MuscleMeat

Grafische kaart!!!

Ghostrider

Freaky Bodybuilder
Waardering
2
Ik zit toch te denken om een nieuwe grafische kaart te halen.
Echter word het een AGP iets anders wil niet op mijn mobo.
Er zit nu een goedkoop flutding in Ati Radeon 9250 128mb:D, maar ik wel even iets anders.
AGP is nu redelijk goedkoop omdat het er toch uit gaat en tijd voor een upgrade is het nog niet dat doen we volgend jaar wel.

Er zit nu een goedkoop flutding in Ati Radeon 9250 128mb:D, maar ik wel even iets anders.
AGP is nu redelijk goedkoop omdat het er toch uit gaat en tijd voor een upgrade is het nog niet dat doen we volgend jaar wel.

En de vraag is?

Zoveel verschil zal er niet zijn met je huidige ATi kaart, tenzij je natuurlijk oudere spellen speelt, daar kun je serieuze fps-winst mee boeken als je bv een radeon 9800 of geforce 7800GS of een XFX kaart draait. Alleen riskeer je wel het bottleneck probleem als je oudere hardware hebt :)

Zoveel verschil zal er niet zijn met je huidige ATi kaart, tenzij je natuurlijk oudere spellen speelt, daar kun je serieuze fps-winst mee boeken als je bv een radeon 9800 of geforce 7800GS of een XFX kaart draait. Alleen riskeer je wel het bottleneck probleem als je oudere hardware hebt :)

Wat versta je onder bottleneck
Ik wil een agp 7600 gt gaan halen
Ik heb een 2,8 gig(kloksnelheid) processor en 512 mb die ik ga upgraden naar 1024
Zou het dan alsnog een bottleneck worden?

Ik heb een 2,8 gig(kloksnelheid) processor en 512 mb die ik ga upgraden naar 1024

waarschijnlijk niet, het ligt niet zozeer aan de snelheid van je processor, maar meer aan de snelheid van je FrontBusSpeed ( FSB): deze kan oa snelheden hebben van 200/266/333/400/533/800 mhz

bij 533 of 800 heb je niet zoveel problemen

kijk welk soort moederbord je hebt en bekijk je specificaties op internet van de fabrikant........of kijk in je handleiding tot welke max je kunt gaan!

veel suc6 en plezier met je Geforce 7600 GT!

:D

edit:
deze FSB snelheden zijn voor Intel..........voor AMD heb je waarschijnlijk 1000,1600 of 2000mhz!
kijk welke processor je hebt: waarschijnlijk Intel Pentium4-2,8 Ghz op 533 mhz FSB; of een AMD Athlon XP 2800.............?[/
I]

Laatst bewerkt:

Bottleneck is een knelpunt i je comp. waar je geen melding van krijg maar wel in moet boeten op je performance.

512Mb is te weinig zou er ook een hele snelle geheugen erin knallen als voor een 7600 zou gaan.

Als je toch volgend jaar gaat upgraden naar een nieuwe pc zou ik gaan kijken naar een 6600GT of een 6800GE/GT. Kaarten boven de 150 euro is dan te duur.

Terug
Naar boven