AndroidHealthClinic

gyno... en nu?

Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hey mensen, ik zit nu in de 6de week van mijn kuur (500mg test-e en 200m g deca) en ik kwam er vanmorgen achter dat ik last begin te krijgen van gyno... De hele dag een in zitten te lezen over middelen om het tegen te gaan en ik ben uitgekomen op aroxifen (combi van nolva en aromasin) graag jullie mening hier over

Waarrom zijn hier al die topics over gyno nog nodig als niemand er iets meedoet.Is het dan zo moeilijk om bij de start van je kuur je voorzorgen te nemen en een potje nolva,letro,arimidex of arofixen in te slaan,het zal heus niet wegrotten en het zal ook wel je laatste kuur niet zijn die je gaat doen.Om tot je vraag weer te keren ja arofixen 1 cap ed zou moeten volstaan dat is 20 mg nolva en 20 mg exemestane.Succes nog met het verder verloop van je kuur, mocht arofixen niet volstaan schakel dan over op letro start op 2,5 mg ed en bouw af als de symptomen afnemen.

ik zou gewoon starten met Nolva op 20mg

• Topic Starter Topic Starter
@ u299778 ik heb wel nolva en clomid liggen voor de nakuur, maar ik moet hoe dan ook nieuw bestellen dus vroeg ik me af of het niet beter was om aroxifen te nemen... Dan bestel ik dat... Of iets anders natuurlijk....

Ik ben zelf voorstander bij alle gevallen van gyno te reageren met overkill beter te veel dan een d-cup.Ik heb zelf al eens onder het mes geweest voor gyno en neem het maar aan beter voorkomen dan genezen btw genezen moet toch met dezelfde middellen dan voorkomen tenzij je onder het mes gaat.Mijn mening arofixen genoeg,ik denk het wel maar ik ga liever voor letro.Mag ik eens vragen als je nolva liggen hebt waarrom je die nog niet opgestart bent op 40 mg ed om te beginnen?

Ben de hele dag al op mn werk (niet aan het werk... Dat is wat anders...) Dus zodoende nog niet begonnen, als ik zo thuis ben knal ik er wel gelijk nolva in... Maar omdat ik toch weer moet bestellen vroeg ik me af of er niet wat beters was wat ik kan nemen....

Ik ben zelf voorstander bij alle gevallen van gyno te reageren met overkill beter te veel dan een d-cup.Ik heb zelf al eens onder het mes geweest voor gyno en neem het maar aan beter voorkomen dan genezen btw genezen moet toch met dezelfde middellen dan voorkomen tenzij je onder het mes gaat.Mijn mening arofixen genoeg,ik denk het wel maar ik ga liever voor letro.Mag ik eens vragen als je nolva liggen hebt waarrom je die nog niet opgestart bent op 40 mg ed om te beginnen?

Direct letro voor TS terwijl hij maar gyno heeft van wat deca en test?
Is geen prolactine hoor

OT: ik zou eerlijk gezegd beginnen met nolva en geen letro Sides hiervan zijn HARDCOOOORE!

gaat het nog niet weg? Aroxifen , gaat het nog niet weg ? Dan pas Letro en als het niet weg gaat met letro haal er wat Bromo mee .

Direct letro voor TS terwijl hij maar gyno heeft van wat deca en test?
Is geen prolactine hoor

OT: ik zou eerlijk gezegd beginnen met nolva en geen letro Sides hiervan zijn HARDCOOOORE!

gaat het nog niet weg? Aroxifen , gaat het nog niet weg ? Dan pas Letro en als het niet weg gaat met letro haal er wat Bromo mee .

Wie heeft er iets over prolactine gezegd.Trouwens daar zijn andere middellen voor zoals bromocriptine en dostinex(cabergoline) ik hecht trouwens niet veel geloof aan prolactineverhaal.Zoals ik al zegde begin hoog en bouw af als je gynosides zoals jeuk en branderig gevoel afnemen dan zul je ook niet zoveel last hebben van de bijwerkingen (die beetje overdreven worden) van letro.Letro is en blijft het beste middel tegen gyno draai en keer het zoals je wilt.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 20:48 ----------

Btw sorry van bromo had niet je hele replaye gelezen

@ts, ipv de deca had je ook een dht variant kunnen inzetten zoals primo of mast, dan had je er wellicht geen last van gehad. misschien is proviron een optie voor jou

Als als daar heeft ie nu niet veel aan(niet slecht bedoeld).Ik denk niet dat de gyno door de deca komt maar door de test.Als de nolva aanslaat weet je het direct en hoef je niks verder te nemen gewoon hopen dat ie wegtrekt.Nolva zou al na de eerste dag moeten werken zeker na de tweede anders letro opstarten en als het niet anders kan kuur afbreken.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 21:26 ----------

Provi doet geen ruk tegen gyno.Ik heb nog nooit iemand weten zeggen dat zijn gynoprobs met provi opgelost zijn of waren.

