MuscleMeat

Graag wat info

Nuri

Novice
Waardering
0
hallo, ik zou graag wat info hebben over schema's ..toen ik bn beginnen trainen trainde ik met een vriend die er naar eigen zeggen veel vn kende:D en ik deed dn gwn mee..mr ik weet dus eigenlijk niet goed wat welke schema's doen ..ik zal anders zeggen hoe da ik train..

ik doe 4 sets en ik doe altijd 15 12 10 8
ik probeer zo ver het mogelijk is gewicht naar boven te gaan
Ik doe meestal 5 oefeningen per spiergroep
Mijn doel is eigenlijk wel wat massa kweken mr toch redelijk scherp blijven ..
ik heb ook gehoord da je veel vn schema moet veranderen..ongeveer na hoeveel tijd moet je dat dn doen ...?

Dus als iemand mij wat info zou kunnen geven ivm dit alles..dat zou me heel goed vn pas komen

THx

hallo nuri,

je doet 5 oefeningen per spiergroep en dan nog is 4 sets met vrij veel herhalingen. 5x4= 20 sets!! dit is aan de hoge kant. vooral voor de kleine spiergroepen zoals biceps, triceps en de onderarm.

ik zou voor de kleine spiergroepen 6 - 9 setjes doen. (biceps, triceps en onderarm)
de gemiddelde spiergroepen 10 - 12 (schouders, borst en kuiten)
de grote spiergroepen 14 - 16 (rug en bovenbeen)
(schouders zou ik wel wat minder dan 10 setjes doen omdat die bij veel andere oefeningen ook belast worden. zo ben je zeker dat je je schouders niet overtraind.)
dat is ongeveer een goeie richtlijn, maar kijk voor jezelf hoeveel elke spiergroep bij jou aankan. maar 20 setjes is veel te veel.

ten tweede zou ik de herhalingen wat omlaag doen als je voor massa wilt trainen. inplaats van 15, 12, 10, 8 zou ik 12, 10, 8, 6. en als je maar 3 setjes doet zou ik doen: 12, 8, 6. zoals je zegt om het gewicht steeds meer omhoog te doen is goed.

enja varieren in oefeningen is zeker een goed idee. oefeningen die veel effect op je spiergroei hebben zou ik in je schema laten. ongeveer om de 4 - 6 weken wisselen van schema.

neem verder genoeg rust en kijk ook ff of je voeding in orde is voor optimale resultaten:)

• Topic Starter Topic Starter
je bent al heel hard bedankt..ivm het eten ..zou je mss eens kunnen zeggen wat jij zoal eet op een dag ..dan heb ik me zo een voorbeeld..als je wil..ik eet niet zo echt veel ik eet wel veel fruit..en drink veel water..

ik heb geen vast voedingsschema. ik zorg gewoon dat ik per dag minimaal 6 maaltijden neem en dat ik iets boven mijn dagelijkse behoefte zit. tussen elke maaltijd zou ik ongeveer 2 a 3 uur tijd laten zitten. het is goed dat je fruit eet en veel water drinkt maar als je niet veel eet zal je ook minder gaan groeien. voeding is zeer belangrijk wil je spieren/massa krijgen. voor meer info over voeding zou je even in de voedingssectie moeten kijken.

je bent al heel hard bedankt..ivm het eten ..zou je mss eens kunnen zeggen wat jij zoal eet op een dag ..dan heb ik me zo een voorbeeld..als je wil..ik eet niet zo echt veel ik eet wel veel fruit..en drink veel water..

Kijk in de voedingsectie en ook de sticky's.
Je vindt daar genoeg info ;)

Terug
Naar boven