AndroidHealthClinic

Goed voedingsschema??

romys

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m64
Massa
56kg
Goedemiddag allemaal :)

Ik ben een vrouw van 19 en train 3x per week. in totaal 3 uur cardio op vetverbrandende hartslag en krachttraining
nu wil dat laatste randje vet op mn buik niet weg ???
denk niet dat het aan mijn training ligt, aangezien die samen met een personal coach is opgesteld.

dit is wat ik eet:

7.00 havermout met kwark
10.00 1 peer
12.30 3x volkoren boterham + boter + kipfilet. daarbij drink ik melk
15.00 kwark met 1 peer
17.00 meestal groente, 2 aardappels, vis. daarbij drink ik water
19.00 1 peer

Heeft iemand advies over wat ik het beste kan veranderen om zo snel mogelijk resultaat te zien?

veel x peer.
Varieer met je fruit, peer bevat relatief gezien zeer veel suiker.

Varieer ook met je avond eten.

• Topic Starter Topic Starter
thanks!

en wat eetje op trainingsdagen voor en na?

op trainingsdagen eigenlijk hetzelfde.
ik eet eerst mijn ontbijt, daarna sporten, en dan mijn lunch
goed of slecht?

lees de stickeys je verbrand spierweefsel..

spierweefsel?
huh, hoe kan dat?
ik hou me toch netjes aan 6 maaltijden per dag en om de 2/3 uur?
help please?

1 peer is nu niet echt een volledige maaltijd he, ook zien dat je genoeg eiwitten hebt, denk niet dat je er voldoende hebt.

Ook zien dat je voor en na je training een stevige maaltijd hebt gegeten

spierweefsel?
huh, hoe kan dat?
ik hou me toch netjes aan 6 maaltijden per dag en om de 2/3 uur?
help please?

Zelfs dan, als je te veel te weinig eet voor je lichaam gaat het spierweefsel afbreken.
Reken je energiebehoefte uit, en ga daar ongeveer 250-500 kcal onder zitten

hou een lang regiem aan van een maand of zo met een goed voedingsschema. een peer als maaltijd???? Ik zou gaan shaken, geheid dat ik lean mass zou kwijtraken. Maar ja, elk lichaam is anders. Succes joh!:)

bedankt voor al jullie reacties!
nu zag ik hier ergens op het forum het volgende staan:

Dit houd dus in dat je vóór en tijdens de cardio alle suikers moet vermijden, suikers zijn de aanvoer van de primaire energiebron, en die willen we niet aanwezig hebben in ons lichaam. Sportdrankjes (AA-drink, Dextro, aquarius, enz..) met een extreem hoog koolhydratengehalte zijn uit den boze. Ook voeding vóór de cardio met een hoog gehalte van koolhydraten moet vermeden worden, dit heeft hetzelfde effect als de sportdrankjes, en zorgt er dus ook voor dat je primaire energiebron stijgt. Wat je wel mag eten vóór de cardio (ongeveer anderhalf uur ervoor) is een bron van eiwitten, of als je cardio na je krachttraining doet, een whey shake met water. Verder mag je natuurlijk zoveel water drinken als je wilt vóór, tijdens, en ná de cardio

dus eigenlijk moet ik voor en na de dagen dat ik train alleen kwark met een stuk fruit eten?

Fruit bevat juist veel suiker he.

Zou voor je krachttraining gewoon het ontbijt zoals het er staat nemen. Daar heb je nu eenmaal energie voor nodig, liefst uit complexe carbs. En dan na je training+cardio weer een goede maaltijd, bijvoorbeeld je lunch.

De rest van je maaltijden bestaan vooral uit peren; dus reken even je totaal uit en wat je nodig hebt en wissel deze in voor wat nuttigers.

ik weet dat het eigenlijk niet kan maar ik vraag het toch :p
kan iemand niet gewoon duidelijk vertellen wat ik moet eten?
want ik hoor (in de sportschool) steeds andere verhalen over wat ik moet eten.
de een zegt; havermout/brood dat soort dingen
de ander zegt; veel zuivel en weinig koolhydraten.
dus wat is het nu?
mijn voornaamste doel is; bijna al het vet op mijn lichaam wegtrainen

ik weet dat het eigenlijk niet kan maar ik vraag het toch :p
kan iemand niet gewoon duidelijk vertellen wat ik moet eten?
want ik hoor (in de sportschool) steeds andere verhalen over wat ik moet eten.
de een zegt; havermout/brood dat soort dingen
de ander zegt; veel zuivel en weinig koolhydraten.
dus wat is het nu?
mijn voornaamste doel is; bijna al het vet op mijn lichaam wegtrainen

Mijn persoonlijke tip is het boek "Burn the fad, feed the muscle" te downloaden en te gaan lezen. Waarom? In dit boek leer je wat al de verschillende voedingstoffen doen en waarom je zoveel nodig hebt van het 1 en het ander. Behalve voedingsleer, leer je ook iets over vitamines en mineralen. Ik denk dat je vraag te ver gaat om je geheel duidelijk te maken wat nu precies gegeten moet worden. Het kan namelijk verschillen van mens tot mens. De algehele richtlijn in het boek is calorisch 30% eiwitten 50 % complexe koolhydraten en 20 % gezonde vetten. Dit komt uitgebreid aan bod. Het is niet een bijbel, maar een goede basis voor je algehele kennis van voeding. Succes ermee en train ze!! :)

Mijn persoonlijke tip is het boek "Burn the fad, feed the muscle" te downloaden en te gaan lezen. Waarom? In dit boek leer je wat al de verschillende voedingstoffen doen en waarom je zoveel nodig hebt van het 1 en het ander. Behalve voedingsleer, leer je ook iets over vitamines en mineralen. Ik denk dat je vraag te ver gaat om je geheel duidelijk te maken wat nu precies gegeten moet worden. Het kan namelijk verschillen van mens tot mens. De algehele richtlijn in het boek is calorisch 30% eiwitten 50 % complexe koolhydraten en 20 % gezonde vetten. Dit komt uitgebreid aan bod. Het is niet een bijbel, maar een goede basis voor je algehele kennis van voeding. Succes ermee en train ze!! :)
Downloade? het kost geld vriend en als je ze ript via torrents ben je zielig..

thanks mensen, gewoon maar hard trainen en zelf veel lezen :)

maar wat voor soort dingen moet je schrappen dan?
om 500 kcal eronder te gaan zitten?

Terug
Naar boven