XXL Nutrition

haaruitval + haargroei

Fout! Testosteron in het algemeen word OOK in DHT omgezet, niet het overtollige testosteron, want zoiets bestaat niet, de aromatisatie naar DHT is gewoon een normaal onderdeel.

Mensen die kaal worden hebben een genetisch defect waardoor de haren een soort van allergie hebben tegen DHT en zo versneld gaan groeien + uitvallen - een snellere dood van het haarzakje = weg haar x 100.000 = kaal.

Dus heeft niks met teveel testosteron te maken.

Wat ik bedoelde (wss niet juist verwoord) is dat hoe meer testosteron hoe meer er uiteindelijk wordt omgezet naar DHT. Ben je er dan nog gevoelig voor --> kaal op jonge leeftijd.

Type II 5-alpha reductase enzymes, located in your hair follicles, work to convert testosterone to a derivative called dihydrotestosterone, or DHT. If your DHT level is too high, your hair follicles grow smaller and are unable to produce healthy hairs. While androgenetic alopecia can occur if you produce too much testosterone, it can also develop if the level of female hormones declines

(dit was bij vrouwen met haarverlies)

Baldness is caused when hair follicles become exposed to too much dihydrotestosterone (DHT). This is a chemical produced by the male hormone testosterone.

Experts believe that men with high levels of testosterone are more likely to lose their hair, especially if baldness runs in the family.

Waarom denk je trouwens dat het haarverlies/kaal worden versnelt wordt bij sommigen tijdens een kuur?

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoelde (wss niet juist verwoord) is dat hoe meer testosteron hoe meer er uiteindelijk wordt omgezet naar DHT. Ben je er dan nog gevoelig voor --> kaal op jonge leeftijd.

Type II 5-alpha reductase enzymes, located in your hair follicles, work to convert testosterone to a derivative called dihydrotestosterone, or DHT. If your DHT level is too high, your hair follicles grow smaller and are unable to produce healthy hairs. While androgenetic alopecia can occur if you produce too much testosterone, it can also develop if the level of female hormones declines

Baldness is caused when hair follicles become exposed to too much dihydrotestosterone (DHT). This is a chemical produced by the male hormone testosterone.

Experts believe that men with high levels of testosterone are more likely to lose their hair, especially if baldness runs in the family.

Waarom denk je trouwens dat het haarverlies/kaal worden versnelt wordt bij sommigen tijdens een kuur?

Dat is alleen bij DHT middelen het geval.

Met middeltjes ga je geen nieuwe haren krijgen. Haren kunnen dikker en sterker worden maar ze kunnen niet opnieuw groeien want als je kaal word wil het zeggen dat je haarzakjes gewoon dood zijn als het ware..

Met een transplantatie worden dan ook haartjes van jezelf die de kliniek op kweek heeft gezet opnieuw geplaatst in de hoofdhuid. Aan deze haartjes zit een haarzakje zodat de haar weer gaat groeien.

dude serieus stfu als je echt niet weet waar je het over hebt. Met minox en fina kan je wel degelijk serieuze vooruitgang boeken. Ik gebruik beiden nu al zo'n 2 jaar. Het is gewoon een uitstel van het kaal worden, maar het helpt! Anders was ik nu al lang al kaal. Ik zat zelfs in een fase waar ik mijn haren MOEST millimeteren omdat het gewoon niet uitzag als het wat langer was. Je kon heel duidelijk mijn hoofdhuid zien over mijn hele kruin. Toen ben ik begonnen met fina en een tijdje erna met minox. Deze producten zorgen ervoor dat de haarzakjes die nog niet dood zijn weer tot leven komen en er weer nieuwe haren groeien. Minoxidil zorgt vooral voor dikkere haren. Beiden gebruiken is dubble ''winst'' want je krijgt meer haren + dikkere haren. Je moet er wel tijdig mee beginnen, want haarzakjes die dood zijn, blijven dood.

