AndroidHealthClinic

Gyno advies aub

Bezoekers in dit topic

Pumpie

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
9 nov 2014
Berichten
2.673
Waardering
439
Heren,

Graag even jullie advies wat ik het best kan doen.

Ik zit nu in week 3 van mijn 250mg test e cruise.

Hiervoor deed ik 10 weken cut kuur: 350 test e + 700mg primo. Tot week 6-7 geen last van gyno totdat ik door mijn eigen domme fout 1x een inject verkeerd gezet had en de doseringen omgewisseld heb en de dosering dus anders is geweest, namelijk high test - low primo i.p.v. low test - high primo. Dit was midden maart.

Zie hiervoor dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...e-inject-veel-test-gezet-weinig-primo-382655/

Ik heb geen nolva genomen of iets anders destijds. Ik had pijn aan mijn linkertepel als ik er op drukte maar dit is wel grotendeels weggetrokken, maar als ik nu voel zit er toch nog een heel klein knobbeltje ter grootte van ongeveer een kleine erwt. Ik kan het knobbeltje ook pakken met 2 vingers als ik achter mijn tepel vastpak. Dit knobbeltje is ook een beetje pijnlijk als ik er in knijp, maar het valt mee.

De planning is als volgt:

Tot eind mei: Cruise 250 test e (cals worden langzaam opgevoerd onderhoud of net erboven.)

Begin juni: 8 weken 250 test e + 400 tren e + mogelijk een kickstart met winny of tren ace of parabolan (Clean bulk/recomp, hoop hiermee 3 kilo VVM te gainen en 3% in vet te zakken door op onderhoud of net erboven te eten. Vet% zit nu op 11%)

Nu mijn vraag: heeft het nog zin om nu iets aan mijn kleine gyno knobbeltje te doen na bijna 2 maanden? Zo ja, met welk middel? Rekening houden met de aanstaande nieuwe kuur (test + tren) over 3-4 weken.

In huis: nolva en aromasin.
 
Zou 1 tab nolva per dag nemen en kijken wat er gebeurt denk dat her dan wel wegtrekt, mocht het erger worden tijdens je nieuwe blast dan even voor een ander middeltje kijken
 
ik zou eerder zeggen:
10mg aromasin EOD
20mg Nolva ED

Als het dan is afgenomen/geslonken de dosis halveren van beide en dan je volgende blast in gaan.
 
Aanvulling: Overigens heb ik er geen probleem een ander middel te bestellen als dat beter zou werken. Dus je hoeft niet uit te gaan van wat ik al in huis heb.
 
zou 40mg nolva nemen, 2 weken aankijken doet het niets 10mg aromasin ed en 20mg nolva ed
 
Heb je hiervoor geen medische experts die alles van kuren afweten? Sterkte ermee.
 
zou 40mg nolva nemen, 2 weken aankijken doet het niets 10mg aromasin ed en 20mg nolva ed

Ik sluit me hier bij aan, is standaard voor mensen om me heen en werkt goed.
 
zou 40mg nolva nemen, 2 weken aankijken doet het niets 10mg aromasin ed en 20mg nolva ed

Dan zou ik de komende 2 weken van mijn cruise nog nolva moeten nemen en dan eventueel overstappen naar Nolva + Aro. Dit neem ik dan 1 week en dan begint mijn nieuwe blast... en dan?

Nolva + aro doorblijven nemen tijdens de nieuwe blast test + tren? of stoppen als de nieuwe kuur begint?

Het blijft lastige materie die gyno....
 
Gewoon arimidex nemen. Zeker als je volgende blast komt.
Beetje arimidex en je hebt nergens last van. Gebruiken mensen op trt ook.
 
Gewoon arimidex nemen. Zeker als je volgende blast komt.

Beetje arimidex en je hebt nergens last van. Gebruiken mensen op trt ook.


En welke dosering dan nu? En welke tijdens de test + tren blast?
 
Dan zou ik de komende 2 weken van mijn cruise nog nolva moeten nemen en dan eventueel overstappen naar Nolva + Aro. Dit neem ik dan 1 week en dan begint mijn nieuwe blast... en dan?

Nolva + aro doorblijven nemen tijdens de nieuwe blast test + tren? of stoppen als de nieuwe kuur begint?

Het blijft lastige materie die gyno....

40mg nolva 2 weken

werkt t niet, ga je op 20mg nolva verder samen met 10mg aromasin totdat de nolva weg is.

Bij mij werkte t prima en gyno was helemaal weg.
 
