MuscleMeat

Graag goede kritiek op me 4-day split

tijdens de training word er al testosteron aangemaakt heb ik begrepen dus doe beter de compounds eerst

Er wordt verondersteld, dat de oefeningen waarbij grote spiergroepen worden gebruikt, in het begin van de training een significante testosteronrespons veroorzaken, waardoor de kleinere spiergroepen die daarna getraind worden een groter trainingseffect zullen ondervinden.
Deze veronderstelling is door middel van wetenschappelijke studie verder onderzocht.
Twee onderzoeksgroepen trainden de elleboogbuigers gedurende 9 weken. Groep 1 trainde enkel de elleboogbuigers. Groep 2 voerde voorafgaand aan dezelfde training een training uit waarbij de grote spiergroepen in het onderlichaam gebruikt werden. Bij de groep die alleen de elleboogbuigers trainde trad er geen testosteronrespons op, terwijl dat bij de andere groep wel het geval was. Ook werd er een duidelijk grotere toename in kracht gemeten bij de gecombineerde groep.

ik neem aan dat ze met elleboogbuigers bicep en triceps bedoelen... in dat geval, de mensen die de compounds eerst deden gainden duidelijke grotere kracht gains dan de groep die alleen armen trainden...

hieruit blijkt dus ook weer hoe belangrijk benen zijn.. squats geven denk ik toch de grootste testosteron en groeihormoon boost

Super info!!
Maar ik ben van meening dat noahd zich er nog geen zorgen hoef te maken! Hij is 16 jaar hormonnen zat! Ga gewoon traine! Ga piramide setje maken!
12 10 8 6 4 rips en dan elke stap met minder rips wat gewicht erbij!
Zwaar licht zwaar 8 10 6
Breed nor small 10 10 10
Half half heel 7 7 7
En goed eten!! Je komt er heus wel! Nog niet zoveel zorgen over maken

• Topic Starter Topic Starter
Ja, hormonen genoeg. Probeer op een zo'n clean mogelijke manier alles naar binnen te stouwen wat ik tegen kom. Toch zeker 14 bruine broden met kipfilet/ham, savonds kwark, minstens een liter melk op een dag. Zulke dingen. Wil gewoon echt een goed schema om te trainen en daar ben ik nu dus naar aan het kijken. Denk dat ik toch voor rippetoe met dips en pull ups ga. Ga dat eerst even proberen en als ik me armen dan niet genoeg voel nog curls en tri etensions toevoegen. Maar zeker bedankt voor alle handige info!

Super info!!
Maar ik ben van meening dat noahd zich er nog geen zorgen hoef te maken! Hij is 16 jaar hormonnen zat!

Hij maakt zich nergens zorgen over :P

ik bedoel gewoon dat als je voornamelijk met grote oefeningen traint die veel spieren tegelijk aan spreken, je testosteron en hormoon productie omhoog gaat waardoor je snellere gains maakt. Gewoon wat handige info, niks om je zorgen over te maken :P

---------- Post toegevoegd Sat 14 Apr 2012 om 03:28 ----------

Ja, hormonen genoeg. Probeer op een zo'n clean mogelijke manier alles naar binnen te stouwen wat ik tegen kom. Toch zeker 14 bruine broden met kipfilet/ham, savonds kwark, minstens een liter melk op een dag. Zulke dingen. Wil gewoon echt een goed schema om te trainen en daar ben ik nu dus naar aan het kijken. Denk dat ik toch voor rippetoe met dips en pull ups ga. Ga dat eerst even proberen en als ik me armen dan niet genoeg voel nog curls en tri etensions toevoegen. Maar zeker bedankt voor alle handige info!

post je schema dan ff als je em hebt! ben gewoon nieuwsgierig :P

Omdat ik nog op school zit/thuis woon is het niet een streng schema. Over het avond eten heb ik niks te zeggen.

Half 8:
4 bruine broodjes kipfilet/ham/kaas
500 ml melk

Half 11 - 11 uur: 4 bruine broodjes kipfilet/ham/kaas + water

Half 1: 2 bruin broodjes, stuk fruit (Meestal banaan/appel) + water

Half 4 - kwart voor vier: bak tonijn (als ik echt honger heb op brood) + 500 ml melk

6 uur - half 7 Avond eten, kan echt alles zijn.

half 11 500 gram magere kwark

Dit is het ongeveer

---------- Post toegevoegd Sat 14 Apr 2012 om 16:55 ----------

Wil nu dus rippetoe gaan doen, ik ben overtuigd. Op maandag zal ik om 20:15 gaan trainen (na vechtsport) Natuurlijk wel tussendoor iets eten.

