MuscleMeat

Graag tips voor mijn eetschema

tjAb

Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Na behoorlijk wat zoeken heb ik een eetschema opgemaakt. Het doel van dit Cut-schema is om in ongeveer 4 mnd tussen de 5 en 7,5 kilo af te vallen.

Mijn gewicht (zal het maandag weer meten) is ongeveer 79 kilo met een BF van 15% @ 183 cm.
Aangezien ik mij prettiger voel met een laag vetpercentage wil ik weer wat afvallen. Begin afgelopen zomervakantie woog ik 70 kg. Door wat te monsteren in de sportschool heb ik het voor elkaar gekregen er wat spiermassa bij te krijgen. Ik heb er helaas geen aanleg voor. Gewoon heel veel, maar helaas ook behoorlijk slecht, eten en nog eens eten.

Mijn schema heb ik in een excel bestand bezet. Dit is hier te downloaden

Mijn verdeling om te cutten is als volgt:
eiwitten 29%
koolhydraten 41%
vetten 30%
Dit is gewoon natte vinger werk...en heb ook geen flauw idee of dit een goede verdeling is. Helaas kom ik er met mijn schema niet helemaal op uit. Hebben jullie tips om mijn schema een beetje in orde te krijgen? Vis lust ik echt niet, dus tonijn valt af. Lijnzaadolie zie ik ook in veel schema's voorkomen. Is dat om in te bakken?
Daarbij werk ik full-time, waardoor ik in mijn ogen brood het beste mee kan nemen.

Alvast bedankt!

Lijnzaadolie is voor 'goede' vetten. 'goede' vetten zijn onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetten. Die mis je in je schema en het is belangrijk om deze erin te zetten. Raadpleeg de stickies hierover.

• Topic Starter Topic Starter
partysander zei:
Lijnzaadolie is voor 'goede' vetten. 'goede' vetten zijn onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetten. Die mis je in je schema en het is belangrijk om deze erin te zetten. Raadpleeg de stickies hierover.

Ja heb de stickies wel aardig doorgenomen. Ik mis ook nog onverzad. vetten, maar snap dat lijnzaadolie niet. Is dat vervangend voor bv boter of zonnebloem olie om in te bakken?

edit: weet het al..ff opgezocht via goolge

"Aanbevolen hoeveelheid
De standaarddosis is dagelijks één eetlepel per 45 kg lichaamsgewicht. In de meeste gevallen zal de dosis dus één à twee eetlepels per dag zijn. Als u lijnzaadolie in vloeibare vorm gebruikt en daarbij voor de hoogst mogelijke opname van vetzuren in het lichaam wilt zorgen, kunt u die het beste vermengen met bijvoorbeeld vruchtensap, Hüttenkäse en yoghurt, of gebruiken om sla aan te maken. Verhit de olie niet, want daardoor wordt de voedingswaarde minder. Vloeibare lijnzaadolie bederft vrij snel en moet daarom in een ondoorzichtige fles en in de koelkast worden bewaard.

Als u lijnzaadolie niet lekker vindt, kunt u capsules gebruiken. De kwaliteit hiervan kan echter minder goed zijn dan die van vloeibare olie vanwege de bewerkingen die het fabricageproces met zich meebrengt. Bovendien zijn capsules duurder in het gebruik, want één eetlepel olie heeft ongeveer hetzelfde effect als 12 capsules."

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven