Fitness Seller

Goede buikspieroefeningen die rug niet belasten?

Fulkano

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

ik heb wat last van mijn onderrug en dit is voorlopig nog niet over. Probleem is dat hetv erger wordt als ik buikspieroefeningen doe. Weet iemand buikspieroefeningen die de rug niet of nauwelijks belasten?

gr
F.

leg raises

OP een bankje liggen, benen laten rusten in een hoek van 90 graden (meeste sportscholen hebben dit bankje).. met je schouders naar boven komen / neus naar plafond

Wat je vaak ziet is dat mensen die te veel hun buikspieren trainen juist last krijgen van hun rug... kwestie van onbalans. Dus of het wel zo verstandig is om je buik te trainen terwijl je een rug probleem hebt weet ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
Zucht?

lekker veel bedsport doen ook goed voor je buikspieren:D

Wat je vaak ziet is dat mensen die te veel hun buikspieren trainen juist last krijgen van hun rug... kwestie van onbalans. Dus of het wel zo verstandig is om je buik te trainen terwijl je een rug probleem hebt weet ik niet.

Is dat hetzelfde als mensen die alleen hun voorkant trainen(borst buik) en hun rug en schouder niet of nauwelijks trainen.

Hoe komt het dan eigenlijk dat je er last van krijgt, onbalans begrijp ik maar waarom precies?

Terug
Naar boven