XXL Nutrition

Gothics en Altos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik zou me er niet aan ergeren als ze zichzelf niet constant zo speciaal zouden noemen.

Dát is juist de enorme behoefte van een puber.
Dat moet je gewoon onderkennen, dat is onderdeel van opgroeien in een moeilijke periode als de pubertijd die wel even langer doorgaat dan je 17e!
En dat is niet erg. In hun zoektocht naar zelfstandigheid is er een enorme behoefte om speciaal, uniek en volwaardig te zijn. Dé doelen van een opgroeiende tiener.

->1 van de meest belangrijke beweegredenen van bijv. Anorexia is zich 'uniek voelen' en 'totale zelfbeheersing' uit te oefenen, vandaar ook dat dit zich ook vaak openbaart in de puberteit.

ik heb al herhaaldelijk aan de deur gestaan bij alto feesten.
ik kan hieruit concluderen dat ze niet agressief zijn..(geen headbang feest)
wat wel een feit is..is dat zij niet over persoonlijke hygiëne beschikken.. en ronduit stinken!!!
ze wassen hun haren niet..stinken en hebben kleding aan die ze al heel de week dragen! dit op een avond dat je notabene op stap gaat!
daarnaast zijn ze erg zweverig en hebben geen besef van de realiteit.
ze zijn wel vriendelijk, maar mij te vaag!
ik ondervindt geen last van ze en laat hen in hun waarden!
dat neemt niet weg dat ik geen mening over hun heb..die wij allen mogen uiten!!!! ;)

DBC01 zei:
Maar nu komt het mooiste: Wereldwijd zijn kledingmerken, schoenenmerken etc ingesprongen op deze hype. Ze denken dat ze niet-commercieel zijn maar hun stroming wordt gevoerd door een enorme commerciel industrie.
Hell yeah, dat is nu de enige bedenking die ik bij dit alles had (is onlangd ook een publicatie/boek over verschenen in connectie met antiglobalisten). Door pertinent altijd 'anders' te willen zijn, worden ze trendsetters die op hun beurt de massa aansteken die massaal gaat consumeren. Waarop zij weer veranderen van sT etc.

Voor de rest: live and let die... Ik ken er en er zitten erg geschikte mensen tussen!

DBC01 zei:
Dát is juist de enorme behoefte van een puber.
Dat moet je gewoon onderkennen, dat is onderdeel van opgroeien in een moeilijke periode als de pubertijd die wel even langer doorgaat dan je 17e!
En dat is niet erg. In hun zoektocht naar zelfstandigheid is er een enorme behoefte om speciaal, uniek en volwaardig te zijn. Dé doelen van een opgroeiende tiener.

->1 van de meest belangrijke beweegredenen van bijv. Bodybuilding is zich 'uniek voelen' en 'totale zelfbeheersing' uit te oefenen, vandaar ook dat dit zich ook vaak openbaart in de puberteit.

Het stukje klopt. Maar zo klopt het ook. Laten we dus vooral niet proberen goths af te zeiken en onszelf beter te voelen want 9 van de 10 is precíes zoals die goths. Misschien zelfs juist diegenen die roepen dat ze het niet zijn.

DBC01 zei:
Maar nu komt het mooiste: Wereldwijd zijn kledingmerken, schoenenmerken etc ingesprongen op deze hype. Ze denken dat ze niet-commercieel zijn maar hun stroming wordt gevoerd door een enorme commerciel industrie.
De hardcore gitaarbandjes waar ze naar luisteren worden slim gepromoot op zo'n manier dat zij denken dat ze wars van commercie zijn. Héérlijk om naar te kijken en je hebt geen last van ze.

DBO... Goths luisteren naar Gothic, niet naar emo-core of hardcore... hence the name Gothic....

En die bands waar ze naar luisteren kunnen echt niet leven van die muziek hoor, die betalen nog toe altijd de promotor om mee te kunnen op toer, het kost die bands alleen maar geld. Ze hebben vaak een normale baan, en dat bandje is hun hobby. Ohw en voordat je aankomt met Within Temptation, nightwish en Evansecense...Dat zal wel geteld 3 bands :p bovendien is dat nauwelijks Gothic muziek te noemen.

DBC01 zei:
Het Gothic-verhaal komt van de behoefte anders te zijn, tegendraads, anti-consumptie en anti-commercieel.

En wat zijn wij met zn allen aan het doen dan ??? Willen wij ook niet anders zijn? Anders als de bacardi boys met armen van 24cm waar we altijd zo om lachen? Want laten we dan wel wezen dat is GEWOON..

Gelukkig heb je ook nog Amy Lee en die vind ik gewoon verschrikkelijk lekker. :D

Verder moeten mensen zich maar lekker kleden en gedragen zoals zij zelf willen zolang anderen daar niet onder lijden. In principe heb ik geen problemen met deze mensen. Waar ik wel een hekel aan heb zijn die pikkies op dit forum die denken dat ze superieur zijn aan een ieder die zich anders gedraagt dan zij zelf.

Ik ben gothic,
Was mn haar, let op mn lichaam. verzorg me goed.

Of ben ik dan geen gothic meer volgens jullie?