Let wel op, het is slechts uitstel van executie. Voor mij zal er zeker een dag komen dat ik de knoop doorhak en ermee stop. Vind mezelf op dit moment gewoon te jong om kaal te worden.

Dat haaruitval en (dihydro)testostereon hand in hand gaan is een feit. Maar ik denk niet dat je moet denken "ik word kaal, ik heb een hoge test spiegel". De grootste factor is de gevoeligheid van het haar aan DHT. Denk dat je ook kaal kan worden op jonge leeftijd zonder bovengemiddelde test waardes.

Dat haaruitval en (dihydro)testostereon hand in hand gaan is een feit. Maar ik denk niet dat je moet denken "ik word kaal, ik heb een hoge test spiegel". De grootste factor is de gevoeligheid van het haar aan DHT. Denk dat je ook kaal kan worden op jonge leeftijd zonder bovengemiddelde test waardes.

Als je dun haar hebt/weinig haar en de genen en normale test spiegel kan je zeker al op een jonge leeftijd kaal worden. Ik zeg gewoon dat een hogere test spiegel leid tot meer DHT en dus (als je gevoelige genen hebt) meer haarverlies zal hebben dan iemand met een 'gewone' test spiegel met (hypothetisch gezien) dezelfde gevoelige genen als de persoon met een hogere test spiegel.

Gebruik die minoxidil nu ook al anderhalf jaar ofzo, en merk er eig niet zo heel veel van.. Vindt zelfs dat er precies meer haren weg zijn de laatste maanden dan ervoor, heb wel veel kleine dikke haartjes vanbove bij gekrege maar vindt deze maar k*t om recht te zetten, niks mee aan te vangen :D

Wat is volgens jullie het meest effectieve middel en waar is dit te koop? Het is btw voor m'n broertje. Lijkt me zwaar k*t op je 19e al bezig zijn met kaal worden etc. Door hem loop ik nu ook dagelijks te kijken of ik verschillen zie, best wel mind**** dat haar.

Als je dun haar hebt/weinig haar en de genen en normale test spiegel kan je zeker al op een jonge leeftijd kaal worden. Ik zeg gewoon dat een hogere test spiegel leid tot meer DHT en dus (als je gevoelige genen hebt) meer haarverlies zal hebben dan iemand met een 'gewone' test spiegel met (hypothetisch gezien) dezelfde gevoelige genen als de persoon met een hogere test spiegel.

Er zijn mensen die meer testosteron omzetten naar DHT, maar dat komt niet omdat zei meer testosteron hebben in hun bloedplasma ,wellicht wel meer vrij tesosteron, dus dan denk ik juist dat een verlaagd SHBG toedraagt aan een verhoogde omzetting naar DHT, en als je dan ook gevoelig bent voor DHT wordende kaalheid... 1 + 1.

Dus je SHBG verhogen zou kunnen helpen :D.

Het is op dit moment wel degelijk mogelijk om je haaruitval 'helemaal' stil te leggen met 'middeltjes'. Met finasteride, dutasteride of minoxidil gaat dit niet lukken, dit zijn middeltjes die alleen je kaalheid proces kunnen vertragen.

Wat je nodig hebt is een product dat je androgenen receptor plaatselijk kan blokkeren. Plaatselijk omdat je niet wilt dat er in je lichaam andere receptoren worden geblokkeerd. Er is zover ik weet 1 product die dit op dit moment kan: RU58841 -myristate (RUM) zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=CXIswIzqEf0

Wordt niet systematisch opgenomen, en blokkeert de androgenen receptor op de gebieden waar je het aanbrengt. Maar het is erg onstabiel, het is dus niet lang houdbaar (ong. 1 week) het heeft nog geen FDA keuring en het is erg duur.

Als je het opsmeert voor hoe lang groeit er dan op die plek geen haar?
En waar te krijgen?

