XXL Nutrition

Sticky Series & Docu's Kritiek & Review Topic

Bezoekers in dit topic

Wel tof, komt wel traag op gang vind ik, nee?

Ik vind het wel meevallen. Er is al aardig wat gebeurd. Maar in de eerste twee afleveringen is er wel wat tijd gebruikt om de wereld duidelijk te maken idd. Maar iig, ik ben enthousiast.
 
The Grand Tour.

1e aflevering gezien. Blijft een goed en vermakelijk trio. Beter dan topgear.

 
Dikke aanrader. Seizoen 1 is net afgelopen.

Westworld
Vraagje, als bernard gemaakt is naar evenbeeld van arnold en niemand wist zogezegd dat bernard een host was. Zit er dan niet ergens een foutje in het verhaal? Welk gegeven zie ik dan over het hoofd? Iedereen wist toch dat Arnold dood was?
 
Laatst bewerkt:
Westworld
Vraagje, als bernard gemaakt is naar evenbeeld van arnold en niemand wist zogezegd dat bernard een host was. Zit er dan niet ergens een foutje in het verhaal? Welk gegeven zie ik dan over het hoofd? Iedereen wist toch dat Arnold dood was?

Hij was al 35 jaar dood. Niemand buiten Ford wist hoe hij eruit zag.

Ford, Episode 3:
When the legend becomes fact, you print the legend. My business partners were more than happy to scrub him from the records, and I suppose I didn't discourage them. His name was Arnold.

Episode 5:
Logan: We're considering buying them out. Supposedly, this place was all started by a partnership. And then right before the park opened, one of the partners killed himself. Sent the park into a freefall. I mean, I don't know any of the details. I don't even know his name.
William: You must have a team of lawyers looking at this place.
Logan: Yeah, well, they came up empty. He's a complete mystery. Not even a picture.
 
Hij was al 35 jaar dood. Niemand buiten Ford wist hoe hij eruit zag.

Ford, Episode 3:
When the legend becomes fact, you print the legend. My business partners were more than happy to scrub him from the records, and I suppose I didn't discourage them. His name was Arnold.

Episode 5:
Logan: We're considering buying them out. Supposedly, this place was all started by a partnership. And then right before the park opened, one of the partners killed himself. Sent the park into a freefall. I mean, I don't know any of the details. I don't even know his name.
William: You must have a team of lawyers looking at this place.
Logan: Yeah, well, they came up empty. He's a complete mystery. Not even a picture.

Bedankt, niet goed opgelet tijdens het kijken. Klinkt wel pausibel. Iemand volledig schrappen is technisch wel mogelijk maar ik denk dat je de menselijke factor moeilijk teniet kan doen. Er zal altijd wel iemand hem herkennen.
 
Westworld is tof. Season 1 bijna doorheen
 
The 100
the-100.jpg


Nadat The walking dead seizoen mij te langdradig werd en ik niet een week wil wachten hebben we op netflix de serie The 100 gevonden.

Serie begint in een ruimte station nadat er bijna 100 jaar geleden de aarde onbewoonbaar werd door atoombommen. (of zoiets).
Omdat je voor het kleinste vergrijp in ter dood veroordeeld werd in het ruimte station ivm niet genoeg resources, werden de kinderen nog vast gezet. Deze 100 kinderen zijn in een ruimteschip terug gestuurd naar de aarde om te kijken of het weer bewoonbaar is. Vandaar de titel The 100.

Ik moet zeggen dat het een leuke serie is. Veel actie en eigenlijk best wel spannend. Sommige dingen zijn een beetje voorspelbaar maar lang niet zo veel als The walking dead.

Echt wel een aanrader. Jammer genoeg zijn we gisteren begonnen aan seizoen 3 en seizoen 4 is nog niet bij netflix. Zou begin volgend jaar komen.
 
The Grand Tour.

1e aflevering gezien. Blijft een goed en vermakelijk trio. Beter dan topgear.

Zeker goed.
Al vond ik de oude Topgear's leuker.

Ze acteren iets teveel zogenaamde spontaniteit.
 
Laatst bewerkt:
2Doc:

O.J.: Made in America is een vijfdelige documentaire over de opkomst en ondergang van de van dubbele moord beschuldigde legendarische footballspeler O.J. Simpson. Het is een verhaal over het moderne Amerika waarin ras, roem, media, geweld, het strafrechtelijke systeem en actuele kwesties over rassenongelijkheid aan de orde worden gesteld.

De documentaire van regisseur Ezra Edelman kijkt opnieuw naar wat heeft plaatsgevonden. In meer dan zeventig interviews komen er oude vrienden en collega’s van Simpson, maar ook uitvoerders van het moordonderzoek, aan het woord om hun visie op het verhaal te geven. De bijzondere zoektocht naar het echte verhaal over Simpson levert ook een verzameling op van onuitwisbare waarheden over Amerika.

Op 3 oktober 1995, oordeelde de jury dat Simpson niet schuldig was. Voor velen was de uitspraak het bewijs dat in Amerika met geld en macht alles te koop is. Voor anderen is de vrijspraak een historische overwinning – een goedmaker voor al het onrecht dat zwart Amerika generaties lang was aangedaan.

VPRO zendt documentaire 'O.J.:Made in America' uit in 2Doc op NPO 2

Net het eerste deel gezien. Wel interessant tot nu toe. Je kan de documentaire nog twee weken terugkijken via de link. Scoort ook goed op imdb trouwens.
 
Mensen Mad Men gezien? Is dat wat? Hoge score maar bij tweede aflevering spreekt het me nog niet echt aan.
 
Ik moet door een of andere reden telkens lachen (of bijna) als ik zijn kop in de rechtszaal zie. Kijk morgen deel 5, vanavond geen tijd. Toen had je al die black lives matter b.s. Als die mensen werkelijk vinden dat black lives matter, dan moeten ze daarnaar handelen en bij de eigen groep beginnen. Wel puik werk van zijn advocaten uiteraard.
 
Zonder die rassenrellen 3 jaar eerder zou de jury misschien wel anders gedacht hebben. Waren bang voor een herhaling van '92.
 
Zonder die rassenrellen 3 jaar eerder zou de jury misschien wel anders gedacht hebben. Waren bang voor een herhaling van '92.
De twee jury-leden die ik tot nu toe aan het woord heb gezien in de documentaire waren twee leeghoofden. Die dachten niet zo ver. Wordt in de documentaire ook aangegeven, dat er allemaal leeghoofden in de jury zaten.

Ik moet door een of andere reden telkens lachen (of bijna) als ik zijn kop in de rechtszaal zie. Kijk morgen deel 5, vanavond geen tijd. Toen had je al die black lives matter b.s. Als die mensen werkelijk vinden dat black lives matter, dan moeten ze daarnaar handelen en bij de eigen groep beginnen. Wel puik werk van zijn advocaten uiteraard.
Ook grappig dat OJ in het begin van zijn carrière in interviews aangeeft dat hij niks van dat onderscheid moet hebben en dat mensen hem moeten beoordelen op zijn daden. Jaren later was zijn kleur ineens de redding tijdens de rechtszaak. Er zitten, los van OJ, een hele hoop verschrikkelijke figuren in die documentaire.
 
Met OJ is het ook niet meer goed gekomen. Heeft zelfs bekend volgens de producers van Oprah, kon er toen niet meer voor worden opgepakt (double jeopardy). Hou zou dat nieuws binnengekomen zijn bij de jury van destijds?
 
De vrijspraak van OJ was wraak voor 400 jaar onderdrukking en geweld, aldus deze neger:

DannyBakewellRGB.jpg



giphy.gif
 
Vroeger zou hij niet zo'n grote mond hebben gehad....
 
Back
Naar boven