Fitness Seller

Graag jullie mening over mijn FB schema

Cyral

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
94kg
Hallo,

Ik ben sinds oktober serieus bezig met fitness. Nu ben ik opzoek naar een full body schema voor 3x week. Heb zelf een al een en ander gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit. Ben bang dat ik wellicht teveel isolatie oefeningen doe.

Op het moment doe ik een A/B schema.

A
Squats
Pull ups
Benchpress
Military press
Lateral side raise
Push downs
Barbell Curl

B
Squats
Chin ups
Dips
lying Dumbell press
Bent over row
Sitting Dumbell press
Hammer curl

Hoe denken jullie hierover?

Mvg,

Daniel

ziet er goed uit.
bij A, Barbell curl zou dit met een EZ-bar doen (is ff wat fijner voor je pols gewrichten) maar dit is aan jou.
bij B, ik zou de lying dumbell press incline doen (schuin bankje) aangezien je op A ook al benchpress doet, dit pakt de spier nagenoeg op precies dezelfde manier (op wat stabilisatie spieren na ivm dumbbells)

ja je zou kunnen overwegen om de laatste 2 oefeningen weg te laten aangezien je die spieren ookal pakt met de compound oefeningen(pullups chinups benchpress etc). Maar dit is aan jou. Het principe is dat als je het aan kunt (dus kwa herstel aangezien je de spieren hard aanpakt en je dit 3x per week doet) kan het geen kwaad. Dus indien je herstel niet volledig is op de bicep/tricep zou ik het eruit gooien. Ma/Wo/Vr of Di/Do/Za neem ik aan? succes.

Per se full body 3x per week?

Ik zou overwegen een 'full body' 1x per week verdeeld over 3 dagen, kan er dan als volgt uitzien:

Maandag:
Bench Press 3 x 6-8
Incline Press of incline Fly 2 x 10-12
Military Press 2 x 6-8
Tricep Extensions 2 x 10-12

Woensdag:
Pull-Up 3 sets > failure
Barbell Row 2 x 8
Dumbell Curl 2 x 10
Heavy Abs 3 x 10

Vrijdag:
Squats 3 x 10
Deadlifts of Stiff-Legged Deadlift 3 x 10
Leg curl 2 x 10

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog een beginner, zolang ik nog goed herstel wil ik graag FB 3x in de week doen.

De spiergroepen pak ik volgens mij nog niet hard genoeg aan om aan een split te beginnen.

Ik ben nog een beginner, zolang ik nog goed herstel wil ik graag FB 3x in de week doen.

De spiergroepen pak ik volgens mij nog niet hard genoeg aan om aan een split te beginnen.

Je groeit met herstel en de juiste voeding, misschien kan je idd het beste zelf door schade en schande ontdekken wat voor jou het beste werkt ;)

En als je denkt dat je de spiergroepen niet met de juiste intensiteit aanpakt is het dan niet veel slimmer om dit wel te doen ipv een giga warming-up..?

Per se full body 3x per week?

Ik zou overwegen een 'full body' 1x per week verdeeld over 3 dagen, kan er dan als volgt uitzien:

Een full body verdeeld over 3 dagen.. lol. Volgens mij bedoel je een split schema.

Maandag:
Bench Press 3 x 6-8
Incline Press of incline Fly 2 x 10-12
Military Press 2 x 6-8
Tricep Extensions 2 x 10-12

Woensdag:
Pull-Up 3 sets > failure
Barbell Row 2 x 8
Dumbell Curl 2 x 10
Heavy Abs 3 x 10

Vrijdag:
Squats 3 x 10
Deadlifts of Stiff-Legged Deadlift 3 x 10
Leg curl 2 x 10

Dit is een schema wat ik niemand aanraad die net 1 maandje bezig is met sporten.

Je groeit met herstel en de juiste voeding, misschien kan je idd het beste zelf door schade en schande ontdekken wat voor jou het beste werkt ;)

En als je denkt dat je de spiergroepen niet met de juiste intensiteit aanpakt is het dan niet veel slimmer om dit wel te doen ipv een giga warming-up..?

Je maakt de TS alleen maar in de war man :D
Hij vraagt jou mening over zijn fullbody schema en dan kom je met voedingsadviezen en heel rare soort van splitschema¿ aanzetten.
----------------------------------------

ontopic:
Als beginner kun je het best 3x per week de spieren prikkelen. Naarmate je langer sport zullen je spieren meer en meer prikkels nodig hebben om te blijven groeien.
Dit is een van de grootste redenen dat er zoveel split schema's zijn.

Sporters die al aardig wat spiermassa hebben, hebben een grotere prikkel nodig dan beginnende sporters.

Vaak gaat de beginnende sporter dus al veelste snel aan split schema's omdat ze dan denken:
kijk hij is gespierd en doet split, dan moet het wel werken.

Dus als ik jou was zou ik het zeker bij een fullbody schema houden. Zorg wel dat je goede begeleiding krijgt want de oefeningen die je hebt uitgekozen zijn niet de meest simpele oefeningen.
Veel filmpjes kijken op internet hoe je de oefeningen moet uitvoeren heeft mij veel geholpen. Succes ;)

Terug
Naar boven