XXL Nutrition

Graag tips Cutschema

chefje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
70kg
Beste forum leden,

Na een tijdje mijn voeding niet serieus te hebben gevolgd wordt het eens tijd om mijn voeding aan te pakken. Op dit moment heb ik een vrij hoge BF percentage (niet gemeten). Ik ben 1.70 lang en weeg 71 kg. Met behulp van mijn schema wil ik gaan cutten.

Ik fitness 4 keer per week en voetbal 1 keer per week = activiteitenfactor 1,55

Mijn onderhoud = 1750 * 1,55 = 2710. Hier gaat vervolgens 20% eraf gehaald worden.
Ik kom uit op een dagelijkse inname van 2150.

De volgende EKV verhouding wil k gaan volgen: 34: 40: 26. (171g, 201g en 58g ).

Ik hoop hiermee circa 7 kg vet te verliezen in 3 maanden tijd.

Wat vinden jullie van mijn schema? eventuele tips zijn welkom :)

ik zou wat meer vetten eten, 70 gram is goed (1gr per kg lichaamsgewicht)

7 kilo in 3 maanden moet makkelijk lukken, ikzelf verlies ongeveer een kilo per week:p

Ondanks dat ik geen cutschema zie, zou ik voor de EKV verhouding inderdaad wat meer (gezonde) vetten toevoegen. Dit betekent niet dat meer vetten je cut in de weg zitten, het gaat daarbij gewoon om het aantal kcal vs. benodigd.

Verder zou je een voedingsschema kunnen uploaden voor meer hulp :)

Iets meer vetten, iets minder koolhydraten inderdaad. Eiwit zou ik zo houden. Gooi gewoon ergens wat noten bij en je bent klaar.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties ;-)

Bij dezen mijn voedingsschema. Deze heb ik enigszins aangepast. Mijn vetten zijn hierin verhoogd. Verder ga ik wat hoger zitten in de cal. Ter compensatie voeg ik 15 min cardio toe naast mijn trainingen.

Verdere tips zijn welkom.

schema.png

/Is het trwns wel verstandig om 600kcal per dag te cutten? Dit i.v.m. de kans op een vertraging van de metabolisme.

metabolisme is geen aan/uit knop, maar je zou ook in één of meer stappen je kcal kunnen verlagen om na vertraging nog wat achter de hand te hebben. met een tekort van 600 kcal/dag zou je in theorie na zes weken al 7kg kwijt zijn. als je uitgaat van 3500kcal = 1 kg gewichtsverlies. natuurlijk is dit puur theoretisch en iedereen is anders

Koolhydraten wat omlaag (richting je lichaamsgewicht in lbs) 156gr dus
En het aantal kcal wat je van de koolhydraten af hebt gehaald vul je aan met vet

Thnx voor de reacties.

Close

Eet jij geen middag eten? Ik zit momenteel ook in de cut maar zo'n schema zou ik niet kunnen vol houden.. Ik eet ook 1gr V x bw en 2,5 a 3gr E x bw. Ik vul me meest van de tijd met een grote pot sla, tomaat, komkommer en savonds broccoli.

Lengte en gewicht zijn we bijna gelijk. 1,70 a 71cm en nu 67,7kg. Kom van 74kg

Eet jij geen middag eten? Ik zit momenteel ook in de cut maar zo'n schema zou ik niet kunnen vol houden.. Ik eet ook 1gr V x bw en 2,5 a 3gr E x bw. Ik vul me meest van de tijd met een grote pot sla, tomaat, komkommer en savonds broccoli.

Lengte en gewicht zijn we bijna gelijk. 1,70 a 71cm en nu 67,7kg. Kom van 74kg

De tijdsplanning klopt niet geheel.
In de middag neem ik een avocado en 45g amandelen. Daar kan ik wel effe op vooruit.

Vanaf morgen volg ik IF. Vind ik veel gemakkelijker. Op deze wijze heb ik minder omkijken naar de tijdsplanning van schema :)

Je bent wel goed besig ;). Wat is je streefgewicht?

Doel was 68kg tegen begin Juli. Had gehoopt droger te staan. Dus ga ik nu gewoon door. Heb nu wel mijn carbs terug opgeschroeft omdat ik denk dat ik veel te laag zat in kcals. Max 1900kcal nu ga ik richting 2100 a 2200 en op rustdagen laat ik ze er weer uit.

Ga vandaag een refeed doen. Normaal zit ik tussen de 100 a 150/170 gram kh per dag. Zou 260gr genoeg zijn voor een refeed? Vet moet je laag houden he?

Ga vandaag een refeed doen. Normaal zit ik tussen de 100 a 150/170 gram kh per dag. Zou 260gr genoeg zijn voor een refeed? Vet moet je laag houden he?

Vet zo laag mogelijk, eiwit gemiddeld en koolhydraten hoog.
Ga maar eens op 500-600gr zitten vandaag

Ziet er uit als heel weinig eten, zou dat niet volhouden zo. Ik zou wat meer groentes toevoegen, lijkt het alsof je meer mag eten en zijn bijna geen kcal (tel ze wel altijd in de cut!)

Ziet er uit als heel weinig eten, zou dat niet volhouden zo. Ik zou wat meer groentes toevoegen, lijkt het alsof je meer mag eten en zijn bijna geen kcal (tel ze wel altijd in de cut!)

Dat is de reden dat ik zoveel sla met andere groenten eet. Ik probeer 500kcals onder onderhoud te gaan en mijn onderhoud zou 2200 a 2300kcals zijn.. Dus zo weinig eet ik toch niet?

Dit zou mijn voeding voor vandaag voor de refeed zijn

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/ampie187?date=2014-06-13

Genoeg of meer eten?

Laatst bewerkt:
166gr carbs op een refeed? Die mag je minstens verdrievoudigen.

Verder de vetten mogen ook wel wat lager

In dat schema zit ik aan 340gr carbs hoor. Waar haal je die 166? Vetten zit op 59gr enige dat ik er nog kan uitgooien is de pindapasta

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Up is weer aangepast. Zoete patat en witte bonen in tomatensaus toegevoegd

Ik twijfel om morgen te vasten tot morgenavond om daarna een cheatmeal te eten ( Amadeus) Ribbetjes restaurant. Is dit aan te raden?

geloof gaat voor !!!! later ga je niet zeggen van oow sorry ik moet effe traine ;S

Terug
Naar boven