MuscleMeat

NSFW! groepje mocro's lynchen jongen in metrostation van Brussell

Jij moet mij zo eens 1 voorbeeld noemen waarin ineens een aantal willekeurige omstaanders het opnemen tegen een grote groep agressieve jongeren. Zo werkt de menselijke natuur nu eenmaal niet.

dit is natuurlijk wel een heel extreme situatie met 20 jongeren. maar bijvoorbeeld als het er 5 zijn dan moet je gewoon met meerdere eropaf stappen, niet om te vechten maar uit elkaar houden.

Jij moet mij zo eens 1 voorbeeld noemen waarin ineens een aantal willekeurige omstaanders het opnemen tegen een grote groep agressieve jongeren. Zo werkt de menselijke natuur nu eenmaal niet.
En zij die dat wel doen winnen gewoonlijk de Darwin Award. Beveiliging of politie roepen/bellen zou ik doen, maar meer niet.

En zij die dat wel doen winnen gewoonlijk de Darwin Award. Beveiliging of politie roepen/bellen zou ik doen, maar meer niet.

In nederland kan je er over het algemeen wel tussen springen, in brazilie niet proberen ;)

Liever zelf gewond, dan iemand laten doodslaan voor je ogen.

Maar is wel lastig in te schatten of het het waard is; je weet niet wat het slachtoffer gedaan heeft om die groep zo boos te krijgen. Al is 20 tegen 1 eigenlijk nooit terecht.

weten de meeste mensen wel wat een echt gevecht met je doet
ik denk het niet .

In nederland kan je er over het algemeen wel tussen springen, in brazilie niet proberen ;)

Liever zelf gewond, dan iemand laten doodslaan voor je ogen.

Maar is wel lastig in te schatten of het het waard is; je weet niet wat het slachtoffer gedaan heeft om die groep zo boos te krijgen. Al is 20 tegen 1 eigenlijk nooit terecht.
In Nederland en België zijn er ook genoeg gevallen in het nieuws geweest waarin iemand de held dacht uit te hangen en koelbloedig vermoord werd. Messen en vuurwapens zijn schering en inslag en in groep is de kans groter dat ze ook gebruikt worden.

Mensen gaan er niet vanuit dat ze lichtgewond raken en iemand redden, eerder dat ze zelf hun leven riskeren, en maar weinig mensen zijn bereid om met hun leven te gokken.

Het hangt van de situatie af, maar meestal is het verstandiger om hulp te halen ipv zelf hulp te bieden vind ik.

Is een sociaal fenomeen. Hoe groter de groep omstanders hoe kleiner de kans is dat iemand er daadwerkelijk tussen stapt. De kans dat je dan denkt dat iemand anders er wel op afstapt is groter en we willen uiteindelijk toch niet afgaan voor zo'n grote groep mensen.

Gelukkig ben ik er weer bovenop :)

In Nederland en België zijn er ook genoeg gevallen in het nieuws geweest waarin iemand de held dacht uit te hangen en koelbloedig vermoord werd. Messen en vuurwapens zijn schering en inslag en in groep is de kans groter dat ze ook gebruikt worden.

Mensen gaan er niet vanuit dat ze lichtgewond raken en iemand redden, eerder dat ze zelf hun leven riskeren, en maar weinig mensen zijn bereid om met hun leven te gokken.

Het hangt van de situatie af, maar meestal is het verstandiger om hulp te halen ipv zelf hulp te bieden vind ik.

Is ook zo. Maar ik bedenk meestal achteraf pas dat ze net zo goed bewapend hadden kunnen zijn.

Ach ja, beetje naief, maar dan wel met een goed geweten.

Is misschien ook makkelijker als meisje.

Is ook zo. Maar ik bedenk meestal achteraf pas dat ze net zo goed bewapend hadden kunnen zijn.

Ach ja, beetje naief, maar dan wel met een goed geweten.

Is misschien ook makkelijker als meisje.

Meisjes en naief? ;)

Ze zeggen wel eens dat messen en vuurwapens niet doden, maar de mensen die ze gebruiken ... zit wat in, alleen tegenwoordig zuipt men zo veel of gebruikt drugs. :(

En inderdaad, een bepaalde sociale groepsdruk kan er ook voor zorgen dat dit soort lui eerder een grens (meestal wettelijk bepaald) over gaat ...

Die met zijn wit vestje mag je wel eens voor mij zetten zonder zijn groep.

Die heeft wel serieuse issues, blijft gewoon door stampe op zijn hoofd.
Best zwak, en ziek dit...

WTF die ene gast wil gewoon dat hoofd echt plat hebben geloof ik

wat je na een avond stappen tog allemaal niet doet :p

Terug
Naar boven