Als als daar heeft ie nu niet veel aan(niet slecht bedoeld).Ik denk niet dat de gyno door de deca komt maar door de test.Als de nolva aanslaat weet je het direct en hoef je niks verder te nemen gewoon hopen dat ie wegtrekt.Nolva zou al na de eerste dag moeten werken zeker na de tweede anders letro opstarten en als het niet anders kan kuur afbreken.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 21:26 ----------

Provi doet geen ruk tegen gyno.Ik heb nog nooit iemand weten zeggen dat zijn gynoprobs met provi opgelost zijn of waren.

ho even, hij zegt dat ie begint last te krijgen van gyno.. tja wat is gyno op dit forum. voor de ene een kriebelende tepel voor de ander een schijf van 3cm. we weten verder niks over hem..
wat denk je dat proviron doet met het omzetting naar oestrogeen ?
als je perse preventief te werk wil gaan is een dosis van 50mg p/d voldoende.

in dit geval kan je nolva gebruiken tot het weg trekt, zelfs 10mg kan wonderen doen :)

ho even, hij zegt dat ie begint last te krijgen van gyno.. tja wat is gyno op dit forum. voor de ene een kriebelende tepel voor de ander een schijf van 3cm. we weten verder niks over hem..
wat denk je dat proviron doet met het omzetting naar oestrogeen ?
als je perse preventief te werk wil gaan is een dosis van 50mg p/d voldoende.

in dit geval kan je nolva gebruiken tot het weg trekt, zelfs 10mg kan wonderen doen :)

Proviron doet niks tegen het omzetten naar oestrogeen,misschien in theorie maar in praktijk geen ruk.Enja dat is nu net het probleem bij gyno een jeukende tepel,braderig gevoel dat is het begin van gyno hier kun je nog ingrijpen zonder gevolgen,daarna is het meestal te laat.Eens de klieren vergroot zijn en er harde schijven gevormd zijn is het meestal permanent ze kunnen nog wat verkleinen maar voledig weg gaan ze niet meer en de volgende keer komt er weer iets bij tot het er niet meer uit ziet.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 22:02 ----------

Ik zeg hierbij zeker niet dat nolva niet genoeg is maar dat is aan de ts om het uit te vissen en niet straks maar zo snel mogelijk.

Proviron doet niks tegen het omzetten naar oestrogeen,misschien in theorie maar in praktijk geen ruk.Enja dat is nu net het probleem bij gyno een jeukende tepel,braderig gevoel dat is het begin van gyno hier kun je nog ingrijpen zonder gevolgen,daarna is het meestal te laat.Eens de klieren vergroot zijn en er harde schijven gevormd zijn is het meestal permanent ze kunnen nog wat verkleinen maar voledig weg gaan ze niet meer en de volgende keer komt er weer iets bij tot het er niet meer uit ziet.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 22:02 ----------

Ik zeg hierbij zeker niet dat nolva niet genoeg is maar dat is aan de ts om het uit te vissen en niet straks maar zo snel mogelijk.

provi bindt vrij krachtig aan het aromatase enzym, dit kan bij middelen zoals testosteron zeker wel nut hebben.
ik heb in praktijk toch zeker wel de nut ervan gemerkt hoor :)

Voor de duidelijkheid: het gaat echt om klieren die vergroot zijn, het jeuken heb ik overgeslagen denk ik ??? Ze zijn wel een weekje gevoeliger geweest....
Inmiddels wel begonnen met nolva en ik heb mn leverancier gebeld voor aroxifen en provi, die kan ik morgen op halen (ik ga niet alles te gelijk gebruiken maar dan heb ik het maar). Bedankt voor de replies allemaal

Voor de duidelijkheid: het gaat echt om klieren die vergroot zijn, het jeuken heb ik overgeslagen denk ik ??? Ze zijn wel een weekje gevoeliger geweest....
Inmiddels wel begonnen met nolva en ik heb mn leverancier gebeld voor aroxifen en provi, die kan ik morgen op halen (ik ga niet alles te gelijk gebruiken maar dan heb ik het maar). Bedankt voor de replies allemaal

provi duurt sowieso paar dagen voordat het de juiste dosering heeft bereikt.
je kan nu even nolva laten lopen op 10 of 20mg per dag tot het hopelijk weg trekt.

Ik bewaar de provi ook nog ff... Ben nu begonnen met 20mg nolva en begin morgen met de aroxifen om ook echt het omzetten zelf tegen te gaan...

wat gebeurd er dan met je gyno als je niet ingrijpt? krijg je dan langzamerhand tits ofzo?

Dan mag je over een tijdje je eerste bhtje kopen bij de hunkemoller.

Wat ik me altijd afgevraagd heb, zijn stijve tepels ook een teken van gyno? Ik heb ook wel is wat gekuurd, en heb toen nooit last gehad van schijven/ jeuk / branderig gevoel.

Had toen echter wel zo nu en dan last van stijve tepels, en niet alleen tijdens een training maar ook wel eens tijdens werk etc.

Terug
Naar boven