot in het uiterste meegemaakt.
De dealers, de gebruikers, de groothandel, de misères, echtgenoten die doordraaien bij familie om die rotzooi, de vele keren dat iemand me kwam sméken om een stukkie hasj, een plukkie weed, anders konden ze niet slapen of voelden ze zich zo depressief, jongens die in 2 maanden van vrolijke frisse sportieve jongens omdraaiden in saaie, slaperige, tot niets in staat zijnde slakken die enkel de gang naar de coffeeshop konden maken, ik heb het allemaal van dichtbij mee mogen maken mét alle sociale aspecten daaromheen.
Je gaat mij niks meer vertellen betweter.
Behalve heroine heb ik ook alles zelf uitgeprobeerd, ruim genoeg om te weten wat de verschillen zijn meneer bijdehandje!
En dan kom jij me als snotneusje vertellen dat ik wel even mooie verhaaltjes verzin en zelf waarschijnlijk niet heb gebruikt.
Weet je wat? Ik nodig je uit om bij mij es langs te komen, kun je de foto's zien van 12 jaar 'madness' op de werkvloer, en ik sleur je even langs de adressen van die mensen die er een
ver-sla-ving van hebben gemaakt en douw je met je neus op hún leven hún feiten en misschien dat je je bijdehante
gedrag es bijdraait. Want overduidelijk staat hier iemand z'n eigen gebruik goed te praten: JIJ. Hoef je niet, ik vind het prima wat je doet. Als je maar NIET die mensen uitvlakt en wegstopt onder het motto: verslaafde joint-rokers bestaan niet.
Nog nooit heb ik negatieve karma uitgedeeld aan iemand maar jij mag ze hebben hoor.