Dosering moet je gewoon aanpassen op geleide van klachten. Je kunt beginnen op 0.5mg per dag...kijken wat het doet. Dit laat je lopen tot je blast begint en mocht gyno dan opspelen ga je de fosis verhogen tot klachten weg zijn...bijvoorbeeld tot 3mg (UG) of 1mg (HG). Als gyno minder word kun je weer afbouwen..zelfs tot 0.25mg eod.
Het is een beetje aftasten hoe je op welke dosering reageert maar IK zou de nolva en aromasin links laten liggen.
Heb t allemaal geprobeert en arimidex werkt t beste
 
IK zou de nolva en aromasin links laten liggen. Heb t allemaal geprobeert en arimidex werkt t beste

Ik ben me hier al maanden in aan het verdiepen, heb tig studies en topics op tig verschillende boards gelezen en hierin zijn de meningen nogal verdeeld. Wat me wel duidelijk is geworden na al dat eindeloze leesvoer is dat de voorkeur van de absolute grote meerderheid toch echt naar aromasin gaat. Voornamelijk vanwege geen kans op rebound en het zou minder of zelfs helemaal geen invloed hebben op de hoeveelheid cholesterol in het bloed. Daarnaast zou ook de hoeveelheid IGF juist toenemen met aromasin. Dit allemaal in tegenstelling tot de andere AI's.
 
Ik zag Drunkmaster in een ander topic weer zweren bij letro.

Allemaal verschillende adviezen en ervaringen. Daar was ik al bang voor [emoji16]

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Ik ben me hier al maanden in aan het verdiepen, heb tig studies en topics op tig verschillende boards gelezen en hierin zijn de meningen nogal verdeeld. Wat me wel duidelijk is geworden na al dat eindeloze leesvoer is dat de voorkeur van de absolute grote meerderheid toch echt naar aromasin gaat. Voornamelijk vanwege geen kans op rebound en het zou minder of zelfs helemaal geen invloed hebben op de hoeveelheid cholesterol in het bloed. Daarnaast zou ook de hoeveelheid IGF juist toenemen met aromasin. Dit allemaal in tegenstelling tot de andere AI's.


Wat voor adviezen heb jij dan gelezen qua dosering Aromasin?
 
Dosering moet je gewoon aanpassen op geleide van klachten. Je kunt beginnen op 0.5mg per dag...kijken wat het doet. Dit laat je lopen tot je blast begint en mocht gyno dan opspelen ga je de fosis verhogen tot klachten weg zijn...bijvoorbeeld tot 3mg (UG) of 1mg (HG). Als gyno minder word kun je weer afbouwen..zelfs tot 0.25mg eod.
Het is een beetje aftasten hoe je op welke dosering reageert maar IK zou de nolva en aromasin links laten liggen.
Heb t allemaal geprobeert en arimidex werkt t beste

Dit.
 
Even een aanvullende vraag:

Ik zit nu dus in mijn cruise en ben afgelopen week all-inclusive op vakantie geweest. Ik heb dus een week goed gebulkd met hier en daar een cheat. Ik ben nu 3,5-4kilo kilo zwaarder in 1 week. Dit zal deels vocht zijn.

Zou het vocht door de aro of Ari snel weg moeten zijn? Primair is de kleine gyno maar als het vocht snel wegtrekt door de aro / Ari zou dit mooi meegenomen zijn.
 
Ik ben me hier al maanden in aan het verdiepen, heb tig studies en topics op tig verschillende boards gelezen en hierin zijn de meningen nogal verdeeld. Wat me wel duidelijk is geworden na al dat eindeloze leesvoer is dat de voorkeur van de absolute grote meerderheid toch echt naar aromasin gaat. Voornamelijk vanwege geen kans op rebound en het zou minder of zelfs helemaal geen invloed hebben op de hoeveelheid cholesterol in het bloed. Daarnaast zou ook de hoeveelheid IGF juist toenemen met aromasin. Dit allemaal in tegenstelling tot de andere AI's.

Wat je leest kan nog wel eens verschillen van de werkelijkheid.
ervaring zegt meer dan al die theorie bij elkaar. Ik geef alleen advies..wat iemand ermee doet moet hij zelf weten. Wat ik wel weet is dat iedereen vanalles probeert en uiteindelijk huilen dat ze gyno hebben. Waarom? Omdat ze teveel lezen en te weinig ervaring hebben. Neem van mij aan...als je gevoelig bent voor gyno moet je aromasin links laten liggen en direct voor arimidex gaan. Als je het zo doet zoals ik hierboven beschreven heb zul je merken dat dat de beste oplossing is. Weet je eenmaal welke MINIMALE dosering ari voor je werkt heb je verder niks nodig. Behalve cabergoline dan bij tren of deca.
 
Wat je leest kan nog wel eens verschillen van de werkelijkheid.

ervaring zegt meer dan al die theorie bij elkaar. Ik geef alleen advies..wat iemand ermee doet moet hij zelf weten. Wat ik wel weet is dat iedereen vanalles probeert en uiteindelijk huilen dat ze gyno hebben. Waarom? Omdat ze teveel lezen en te weinig ervaring hebben. Neem van mij aan...als je gevoelig bent voor gyno moet je aromasin links laten liggen en direct voor arimidex gaan. Als je het zo doet zoals ik hierboven beschreven heb zul je merken dat dat de beste oplossing is. Weet je eenmaal welke MINIMALE dosering ari voor je werkt heb je verder niks nodig. Behalve cabergoline dan bij tren of deca.

