XXL Nutrition

Goede oefeningen met dit materiaal

TheNewbie

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hallo,

Ik ben nu sinds 2 maanden thuis aan het trainen.
Alleen heb ik niet echt een schema qua oefeningen die ik zegmaar doe. Oftewel ik ben aan het kwakkelen.
Weet zelf ook niet welke oefeningen ik allemaal kan doet met het materiaal dat ik heb. Zou iemand wat oefeningen kunnen opnoemen die mij verder kunnen helpen?

In bezit;
Pullup-bar
Dumbbells tot 20Kg per kant
drukbank
halterstang met gewichten tot 50kg.

Ik heb vooral het idee dat mijn biceps en triceps gewoon niet willen groeien, heeft iemand hier specifiek wat oefeningen voor?

Bedankt

Ga squatten :)

Biceps en Triceps willen niet groeien :(

Je spreekt hier nu ook over de kleinere spieren van het menselijke lichaam, je kunt niet verwachten dat er evenveel massa bijkomt op je bicep als op je rug.
Heb geduld en je zult worden beloond.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties, ik ga dus beginnen met squatten, maar welke spiergroepen train je hier allemaal mee?

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dus beginnen met squatten, maar welke spiergroepen train je hier allemaal mee?

Heel makkelijk te vinden op google trouwens maar heb het even voor je opgezocht! Succes er verder mee ;)

het strekken van de bovenbenen:
*de voorkant bovenspieren (extensie = strekken) knie quadriceps: vastus medialis, vastus intermedius, rectus femoris, vastus lateralis)

*de hamstrings, de achterkant bovenbeenspieren (extensie in gesloten keten = strekken bij squatten): (Semimembranosis, semitendinosis, biceps femoris)

*grote bilspier (de gluteus maximus = retroflexie = achterwaartse afzet - de schaatskont)

De heupstabiliserende spieren:

*de onderrugspieren (multifidis – vormt samen met de abdominis transversus een “korset”).

*de diepe zijspieren – stabilisatie wervelkolom (Quadratus lumborum).

De rugstrekkers:

*erector spinae (extensie = strekken en dorsaalflexie = romp oprichten).

De buikspieren: (Stabiliseren onderrug/bekken)

*de rechte buikspieren (rectus abdominis)

*de buitenste schuine buikspieren (obliquus externus abdominis)

*de binnenste schuine buikspieren (obliquus internes abdominis)

*de dwarse buikspieren (abdominis transversus)

Terug
Naar boven