DBC01 zei:
Ze delen hun biertjes met 10 anderen, hebben geen cent op zak en leven 'anti-commercieel'. :D

so true... en slurpen heel de kraan leeg...
bij het vorige feest heeft de eigenaar van de desbetreffende toko het water afgesloten om omzet te genereren! :roflol:

frietbakker zei:
DBO... Goths luisteren naar Gothic, niet naar emo-core of hardcore... hence the name Gothic....

En die bands waar ze naar luisteren kunnen echt niet leven van die muziek hoor, die betalen nog toe altijd de promotor om mee te kunnen op toer, het kost die bands alleen maar geld. Ze hebben vaak een normale baan, en dat bandje is hun hobby. Ohw en voordat je aankomt met Within Temptation, nightwish en Evansecense...Dat zal wel geteld 3 bands :p bovendien is dat nauwelijks Gothic muziek te noemen.

Ook Goth is volop in ontwikkeling en er bestaan net als elke andere muzieksoort verschillende stromingen.

daarnaast zijn ze erg zweverig en hebben geen besef van de realiteit.

Precies. Ze ontsnappen aan de realiteit. Die is voor sommigen te hard en onbegrijpelijk cruel. :D
Dan storten ze zich liever in een groeps-knuffel.

Let maar es op als er een paar Gotische Personen een paar anderen ontmoeten. Enórme knuffels en aaitjes worden er uitgedeeld. En ook in deze subcultuur zijn er leiders, volgers, trendsetters en uitvallers.

Ze hebben zwaar het idee met z'n allen speciaal te zijn.
En weet je wat het leuke is?
Over 2 jaar gaat Ansje studeren in Groningen en komt ze thuis zónder zwart haar en baljurk maar mét een badstof joggingbroek en een stick in de handjes. hebben we DIE subcultuur weer: De schaapjes die studenten-groepjes heten! :D:D:D

DvO ik heb het over de mainstream Gothics he, die van 14-18 jaar die je in de stad ziet! :D

Verder moeten mensen zich maar lekker kleden en gedragen zoals zij zelf willen zolang anderen daar niet onder lijden.

Precies. Ik vind ze een leuk studie-object. En ze doen niemand kwaad.

Lonsdale-mannetjes en bontkraag-Mocro's wel!

axestream zei:
Ook Goth is volop in ontwikkeling en er bestaan net als elke andere muzieksoort verschillende stromingen.

Klopt maar deze 'goth' ligt te dicht tegen de pop aan tegenwoordig om, mijn inziens, nog gothic te worden genoemd. Je hoort within temptation ook niet zeggen dat ze Gothic zijn, evenmin zul je dat Evanessence horen zeggen...

DBC01 zei:
Precies. Ze ontsnappen aan de realiteit. Die is voor sommigen te hard en onbegrijpelijk cruel. :D
Dan storten ze zich liever in een groeps-knuffel.

Let maar es op als er een paar Gotische Personen een paar anderen ontmoeten. Enórme knuffels en aaitjes worden er uitgedeeld. En ook in deze subcultuur zijn er leiders, volgers, trendsetters en uitvallers.

Ze hebben zwaar het idee met z'n allen speciaal te zijn.
En weet je wat het leuke is?
Over 2 jaar gaat Ansje studeren in Groningen en komt ze thuis zónder zwart haar en baljurk maar mét een badstof joggingbroek en een stick in de handjes. hebben we DIE subcultuur weer: De schaapjes die studenten-groepjes heten! :D:D:D

Gelukkig heb jij al die dingen nooit gedaan, de ultieme perfectie. Ik ben blij dat ik het nog mocht meemaken :D (grapje he :kiss: )

DvO zei:
Ik ben gothic,
Was mn haar, let op mn lichaam. verzorg me goed.

Of ben ik dan geen gothic meer volgens jullie?

Effe serieus, want dit hebb ik ALTIJD al willen weten:

Wat stelt dat voor? Wat houdt het in dat je Gothic bent DvO? Is dat vanwege puur de muziek of ook andere dingen? Gothic en BB zijn namelijk 2 tegenstrijdige zaken lijkt me.

Verras mij met onderhoudende info!!!!!! :)

DBC01 zei:
Wat stelt dat voor? Wat houdt het in dat je Gothic bent DvO? Is dat vanwege puur de muziek of ook andere dingen? Gothic en BB zijn namelijk 2 tegenstrijdige zaken lijkt me.

dus je geeft af op een groep mensen waar je niets van af weet? ... Lame!
Klinkt als een soort verdedigingsmechanisme tegen iets dat je niet kent! :p

Karma voor KRZA btw, wat kun jij heerlijk zeiken :D

In mijn ogen is het gewoon je denkwijze en je leefwijze.
Dood, verderf etc intrigeerd mij.
Ik kleed me niet zwart, ik luister geen hardrock etc.

In mijn ogen is het iets persoonlijks en gooi je het niet in de buitenwereld.
De mensen die op straat lopen in het zwart gekleed en niet gewassen zijn geen Gothics in mijn ogen, dat zijn inderdaad de tere zieletjes met een aandachtssyndroom.
De echte gothics hoor en zie je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven