AndroidHealthClinic

Graag commentaar op schema en voeding!

JonasDMD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hey,

Ik had graag even feedback op mijn trainingsschema/voedingsschema.

Ik ben 1m90 , weeg 75kg , BF weet ik niet exact.
Via enkele sites kwam in een energiebehoefte uit van een 2400 kcal.
Het doel dat ik mezelf stel is aankomen in spiermassa (en kracht uiteraard).
Ik probeer bij mijn voeding dan ook boven de 2400 kcal uit te komen.

Veel ervaring met fitness heb ik echter nog niet , train nu gedurende 3 tal maand , dus echte progressie is er natuurlijk nog niet. Al merk ik toch al een 'lichte' toename in kracht. Misschien beeld ik me het in , kan ook! :)
Voorlopig heb ik tijd om 3 keer in de week te trainen , dit meestal op maandag , woensdag en in het weekend (meestal zaterdag).
Ik heb een poging gedaan zelf oefeningen samen te stellen tot een 'split' schema.
Trainingsschema ziet er als volgt uit:

Maandag - Borst/Triceps:
* Benchpress ---- 4 sets van 6-8 reps
* Incline dumbbell press ---- 3 sets van 6-8 reps
* Flyes ---- 3 sets van 6-8 reps
* Peck deck - 3 sets van 6-8 reps
*Skullcrusher --- 3 sets 6-8 reps
*Triceps press --- 3 sets 6-8 reps
*Dumbell kickback --- 3sets 6-8 reps
* Dips --- 3x max (met hulpgewicht)
Woensdag - Schouders/Benen:
*Frontpress --- 3 sets 6-8 reps
*Side Raises --- 3 sets 6-8 reps
*Bent over raises --- 3 sets 6-8 reps
*Upright row --- 3 sets 6-8 reps
*Shrugs --- 3 sets 6-8 reps
*Leg press --- 3 sets 10-12 reps
* Leg extensions--- 3 sets 10-12 reps
*Leg curl --- 3 sets 10-12 reps
Weekend- Rug/Biceps:
*Lat Pull down --- 3 sets 6-8 reps
*Seated row --- 3 sets 6-8 reps
*Hyperextensions (lower back) -- 3x max
(ben niet zeker hoe deze oefening heet)
*Barbell curl --- 3 sets 6-8 reps
*Alternate incline curl --- 3 sets 6-8 reps
*Preacher Curl --- 3 sets 6-8 reps

Dan het voedingsschema heb ik bijgevoegd!
Alle kritiek is zeker welkom , zoals ik in de inleiding al aan gaf , heb totaal geen ervaring met fitness, dus fouten zullen er zeker inzitten!
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Bijlagen

Beetje veel volume vind ik. Voor benen zou ik ook zeker squats toevoegen en minder oefeningen voor
schouders doen. Op maandag doe je ook wat veel imo.

Als beginner kan je kracht de eerste maanden sterk toenemen. Ik denk dat je te weinig eet. Ik zou je eiwitten verhogen en de carbs verlagen.
Qua reps/sets zit je prima. Probeer bij te houden hoe de oefeningen gaan. Kan je meer reps na je 3e/4e set? Verhogen die handel! Gooi er de volgende keer 0,5 of 1 kg bij.

De dumbbell kickback is een faal oefening, die kan je best schrappen.
Leg press vervangen voor squats en deadlifts. Laat een ervaren persoon helpen met de uitvoering.

• Topic Starter Topic Starter
Als beginner kan je kracht de eerste maanden sterk toenemen. Ik denk dat je te weinig eet. Ik zou je eiwitten verhogen en de carbs verlagen.
Qua reps/sets zit je prima. Probeer bij te houden hoe de oefeningen gaan. Kan je meer reps na je 3e/4e set? Verhogen die handel! Gooi er de volgende keer 0,5 of 1 kg bij.

De dumbbell kickback is een faal oefening, die kan je best schrappen.
Leg press vervangen voor squats en deadlifts. Laat een ervaren persoon helpen met de uitvoering.

Bedankt voor de info!
Enig idee hoe ik de carbs kan laten dalen en eiwitten toenemen?
Eerder voor een Whey supplement gaan dan die weight gainer ? Het is Mutant Mass dat ik nu heb.
Of kan ik het ergens anders aanpassen bij m'n voeding!

thx

in je schema staat totaal 95 gram vet, de meeste mensen zeggen 1g per kilo lichaamsgewicht xd

• Topic Starter Topic Starter
Had nog eens een vraag ivm de lengte van de training.
Soms zie ik workouts verschijnen met enkel een paar compound oefeningen , Deadlift , Squat etc.
Laag in reps en enkele sets. Deze training duurt toch echt niet lang?

Ik weet dat je niet lang moet trainen om resultaat te hebben , maar ik had ergens gelezen dat een training van 1 uur 'het beste' is?

korte oefeningen met zwaar gewicht zijn meestal het best ik train ook maar 3kwartier per keer. bijv 4x8 en dan een zwaar gewicht pakken maar bij bijvoorbeeld deadlift ga ik geen 4x8 reps doen xd

Ik denk dat je wel hoger zit qua onderhoud zit hoor, misschien zit je nu zelfs onder je onderhoud te eten. Zelf ben ik 1.80 met 80kg en m'n onderhoud is 2900kcal. Zorg dat 2-2,5x je lichaamsgewicht aan eiwitten binnen krijgt, 20-25% van je totale kcal aan vet en daarna kan je derest opvullen met koolhydraten. En begin met DEADLIFTS en SQUATS! Zelf had ik meer baat bij reps van 8-12.

Terug
Naar boven