Er zijn mensen die meer testosteron omzetten naar DHT, maar dat komt niet omdat zei meer testosteron hebben in hun bloedplasma ,wellicht wel meer vrij tesosteron, dus dan denk ik juist dat een verlaagd SHBG toedraagt aan een verhoogde omzetting naar DHT, en als je dan ook gevoelig bent voor DHT wordende kaalheid... 1 + 1.

Dus je SHBG verhogen zou kunnen helpen :D.

SHBG tends to be abnormally low in MPB, however in younger men their estrogen levels are not quite as high as older men, no where near so. Older men have higher estrogen levels and also higher SHBG levels. When estrogen as a result of age begins to dominate and outperform testosterone as the dominate hormone, that's when SHBG levels get too high.

Dus met andere woorden , SHBG zijn 'estrogene hormonen'.

'SHBG levels are raised by estrogen and lowered by androgen'

The principal androgens are testosterone and androstenedione. They are, of course, present in much higher levels in men and play an important role in male traits and reproductive activity. Other androgens include dihydrotestosterone (DHT), dehydroepiandrosterone (DHEA) and DHEA sulfate (DHEA-S).

Komt er dan op neer dat testosteron te dominant is over oestrogeen. En meer gaat uitbalancen naar mate de man ouder wordt. Dus aka als je jou theorie volgt ; Naarmate je testosteron afneemt wordt SHBG verhoogt. Hoge testosteronspiegel = lagere SHBG / Lage testosteronspiegel = hogere SHBG.

SHBG tends to be abnormally low in MPB, however in younger men their estrogen levels are not quite as high as older men, no where near so. Older men have higher estrogen levels and also higher SHBG levels. When estrogen as a result of age begins to dominate and outperform testosterone as the dominate hormone, that's when SHBG levels get too high.

Dus met andere woorden , SHBG zijn 'estrogene hormonen'.

'SHBG levels are raised by estrogen and lowered by androgen'

The principal androgens are testosterone and androstenedione. They are, of course, present in much higher levels in men and play an important role in male traits and reproductive activity. Other androgens include dihydrotestosterone (DHT), dehydroepiandrosterone (DHEA) and DHEA sulfate (DHEA-S).

Komt er dan op neer dat testosteron te dominant is over oestrogeen. En meer gaat uitbalancen naar mate de man ouder wordt. Dus aka als je jou theorie volgt ; Naarmate je testosteron afneemt wordt SHBG verhoogt. Hoge testosteronspiegel = lagere SHBG / Lage testosteronspiegel = hogere SHBG.

Laten we het er gewoon op houden dat mensen wiens haren gevoelig zijn voor DHT gewoon sneller kaal worden, ongeacht de hoeveelheid vrij testosteron. Ik heb nergens last van een volle bos haar, en heb altijd een hoge test waarde gehad, en met kuren stijgt die helemaal tot absurde waarde,geen haar op me hoofd die denkt mij te verlaten.

Laten we het er gewoon op houden dat mensen wiens haren gevoelig zijn voor DHT gewoon sneller kaal worden, ongeacht de hoeveelheid vrij testosteron. Ik heb nergens last van een volle bos haar, en heb altijd een hoge test waarde gehad, en met kuren stijgt die helemaal tot absurde waarde,geen haar op me hoofd die denkt mij te verlaten.

Welja , dat is omdat jij niet gevoelig bent aan DHT. Het is niet zo hoge test = automatisch kaal worden.

Ik heb hier en daar witte haar zag ik onlangs, ik heb degene die ik kon zien weggeplukt met een pinset maar ik vraag mij af of dit wel normaal is op mijn leeftijd????????? ik ben mediterraans, 23j, mijn ouders hebben nog zwart haar, ik heb wel veel stress, zou dat daarmee te maken kunnen hebben?

Gaat die wit haar ook weg eens men minder stress hebben of is dit blivend? :S

Kan men er iets aan doen? Buiten het haar te verkleuren uiteraard??? is daar medicatie of aangepast shampoo voor of iets anders?

Terug
Naar boven