Fitness Seller

Graag mening over mijn bulkschema aub.

FlexGL

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal ,
Ik ga beginnen met een 10weken bulk.
Mijn onderhoud ligt rond 2400kcal.
Ik heb een bulkschema opgesteld met als richtlijn 2850 kcal , graag jullie mening :):)

Indien iemand het wil weten , ik ben 1.74m lang en weeg 70kg.
vetpercentage is huidig 9% ( net gestopt met cut )

Grts Flex :p

Bijlagen

Hallo Flex,

Hoe vaak train je en wat voor werk doe je? Bijgaand een aantal opmerkingen:

- je onderhoud is 2706 volgens Mcardle (met een activiteitsfactor van 1,55). Als je act factor klopt dan moet je dus een richtlijn van 3200 cals hanteren als je 500 wilt bulken (Doe ik zelf ook, is aan te raden).
- je kh zijn opgeteld 324 gr ipv 280
- als je alle cals bij elkaar opgeteld is dit 2867 ipv 2869
- omdat ik nu al twee fouten heb gezien zou ik als ik jou was je schema nog maar eens goed nalopen. Waarom gebruik je niet de optelfunctie etc in excel? Daar is excel toch voor? ;-)
- je zit te hoog in de eiwitten. Pak rond de 2 - 2,5 g per kg lichaamsgewicht. Dan kom je uit op 140 - 175 gr. Het 'gat' wat ontstaat aanvullen met kh.
- Vetten zijn goed.
- Om 10u en 12u krijg je (relatief gezien) te weinig eiwitten binnen tov de rest van de maaltijden. Kun je niet de 500 gr kwark verdelen over de maaltijd van 12u en je laatste maaltijd?
- Je krijgt in totaal 100 gr aan tomatensaus binnen. Dit zijn suikers / slechte cals.
- Ik zie geen groente.

• Topic Starter Topic Starter
ik train 4x per week splitschema , als werk ben ik autotechnieker.
Ok , ik zie de fouten ook inderaad , heb het namelijk niet nagelezen..
welke eiwittenbron(nen) kan ik het best weglaten ? in de ochtend zijn ze nodig en na de training ook toch?
ik kan de kwark opsplitsen ja , bv om 12uur 250gr kwark erbij en 's avonds de andere 250gr.
de groenten zoals je zegt heb ik er niet bijgerekend omdat ik niet afweeg hoeveel groenten ik eet , ze zitten bij de pasta van 12 en 17uur (paprika , wortel , erwtjes ,bonen ,etc)

bedankt voor je nuttige reactie !

ik train 4x per week splitschema , als werk ben ik autotechnieker.
Ok , ik zie de fouten ook inderaad , heb het namelijk niet nagelezen..
welke eiwittenbron(nen) kan ik het best weglaten ? in de ochtend zijn ze nodig en na de training ook toch?
ik kan de kwark opsplitsen ja , bv om 12uur 250gr kwark erbij en 's avonds de andere 250gr.
de groenten zoals je zegt heb ik er niet bijgerekend omdat ik niet afweeg hoeveel groenten ik eet , ze zitten bij de pasta van 12 en 17uur (paprika , wortel , erwtjes ,bonen ,etc)

bedankt voor je nuttige reactie !

Kipfilet 100 gr ipv 150gr bijv en 250 gr kwark ipv 500. Gat eerst aanvullen met kh want die zijn belangrijker in de bulk dan eiwitten.

Activiteitsfactor van 1,55 klopt dus je moet met 400 bulk op 3200 cals komen ipv 2850. Dus kh omhoog schroeven door bijv 100 gr havermout bij ontbijt en 100 gr havermout na je training ipv het aantal gr havermout wat je nu hebt.
Gebruik de optelfucntie van excel en ga er een beetje mee spelen. Post dan een nieuwe versie.

Succes!

