MuscleMeat

goede oefeningen rug?

stefH

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hiermee bedoel ik niet deadlift etc. , ik krijg nogal snel rugpijn dus zoek alternatieven zoals lateral pulldowns en dumbbel rows.

T-Bar Row
Straight Arm Lat Pulldown
Pull Ups
Wide Grip Cable Rows
Bent Over Rows
Single Arm Rows

Barbell Pullover
Seated cable rows
Neck Pull-downs

Bent-over row, de koning onder de upper back oefeningen

Hiermee bedoel ik niet deadlift etc. , ik krijg nogal snel rugpijn dus zoek alternatieven zoals lateral pulldowns en dumbbel rows.

Waar in je rug krijg je dan precies pijn?

Bij mij heb ik slijtage in een paar wervels net boven het bekken, in de onderrug dus.
Een iets voorover gebogen houding, om handen te wassen bijvoorbeeld, voelt al niet prettig.
Maar sinds ik ben gaan deadliften, twee jaar geleden, zijn mijn rugspieren veel sterker geworden.

De slijtage blijft maar de pijn is veel minder. Met dank aan mijn sterkere rugspieren door deadliften.

• Topic Starter Topic Starter

Bij mij heb ik slijtage in een paar wervels net boven het bekken, in de onderrug dus.
Een iets voorover gebogen houding, om handen te wassen bijvoorbeeld, voelt al niet prettig.
Maar sinds ik ben gaan deadliften, twee jaar geleden, zijn mijn rugspieren veel sterker geworden.

De slijtage blijft maar de pijn is veel minder. Met dank aan mijn sterkere rugspieren door deadliften.

Linksonder naast mijn ruggewervel en linksboven is vrij gevoelig na lang rechtstaan etc.

Steunzolen?

Misschien is dat de oplossing. Ik draag ze ook.

AMEN!!!
Deadlift versterkt als de beste, de onderrugspieren waardoor je net minder je wervels zal belasten.Thrust me on this onei

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Linksonder naast mijn ruggewervel en linksboven is vrij gevoelig na lang rechtstaan etc.
Gymz zal je hier msss wel mee kunnen helpen.

Steunzolen?

Misschien is dat de oplossing. Ik draag ze ook.

heb lange tijd steunzolen moeten dragen vanwege mijn voeten die niet genoeg holling hebben ofzoiets maar draag het nu al 2-3 jaar niet meer dus zou goed kunnen, heb nu ook opeens rugpijn uit t niets.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

AMEN!!!
Deadlift versterkt als de beste, de onderrugspieren waardoor je net minder je wervels zal belasten.Thrust me on this onei

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Gymz zal je hier msss wel mee kunnen helpen.

gymz ?

heb lange tijd steunzolen moeten dragen vanwege mijn voeten die niet genoeg holling hebben ofzoiets maar draag het nu al 2-3 jaar niet meer dus zou goed kunnen, heb nu ook opeens rugpijn uit t niets.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

gymz ?

You'll see! :)

Gymz is hier het lid die het meest afweet van het menselijk lichaam. Hij is fysiotherapeut als ik me niet vergis en geeft altijd goede raad.

Persoonlijk zeg ik altijd: "bij aanhoudende rugpijn, ALTIJD naar de arts gaan. Je kan hier wel even een vraagje stellen om je eventjes een avond gerust te stellen, maar als puntje bij paaltje komt ga je best toch bij een arts.

Naast je ruggewervel? Welke? Je hele ruggegraat zit vol met wervels.. :)
Inderdaad 's door een goede sportarts of fysiotherapeut alles na laten meten.

Terug
Naar boven