Fitness Seller

Graag tips/aanmerkingen nieuw schema!

xavi

Novice
Waardering
0
Hi Allemaal,

Ik ben op dit moment bijna af van een redelijk lange schouder blessure en wil fitnessen nu weer serieus gaan oppakken. Denk nog ongeveer 3 a 4 weken bezig te zijn met rotator cuff oefenening voor ik er weer vol tegen aan kan gaan. Hieronder mijn profiel en heb mijn nieuwe schema als bijlage toegevoegd.

Hoelang je traint
Een jaar 4 dagen per week. Op dit moment heb ik 4 maanden niks kunnen doen vanwege een kl*te schouder blessure.
Wat je doel is
Train puur voor massa (en uiteraard kracht om deze massa te winnen).
Waar je prioriteiten liggen
Borst en armen. Minder benen, deze zijn al meer ontwikkeld dan bovenlichaam.
Beschikbare apparatuur
Heb een fitnesszaal met (bijna) alle benodigde apparatuur. Alleen geen bank die je decline kan zetten.
Beschikbare tijd
4 a 5 dagen per week
Schema (zie bijlage)
Dag 1: borst/triceps
Dag 2: rug/biceps
Dag 3: rust
Dag 4: borst/triceps
Dag 5: rug/biceps
Dag 6: Benen/Schouders
Dag 7: Rust

Ik wil buik 3x in de week thuis gaan doen, dus deze heb ik niet in het schema gezet. Verder wil misschien de eerst maand kracht sets doen (bijv 5*5) en daarna over op langere durende sets voor massa (bijv 4*8 of 4*10). Sommige laatste sets aflopend. Ook kies er voor om borst/rug/armen 2x per week te trainen met 2 dagen rust voor een spiergroep. Nu weet ik dat veel mensen (waarschijnlijk ook hier) 1 spiergroep per week trainen, maar heb zelf het gevoel dat 2 dagen genoeg is. Weet niet wat jullie daar van vinden?

Ben benieuwd of jullie nog tips of aanpassingen hebben. Thnx alvast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom benen+schouders 1 keer per week en de rest 2 keer?

Ga dan UB/LB doen, pak je alles 2 keer per week.

ik heb bijna hetzelfde schema !

zou alleen op dag 2 eerst rug doen en dan biceps.

nou als je eens zou LEZEN

er staat toch duidelijk dat zijn benen al verder ontwikkeld zijn, en hij een schouder blessure heeft gehad ?????? :rolleyes:

Als jij nou eens zou nadenken. Benen verder ontwikkeld in gewoon onzin, klaar. Trainen die hap.

Schouder blessure heb ik ook gehad, en juist door die 2 keer per week te pakken icm het hele bovenlichaam ben ik er goed vanaf gekomen.

Beetje simpel om zo te reageren, maargoed. Je bent hier ook nieuw, ik neem je niks kwalijk.

bij je borst train je te veel de onderkant, benchpres cable flies en dumble flies. dit zijn allemaal oefeningen voor de onderkant. Ik raad je aan incline dubmble fies te doen of incline cable flies.

ik veronderstel dat je eerst je rug traint en dan je biceps?

• Topic Starter Topic Starter
bij je borst train je te veel de onderkant, benchpres cable flies en dumble flies. dit zijn allemaal oefeningen voor de onderkant. Ik raad je aan incline dubmble fies te doen of incline cable flies.

ik veronderstel dat je eerst je rug traint en dan je biceps?

Ja zal het zo even veranderen, maar wil idd eerst rug (grote spier) en dan biceps gaan trainen... Verder heb ik volgens mij incline dumble press in mijn schema staan toch? (kan het niet op mijn werk openen), dus hiermee zou ik al de bovenkant pakken van me borst...?

Heb er deels voor gekozen om me benen 1x te gaan trainen en mijn bovenlichaam 2x, omdat ik deze belangrijk vind en me benen al veel getraind heb de laaste periode... dus waarom zou ik dit niet doen?

En hoe zou een UB/UL schema er uit komen te zien?

dacht dat ik decline zag staan sry dan

Terug
Naar boven