Woensdg om 15:00 Dan zal ik dus om half 1 4 broodjes eten en voor het sporten me fruit.

Vrijdag om 7 uur ochtends, krijg dan geen fatsoenlijke maaltijd naar binnen dus neem een shake van kwark/fruit en binnenkort whey er door heen.

Laatst bewerkt:
voeding zit zo te zien wel in orde! hoe word je training schema?
goed dat je vechtsport doet trouwens :D doe ik zelf ook, wat train je?

Ja me voeding werkt ook wel. Toen ik net op fitness zat deed ik alleen maar cardio. Ik woog toen 65 en ben toen door al die cardio afgezakt naar 60, echt veelste weinig. Toen ben ik meer krachttraining gaan doen maar heb toen de fout gemaakt om niet op me voeding te letten, me er niet in te verdiepen, geen schema te maken enz. Daarna ben ik veel in split gaan trainen en op me voeding gaan letten. Weeg nu 70 kg. Ik doe nu krav maga & deed MMA/Kickbox. Met MMA ben ik gestopt zodat ik me kan focussen op KT en krav maga.
Ik ga nu rippetoe met 4 isolatie oefeningen erbij gaan doen namelijk:
Workout A:
3x5 squat
3x5 bench
1x5 deadlift
2x8 dips
3x8 lateral raise
3x8 bicep curl

workout B:
3x5 squat
3x5 military
3x5 BOR
2x8 pull ups
3x8 reversed fly
3x8 Tricep oefeningen ( weet nog niet zeker welke)

okee nice man! bevalt krav maga een beetje?? hoelang train je het al?

ik ga trouwens ook rippetoe doen maar dan pak ik af en toe misschien een barbell curl of een tricep oefening of buikspieren.. met 4 oefeningen ben je wel ff bezig :p ik moet daarna ook nog half uurtje cardio doen dus ja..

ik doe trouwens ving tsun

http://www.youtube.com/watch?v=2KOppj4r8JY BOOYA! :D

Ja vind krav maga echt super, train nog niet zo lang. misschien een half jaar.
ja ik heb de tijd en ik doe geen cardio meer. Succes ermee he!

jah thanks man jij ook! sparren jullie trouwens met krav maga?

Nope, krav maga is in principe zelf verdediging. Geen sport. Er zijn dus ook geen scheidsrechters/regels. Is dus te gevaarlijk om te sparren.

wat ik train is ook geen sport en er zitten ook gevaarlijke schoppen en slagen in die we dan ook niet gebruiken bij het sparren zoals een rechte schop naar de knie of een slag naar de nek, maar er is genoeg om wel te gebruiken bij het sparren.

ik ben wel van mening dat als je een bepaald niveau hebt bereikt en de basis goed is dat sparring zeker een onderdeel van de training moet zijn om jezelf goed te ontwikkelen... bij een normale training weet je al ongeveer of precies wat er gaat komen en kun je daarop anticiperen... bij sparring daarentegen gebeurt alles snel en onverwachts, door dit element eruit te halen leer je uiteindelijk snel en nauwkeurig te anticiperen wat je vroeger niet kon doordat het te snel ging

Mua, we doen wel gewoon als we die les 3 technieken heb behandeld (bijvoorbeeld) dat je aan het eind van de les op 3 manieren word aangevallen (zonder dat je weet op welke manier) en dat je je zo moet verdedigen

jah dat is best een goeie maar als je op een gegeven moment heel veel technieken kent dan zou je precies dat moeten doen alleen dan met alles, dan kom je dus al in de buurt van sparren... het enige verschil zou dan nog kunnen zijn dat je stopt na de techniek gedaan te hebben en overnieuw begint met iets anders, maar het beste is om aan 1 stuk door techniek tegen techniek te doen zodat je steeds sneller word.., maar dat soort training is wel echt pas effectief als je aantal jaartjes achter de rug hebt

je training moet zoveel mogelijk een echt gevecht nabootsen... hoe meer de training op een echte situatie lijkt hoe beter je zult presteren mocht je in die situatie terecht komen

Terug
Naar boven