Bedankt voor alle adviezen zover guys! Gelukkig stelt mijn gyno weinig voor en vind ik persoonlijk dat het geen probleem is. Het is best klein en stoor mij er helemaal niet aan. Maar het moet natuurlijk niet groter worden. En als het weg te krijgen.... Alleen maar beter.


Dus volgens jouw advies zsm starten met arimidex. En wat dan als ik over 3-4 weken test-tren ga blasten? Dan Ari door blijven nemen tot het weg is, mocht het dan nog niet weg zijn?

Wanneer voeg je dan caber in tijdens de tren?
 
Ik zag Drunkmaster in een ander topic weer zweren bij letro. Allemaal verschillende adviezen en ervaringen. Daar was ik al bang voor [emoji16] ---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ---------- Wat voor adviezen heb jij dan gelezen qua dosering Aromasin?

12,5 of 25mg. Letro wordt vooral omschreven als een laatste redmiddel, wanneer de rest niet doet wat je hoopte dat het zou doen.

Even een aanvullende vraag: Ik zit nu dus in mijn cruise en ben afgelopen week all-inclusive op vakantie geweest. Ik heb dus een week goed gebulkd met hier en daar een cheat. Ik ben nu 3,5-4kilo kilo zwaarder in 1 week. Dit zal deels vocht zijn. Zou het vocht door de aro of Ari snel weg moeten zijn? Primair is de kleine gyno maar als het vocht snel wegtrekt door de aro / Ari zou dit mooi meegenomen zijn.

Dat is idd een voor- of nadeel (is maar net wat je wilt natuurlijk) dat het vocht retentie tegengaat.

Wat je leest kan nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. ervaring zegt meer dan al die theorie bij elkaar. Ik geef alleen advies..wat iemand ermee doet moet hij zelf weten. Wat ik wel weet is dat iedereen vanalles probeert en uiteindelijk huilen dat ze gyno hebben. Waarom? Omdat ze teveel lezen en te weinig ervaring hebben. Neem van mij aan...als je gevoelig bent voor gyno moet je aromasin links laten liggen en direct voor arimidex gaan. Als je het zo doet zoals ik hierboven beschreven heb zul je merken dat dat de beste oplossing is. Weet je eenmaal welke MINIMALE dosering ari voor je werkt heb je verder niks nodig. Behalve cabergoline dan bij tren of deca.

Was ook niet tegen jouw post bedoelt natuurlijk want duidelijk dat voor jou persoonlijk ari beter werkt dan aro. Maar van wat ik gelezen heb zijn dan ook voornamelijk gebruikerservaringen zoals die van jou alleen spreken die dus voornamelijk in het voordeel van aro. Al zijn er ook meer dan voldoende die jouw mening delen.

Ik probeer als ik dat denk te kunnen ook advies te geven, dan wel niet altijd uit eigen ervaring maar wel namens de ervaringen van vele anderen. Helaas zal geen enkel advies voor een ieder ook daadwerkelijk het beste advies zijn.
 
Tamoxifen (nolvadex) en raloxifen zijn tot op heden de enige twee middelen die meermaals effectief blijken te zijn bij de behandeling van gyno in mannen, waarbij van de eerste de meeste klinische studies zijn uitgevoerd. De effectieve dosering onder fysiologische omstandigheden is 10 tot 20 mg per dag, maar kan hoger liggen bij gelijktijdig gebruik van AAS, gezien het fungeert als competitieve remmer op receptorniveau.

Van anastrozol (arimidex) ken ik 1 klinische studie m.b.t. gynecomastie, waarbij het vergeleken met tamoxifen (en placebo). Het werkte slechter dan tamoxifen, en niet beter dan placebo. Verder blijkt uit een andere klinische studie dat zowel 0.5 mg als 1.0 mg evenveel het serum oestradiol onderdrukken (circa 50%; fysiologische omstandigheden).

Van exemestaan (aromasin) ken ik geen klinische studie m.b.t. gynecomastie. Wel heeft het als voordeel door z'n steroidestructuur, dat het een sterke (covalente) binding maakt met het aromatase enzym, hetgeen de binding onomkeerbaar maakt, dit i.t.t. anastrozol. Hierdoor kun je dus geen rebound krijgen door een omkeerbare binding. Daarnaast leidt anastrozol tot stabilisatie van het aromatase-ligand complex, terwijl exemestaan deze destabiliseert; bij anastrozol stijgt de eiwitconcentratie van aromatase dus. Bovendien lijkt het erop dat anastrozol ook de mRNA expressie van aromatase verhoogt (en exemestaan niet).

Samengenomen ben ik pro-tamoxifen in geval van gynecomastie. Voor caber zie ik absoluut geen plek in de behandeling voor gynecomastie; het is een dopamine receptor agonist.
 
Back
Naar boven