XXL Nutrition

Gynaecomastie Info & Chirurgie Video

16 en al chirurgie? nooit gedacht dat het na je puberteit vanzelf weggaat????

16 en al chirurgie? nooit gedacht dat het na je puberteit vanzelf weggaat????

gaat niet weg, is al 2 jaar in dezelfde staat (heb ik echo's van), heb het nu totaal 3 jaar en het is zo dat nu heel men borst een dubbel % vet vasthoud. De chirurg heeft gezegd dat het niet meer weg zou gaan. Wat ik ook raar zou vinden na 2 jaar zonder verandering (met hormonale zalfjes op advies van endocrinoloog)

Na meer dan vier a zes maanden gyno te hebben zal deze niet meer "wegtrekken" dan is het allang hard weefsel.

Na meer dan vier a zes maanden gyno te hebben zal deze niet meer "wegtrekken" dan is het allang hard weefsel.

over wie heb je het?
kan nog wegtrekken, de chirurg zei me gisteren dat als mensen zoals jij bij hem gingen met 6 maand gyno, hij nog een tijdje wou wachten en fotos pakken, het is erg belangrijk om te weten dat de gyno altijd in dezelfde staat is. Weet niet precies waarom maar anders zou ie terugkunnen komen als ie nog in ontwikkeling was (heeft iets met hormonen te maken), je kan er nu al langsgaan maar verwacht je niet aan een operatie.

edit: sorry ik had niet naar je leeftijd gekeken :)

ik ben vrijdag geopereeerd in het ziekenhuis Bronovo aan Gyno..
ik had het al meer adn 3 jaar aan 1 kant.
ook in een erg grote vorm,
de operatie zelf ging erg soepel geen problemen, jammer genoeg bleek daarna dat er lichte complicaties waren opgetreden.. bloeduitstorting & nabloeding..
ik moest blijven en ze wilden me miss zelf gelijk nog een keer opereren om het bloeden te stelpen.. dit was niet meer nodig enige nadeel is dat nu heel me linker borst BONT EN BLAUW is, daarnaast is hij ook erg opgezet..
ik draag sinds de operatie een korset en dat zit niet lekker kan ik zeggen, verder doet het niet of nauwelijks pijn. het trekt wel..
de Dokter vertelde me dat het zo ook gewoon weg gaat en er normaal uit komt te zien alleen dat het herstel wat langer duurt, gewoon pech dus..

vrijdag moet ik terug komen.. dan hoor ik meer neem ik aan

Zeg en bij welke hoeveelheid AAS hebben jullie gyno gekregen?

ik heb een vraag ik heb er zowat 2 - 3 jaar last van , 3 jaar geleden was ik erg dik en nu ben ik flink afgevallen , alleen heb ik 2 borsten overgehouden wat volgens mij dus alleen vet is.

Moet ik echt geopereerd worden of kan je het vet gewoon wegtrainen , cutten dus met cardio enz?

eindelijk een goed filmpje dat het zaakje niet demoniseert :)

ik heb een vraag ik heb er zowat 2 - 3 jaar last van , 3 jaar geleden was ik erg dik en nu ben ik flink afgevallen , alleen heb ik 2 borsten overgehouden wat volgens mij dus alleen vet is.

Moet ik echt geopereerd worden of kan je het vet gewoon wegtrainen , cutten dus met cardio enz?

Ik zou een afspraak maken voor een echografie, dan weet je het zeker, dan zeggen ze ook wat je kan doen.

zo n echo hadden ze al bij mij gedaan , toen was er ook een schijfje onder mijn tepel.
ze zyden dat het door de pubertijd kwam en het zou wegtrekken dat is gebeurt ja het schijfjje is weg maar het vet dus de borsten zelf zijn er nog.

dit is zo ongeveer 3 jaar geleden gezegd

zo n echo hadden ze al bij mij gedaan , toen was er ook een schijfje onder mijn tepel.
ze zyden dat het door de pubertijd kwam en het zou wegtrekken dat is gebeurt ja het schijfjje is weg maar het vet dus de borsten zelf zijn er nog.

dit is zo ongeveer 3 jaar geleden gezegd

Als het schijfje weg is zou je het er wel (dmv cardio) kunnen aftrainen lijkt me.
Maar je huisarts zal je er vast beter mee kunnen helpen dan ik :)

Ik heb het ook heel erg. Ik vind het vet op mijn buik nog niet eens zo erg, maar mijn shirt uit doen op het strand en dan met die lelijke t**ten rond loop vind ik echt verschrikkelijk. En buiten dat voelt het ook verschrikkelijk. Ik denk dat ik eerst wat wil afvallen en als het dan nog heel erg is dan laat ik het weghalen.

toen ik een jaar of 16 was had ik ook gevoelige klieren onder mijn tepel. denk dat dit betekent dat ik er genetische aanleg voor heb?

Ik heb het ook best erg en heb het inmiddels ook al 7 jaar ofzo. Wil er nu wel mee naar de dokter om een afspraak te maken bij de chirurg, maar ben bang dat ik erge littekens eraan overhou.
Iemand foto's hiervan? Of uit ervaring?

Zijn er niet goeie oefeningen enz. voor de borst waardoor het minder opvallend wordt?
Weet iemand verder hoelang het duurt vanaf het moment dat je een afspraak maakt tot het moment dat je daadwerkelijk buiten kan lopen zonder shirt en zonder schaamte?

Laatst bewerkt:
ik heb ook gyno onder mn tepels, heb altijd opgezwollen tepels en een schijfje eronder...ik stoor me er niet aan, deed ik vroeger wel maar het boeit me nu niet meer. misschien wil ik in de toekomst winstrol gebruiken, een as dus. zou ik een verhoogde kans hebben dat ze gaan groeien wanneer ik anabole steroide gebruik?

ben 24 jaar en heb al gyno sinds 12 jaar ofzo, ze groeien niet en zijn al jaren zoals ze nu zijn.

Ik heb het ook best erg en heb het inmiddels ook al 7 jaar ofzo. Wil er nu wel mee naar de dokter om een afspraak te maken bij de chirurg, maar ben bang dat ik erge littekens eraan overhou.
Iemand foto's hiervan? Of uit ervaring?

nah de littekens zijn niet zo erg bij mij, er word gesneden op de rand van de tepel, en zodra de korstjes wegzijn moet je er een zalfje (bij mij alhydran) aan smeren, dan komt het wel goed. Je mag er wel niet in de zon mee gaan voor een tijdje.

Zijn er niet goeie oefeningen enz. voor de borst waardoor het minder opvallend wordt?
Weet iemand verder hoelang het duurt vanaf het moment dat je een afspraak maakt tot het moment dat je daadwerkelijk buiten kan lopen zonder shirt en zonder schaamte?

dokter zei me dat zwemmen de borst wat doet uitzetten waardoor het weefsel (na een operatie) zich over een grotere oppervlakte versprijdt waardoor het minder zichtbaar wordt. Ik weet niet of het waar is, verbeter me maar indien nodig.

of dit helpt bij gyno zelf, weet ik niet, denk zelf van niet.

Terug
Naar boven