AndroidHealthClinic

Graag advies split

Haailo

Novice
Waardering
0
Hee allen,

Ik zou graag wat advies willen op mijn schema. Normaal gesproken basketbal ik 2/3x per week, dat is nu voorlopig afgelopen. Verder train ik al ongv 2 jaar, maar heb ik wat tegenslagen gehad met o.a ziekte van pheiffer en nu colitus ulcerosa, tijdje ziekenhuis gelegen en nu levenslange medicatie. Ik ben nog steeds vrij mager, maar kom dan ook van ver. Begin 2012 62kg bij 1.85, nu ben ik 78kg.

Ik heb vrijwel nooit de squat en de deadlift gedaan, hier ben ik dus momenteel mee bezig. Ik doe voor de squat en deadlift nog hetzelfde gewicht maar weet dat ik nog niet op me max zit maar hier rustig mee moest beginnen en in stapjes van 2,5 verhogen.

Bench press: 70kg 1x5
Squat: 5x 65
Deadlift: 5x70

Schema:

A
Benen

Squats 5x5
Standing Calf Raises 4x8
Leg curls 4x8

Schouders

Barbell/dumbell schoulder press 4x8
Front dumbell raise 4x8
One-Arm Side Laterals 4x8
Reverse Flys 4x8
Shrugs 4x8

B
Rug

Deadlift 5x5
Seated cable rows 4x8
pull-ups 4xmax
?

Triceps

Dips 4xmax (met gewicht)
Small Benchpress 4x8
Triceps pulldown/skullcrushers 4x8

C Borst

Bench press 5x5
Incline dumbell press 4x8
Flys 4x8
Push ups 4xvariatie

Biceps

EZ-bar curls 4x8
Incline Dumbell curls 4x8
Preacher curls 4x8

Probleem zit hem in het feit dat ik heel onregelmatig train, ook is het de bedoeling dat ik nog 1x per week off-season ga basketballen. Ik probeer dus me benen op maandag te doen als ik op donderdag train, en anders op vrijdag wanneer ik op dinsdag train. Hierdoor wisselen de A/B/C dagen gedurende de week. Mijn schouders lopen wat achter, hierdoor doe ik dus meestal 4/5 oefeningen. Oefeningen die ik doe voor mijn armen wisselen ook. Iemand nog tips en aanvullingen hierop? Misschien nog een puntje dat ik over het algemeen met een 'kromme' rug loop, waardoor ik misschien nog een row oefening erbij zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

veel recht op lopen! om de zoveel tijd even stilstaan bij jezelf en even kritisch naar je houding kijken, rug weer recht en schouders naar achter. je houding is gewoon dat je spieren lui zijn en niet gewend zijn constant die houding aan te houden, kwestie van gewenning in het begin veel bewust en later onbewust.

• Topic Starter Topic Starter
veel recht op lopen! om de zoveel tijd even stilstaan bij jezelf en even kritisch naar je houding kijken, rug weer recht en schouders naar achter. je houding is gewoon dat je spieren lui zijn en niet gewend zijn constant die houding aan te houden, kwestie van gewenning in het begin veel bewust en later onbewust.

Thanks, dit doe ik al een paar jaar! Ging meer om me rug dan om mijn houding zelf :)

Tjah....kromme rug kan van alles zijn...post fotos tenminste als je advies wil.
Voor rug kan je denken aan: dumbbell row, bent over row, t-bar row, face-pulls zijn ook lekker af en toe (pak je gelijk rear delts mee).

• Topic Starter Topic Starter
En advies over mijn schema zelf?

Terug
Naar boven