XXL Nutrition

Grote Borstkas

Borstkas

Competitive Bodybuilder
Waardering
541
Lengte
1m88
Massa
96kg
Hallo DBB,

Ik zit regelmatig op het forum, en heb vandaag besloten me ook aan te melden, omdat ik al een tijdje met een vraag zit.

M'n vraag is als volgt,

Ik heb een redelijk grote borstkas, de botten dus, en ik heb een half jaar geleden redelijk overgewicht gehad. Ik woog toen 94. Momenteel weeg ik 70 kilo, een prima gewicht voor m'n 1.86m.

Maar nu heb ik nog wat vet op de borsten zetten, gaat dit nog verder weg doormiddel van bijvoorbeeld nog 5 kilo, of is cardio hier noodzakelijk?

Ik ben namelijk al een tijdje gestopt met fitness, maar start aankomende week weer.

Verder heb ik op andere plaatsen nog nauwlijks vet, behalve op mn borstkas nog wat, en dit komt dan extra naar voren omdat ik met een grote borstkas geboren ben. Als ik van het plaatselijk vet af ben, ben ik over het algemeen tevreden over m'n lichaam. (ik weet dat plaatselijk vetverbranden niet bestaat).

Heel erg bedankt voor de hulp!

70 kg bij 1,86 is veel te weinig, ga eerst maar eens een tijd trainen voordat je over een beetje vet op je borst gaat zitten te piepen.

70kg @ 1m86 met vet op je borst hmmm?

Ben zelf ook 70kg geweest bij 1m88 vet% was 7,6% dat van jou zal zeker <10 zijn.
Denk eerder dat je misschien wat last heb van gyno= weefsel rondom de tepel.
misschien een foto plaatsen zodat men het kan beoordelen, maar nog lager in vet zal het denk ik niet verminderen. VB van gyno:

• Topic Starter Topic Starter
70kg @ 1m86 met vet op je borst hmmm?

Ben zelf ook 70kg geweest bij 1m88 vet% was 7,6% dat van jou zal zeker <10 zijn.
Denk eerder dat je misschien wat last heb van gyno= weefsel rondom de tepel.
misschien een foto plaatsen zodat men het kan beoordelen, maar nog lager in vet zal het denk ik niet verminderen. VB van gyno:

Nee dat heb ik zowiezo niet. Ben er vorig jaar ook voor naar huisarts geweest. Hij zei dat het gewoon vet was. Ik heb ook lang getraind voor borstspieren, dus er zit waarschijnlijk wel spier onder.

70 kg bij jouw lengte = weinig spier hoor.

Ga in ieder geval spieren kweken en wat aan je voeding doen, dan gaat het er allemaal veel beter uitzien..!

Ik heb zelf ook 67 kilo gewogen nadat ik ben afgevallen (van 90 tot 67) en heb altijd die stukjes vet gehouden op de buik en borst (hoewel ik denk dat het gyno is) train nu ongeveer anderhalf jaar waarvan ik pas een half jaar met me voeding bezig ben.

Zit nu weer op 80 kilo maar keb ook altijd nog die overige stukjes vet op men buik en borst. Volgens mijn vetmeter (defender body fat caliper) heb ik 4% vet op men borst, vandaar dat ik denk dat het gyno is.

Doe zelf niet aan cardio wat ik wel van plan ben te doen binnenkort, om te kijken of ik resultaat zie. Ik zou als ik jou was niet meer afvallen, toen ik 67 woog voelde ik me zwaar vermoeid en slapjes.

Ik denk dat je door het dieten veel vet bent kwijt geraakt, maar ook wel het een en ander aan spiermassa. Het beste ga je nu focussen op spierwinst. Stel dat het je lukt in een jaar tijd een kilo of 5 of misschien zelfs 10 aan spiermassa te winnen, zal het volgend jaar veeel gemakkelijker zijn die laatste beetjes vet weg te trainen. 70kg bij 1.86 is echt een laag gewicht, wat je nu hebt zijn gewoon de allerlaatste reserves die krijg je niet zomaar weg. Tijd om je stofwisseling een boost te geven en spieren te kweken.

het vet wat je zegt dat op je borst zit kan ook veel vel zijn doordat je van dik naar dun bent gegaan.

wanneer je kracht gaat trainen en je borst vergroot zal het vel ook weer strak komen te staan. dit is mijn visie op jou probleem

Meer eten en trainen kerel, 70 kg is echt veel te weinig.
Je kan wel alleen trainen, maar je borstspieren hebben voeding nodig om te groeien, net als elke andere spier.

• Topic Starter Topic Starter
Echt bedankt voor de tips mensen, echt waar!

Misschien dat roeien iets is?
Roeitrainer-apparaat.jpg

Spierkweek + Cardio tegelijk.

Ik probeer mn borstkas echt wat vlakker te krijgen. Althans, het vet zo goed als weg te krijgen. Mn borstkas, de botten zelf zijn zowiezo al groot, dus als ik dan mooie borstspieren heb zal dit er wel mooi uit zien.

Nogmaals bedankt,

Echt super!

Terug
Naar boven