MuscleMeat

Go Turkmen

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Tienduizenden Turken hebben zich in Istanboel verzameld om te protesteren tegen de pro-islamitische regering. Twee weken geleden protesteerden ruim driehonderdduizend seculiere Turken ook al tegen de regering. Ze willen de scheiding tussen kerk en staat behouden.

Seculiere staat vrijwaren
Minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül slaagde er vrijdag niet in een meerderheid te krijgen bij de presidentsverkiezingen. De oppositie boycotte de stemming in het parlement. Gül is de enige kandidaat. De demonstranten zijn bezorgd dat Gül als president een einde maakt aan de seculiere staat. Het leger heeft de druk op de regering opgevoerd om op te treden tegen radicale islamitische groeperingen. De regering heeft het leger gemeld dat het zich niet met politieke aangelegenheden moet bemoeien. (novum/hln)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn, check al die vlaggen dan
Dat noem ik nog eens nationalisten

Zo moet het zijn!
Nog x aantal jaartjes en ze zijn klaar voor de eu toetreding. Nu is het nog te vroeg.

wij hebben de CU :S

Mijn voornaamste redenen dat ik ze hier niet wil zien is dat ze nog te nationalistisch zijn en dat er nog daar extreme moslims rondlopen.

2 dingen die in een paar jaar opgelost kan raken. Maar kan ook 100 jaar duren...

Mijn voornaamste redenen dat ik ze hier niet wil zien is dat ze nog te nationalistisch zijn en dat er nog daar extreme moslims rondlopen.

2 dingen die in een paar jaar opgelost kan raken. Maar kan ook 100 jaar duren...

De voornaamste reden is, dat het dan veel duurder word om op vakantie naar toe te gaan,
nu is alles nog lekker goedkoop daar. Dat zal zeker veranderen wanneer ze aan de EU toetreden.

Ik bekijk de zaken niet economisch als het om een potentieel gevaarlijk land gaat. Dan kijk ik vooral naar het 'sociale' kant.
Velen moeten moslims niet, omdat ze hen gevaarlijk etc vinden (terecht of onterecht maakt effe nu niet uit). Over het economische aspect deert de kleine man niet.

nationalistisch is dus bij voorbaat verkeerd?
extreme moslims:roflol: die lopen overal rond, zoals er ook extreme joden en christenen rondlopen die elkaar niet kunnen luchten of zien. moet nederland nu maar uit de eu stappen. beetje kortzichtig lijkt me. om die 2 dingen als reden te geven om ze niet toe te laten:rolleyes:

nationalistisch is dus bij voorbaat verkeerd?
extreme moslims:roflol: die lopen overal rond, zoals er ook extreme joden en christenen rondlopen die elkaar niet kunnen luchten of zien. moet nederland nu maar uit de eu stappen. beetje kortzichtig lijkt me. om die 2 dingen als reden te geven om ze niet toe te laten:rolleyes:

Eigenlijk moet het 'zwaar nationalistisch' zijn. Zo zwaar dat het racistisch is.
Verder is enkel de(het?:p ) westen van turkije goed ontwikkelt en de oosten nauwelijks. (wat eigenlijk een trend is dankzij de toerisme).
met goed bedoel ik op vlak van economie, maar ook op het islamextremisme.
En met moslimextremen bedoel ik niet persé jihad strijders ofzo, gewoon mensen die nog zwaar de islam toepassen op hun dagelijks leven.

Het is kiezen tussen 2 kwaden:
als Europa Turkije definitief afwijst zullen zij zich wenden tot hun buurlanden Irak en Syrie. Ik heb ze ondanks mensenrechtenproblemen liever bij Europa zodat ze niet zullen radicaliseren.

ik zie het probleem niet van mensen die hun geloof voluit proberen te praktiseren???

Het is kiezen tussen 2 kwaden:
als Europa Turkije definitief afwijst zullen zij zich wenden tot hun buurlanden Irak en Syrie. Ik heb ze ondanks mensenrechtenproblemen liever bij Europa zodat ze niet zullen radicaliseren.

Denk van niet. Turken willen juist de seculiere staat behouden en helemaal niet worden zoals Iran en syrie. Vele(lees: alle) betogers hebben zelfs een anti-iran standpunt.
Eu zal Turkije ook niet afwijzen, zeker niet nu na jarenlang onderhandelen en dat Turkije ook veel heeft gedaan om erbij te horen. Nu stoppen zou Turkije zeer boos maken...en verder weet ik het niet:D

Wat ik denk is: binnen x aantal jaar zit turkije in EU, zeker en vast. Of ze op hun plaats zitten, is nog af te vragen. Ik hoop het alleszinds.

ik zie het probleem niet van mensen die hun geloof voluit proberen te praktiseren???

Het strookt niet altijd met de wetten van de rede.
Niet enkel hun geloof baart mij zorgen, maar ook hun achterliggende cultuur.
Een wereld van verschil hoor tss het westen van Turkije en het oosten.

Sharia beste wetgeving ever?
Als hier de sharia wordt ingevoerd verhuis ik linea recta naar een ander land

Mijn god, die turken zijn zo verschrikkelijk nationalistisch haha
Mijn beste vriend is een turk en zijn vader werkt in de turkse ambassade in den haag. Ik ben wel eens meegeweest en toen kregen we zo een toespraak te horen van de ambassadeur :roflol:
Mijn god, leek net een fascist

Terug
Naar boven