Oke ik zal het zo aanpassen! Bedankt voor de tips.
Ik ben geen held in excel, weet niet hoe de optelfunctie werkt helaas ;-)

Oke ik zal het zo aanpassen! Bedankt voor de tips.
Ik ben geen held in excel, weet niet hoe de optelfunctie werkt helaas ;-)

Ga op de cel staan waar de som van de cellen in moet -> type in = -> klik op de eerste cel die opgeteld moet worden -> type in + -> klik op de tweede cel die opgeteld moet worden -> ENTER
succes

Hallo Flex,

Hoe vaak train je en wat voor werk doe je? Bijgaand een aantal opmerkingen:

- je onderhoud is 2706 volgens Mcardle (met een activiteitsfactor van 1,55). Als je act factor klopt dan moet je dus een richtlijn van 3200 cals hanteren als je 500 wilt bulken (Doe ik zelf ook, is aan te raden).
- je kh zijn opgeteld 324 gr ipv 280
- als je alle cals bij elkaar opgeteld is dit 2867 ipv 2869
- omdat ik nu al twee fouten heb gezien zou ik als ik jou was je schema nog maar eens goed nalopen. Waarom gebruik je niet de optelfunctie etc in excel? Daar is excel toch voor? ;-)
- je zit te hoog in de eiwitten. Pak rond de 2 - 2,5 g per kg lichaamsgewicht. Dan kom je uit op 140 - 175 gr. Het 'gat' wat ontstaat aanvullen met kh.
- Vetten zijn goed.
- Om 10u en 12u krijg je (relatief gezien) te weinig eiwitten binnen tov de rest van de maaltijden. Kun je niet de 500 gr kwark verdelen over de maaltijd van 12u en je laatste maaltijd?
- Je krijgt in totaal 100 gr aan tomatensaus binnen. Dit zijn suikers / slechte cals.
- Ik zie geen groente.

dit snap ik niet goed , ik weeg 10kg minder als jij en ben 10cm kleiner.
dan kan het toch zo goed als niet dat ik hetzelfde aantal kcal moet bulken als jij?
of ben ik hier verkeerd in????

bedankt voor de reply's

dit snap ik niet goed , ik weeg 10kg minder als jij en ben 10cm kleiner.
dan kan het toch zo goed als niet dat ik hetzelfde aantal kcal moet bulken als jij?
of ben ik hier verkeerd in????

bedankt voor de reply's

Mijn onderhoud is circa 3000 cals, dus 300 hoger dan de jouwe (2700). Ik bedoel alleen te zeggen dat ik +500 / 600 bulk, wat ook voor jou is aan te raden. Dus mijn bulk is 3600 cals, de jouwe is 3200 cals. De jouwe is 'relatief' iets hoger omdat je vet % lager is.

Mijn onderhoud is circa 3000 cals, dus 300 hoger dan de jouwe (2700). Ik bedoel alleen te zeggen dat ik +500 / 600 bulk, wat ook voor jou is aan te raden. Dus mijn bulk is 3600 cals, de jouwe is 3200 cals. De jouwe is 'relatief' iets hoger omdat je vet lager is.

oooh ok , sorry mijn fout ;)
heb het schema een beetje aangepast.
beter zo ?
de whey 30gr moet 15gr zijn , het gaat vooral om de getallen..

Bijlagen

oooh ok , sorry mijn fout ;)
heb het schema een beetje aangepast.
beter zo ?
de whey 30gr moet 15gr zijn , het gaat vooral om de getallen..

Oke ik ben in een goede bui geweest, ik heb je schema wat getweaked en aangepast. Zie de bijlage. Ik ben ook zo vrij geweest om een paar aanpassingen door te voeren:

- banaan verplaatst naar 10:00 voor betere verspreiding + havermout ontbijt is beter weg te krijgen zonder banaan ;)
- de whey bij je ontbijt van 30 naar 15 gr verminderd en 15 gr toegevoegd aan meal van 10:00 voor betere spreiding.
- 12u glas melk toegevoegd
- notenmix om 15:30 verminderd naar 15 gr en 15 gr toegevoegd aan 22:30

Laat even je progressie de aankomende tijde weten! Je hebt een goede bouw en veel massa als ik je plaatje mag geloven. Daarnaast is je 8% ook een mooie stat om te gaan bulken. Ik ben nu zelf twee weken bezig en heb 2,4 kg gegained. Ik hou alles in dit topic bij: http://forum.dutchbodybuilding.com/...schema-voor-aankomen-massa-371710/index2.html

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

Bijlagen

oke bedankt forsika , ik ga vanaf morgen beginnen met mijn bulk van 10 weken.
zal alles een beetje bijhouden en het je laten weten ;)
bedankt voor het advies de afgelope dagen !

Terug
Naar boven