Fitness Seller

Haider zat dronken achter het stuur

Ongelooflijk dom en onverantwoordelijk, maar geen zware crimineel (ook al zijn die dat ook). Niemand verdient zo'n ongeluk, daar hebben we (taak:rolleyes:)straffen voor.
Voor mij ben je een crimineel in die situatie, je weet donders goed dat er jaarlijks vele doden vallen als gevolg van drinken en rijden, en toch doe je het. Je WEET dat je levens op het spel zet. Dat is simpelweg spelen met de levens van anderen. Ik vind het erger dan diefstal, slagen en verwondingen of een overval. Het moet keihard aangepakt worden: hoge boetes, rijbewijs lange tijd kwijt, bij herhaling celstraf.

de vraag is natuurlijk of een dergelijk persoon veel merkt van 2 litertjes bier.

• Topic Starter Topic Starter
Mafkees, op de snel weg kan je ook brokken maken....en dus ook mensen aanrijden.
Natuurlijk is het zwaar crimineel om dronken te gaan rijden.

------------------------------------------------------------------------

Maar daarom verdient iemand nog niet de dood.
Het is vreselijk hoe hier zo kort na zijn tragische dood de grappen al worden gemaakt.

Voor een ieder die dat doet weet absoluut niet hoe het is om iemand te verleizen.
Diegenen kunnen zich niet inleven...denk op zn minst aan de nabestaanden.
Hij was verdomme op weg naar een familiefeest.

Maar ook jullie k*tpubers zullen die pijn ooit wel voelen....hopelijk iemand dichtbij zodat het flink veel pijn doet.
En dat maar veel mensen de spot drijven met jullie verlies, sterf maar langzaam in verdriet!

Met name het ''no more Haider'' topic is te ziek voor woorden....als ik daar sommige reply's lees....ik kots daar op bepaalde leden:kots:
+1. Ben het helemaal met je eens bro.

Vrij inconsequent, waarde BigMaus.

Een tragische dood? Sorry, maar vind het weinig 'tragisch'. Behoorlijk te verwachten eigenlijk als je met je zatte hoofd als een wilde aan het rijden slaat. Figuurlijk gesproken 'vraag je er dan ook om'. (kwestie van levenservaring of gezond verstand om dergelijke zaken te weten)

Valt er wellicht niet ook wat te zeggen voor hetgeen hij z'n familie heeft aangedaan, door z'n volstrekt onverantwoordelijke gedrag?

Oowja Builder? En jij hebt nooit iets gedaan waar je later van denkt ''tjee wat dom zeg, dat had ik zeker anders moeten doen''?

Ik wel, genoeg zelfs!!
Jij bent niets perfecter dan ik veronderstel ik even.
Maar moraalridders genoeg nu.

Wanneer men ''levenservaringen gezond verstand'' heeft, waarop jij doorgaat, wil dat niet zeggen dat ie geen fouten meer maakt.

Bij deze heeft ie een cruciale fout gemaakt, iets wat ik werkelijk NIEMAND gun.

De pijn die achter blijft is bij zijn naasten, iets wat een boel mensen hier maar niet willen begrijpen.
De meest domme, respectloze reacties komen in de verschillende topics naar voren.
En niet alleen van 16-jarige puber-boys.

Eigen schuld , moet ie maar niet dronken achter het stuur zitten
Dacht dat ,dat soort mensen wel een chaffeur of zo hadden

Oowja Builder? En jij hebt nooit iets gedaan waar je later van denkt ''tjee wat dom zeg, dat had ik zeker anders moeten doen''?

Ik wel, genoeg zelfs!!

Wanneer men ''levenservaringen gezond verstand'' heeft, waarop jij doorgaat, wil dat niet zeggen dat ie geen fouten meer maakt.

De pijn die achter blijft is bij zijn naasten, iets wat een boel mensen hier maar niet willen begrijpen.
De meest domme, respectloze reacties komen in de verschillende topics naar voren.

+1 helemaal mee eens en wijs gesproken Waarde Maus ;)

Ik wel, genoeg zelfs!!

En je bedenkt je niet VAN TE VOREN dat je niet met je zatte harses achter het stuur moet gaan zitten. Ik wens 'em allerminst dood, maar dat de man een bijzonder domme en zéér gevaarlijke fout heeft gemaakt staat als een paal boven water.

Zeker wel. Je wenst het in je post die ik quote zelfs nog een x aantal personen toe. 'Dat ze bijv. maar van verdriet mogen sterven, na de dood van, hopelijk, iemand dichtbij je', om je even samen te vatten.

Welkom op DBB. Ik snap dat er een gevoelige snaar bij je is geraakt. Maar er zijn méér dan genoeg topics waar gelijksoortige opmerkingen (en heel wat hardere) zijn gemaakt. Dat het om Haider gaat, maakt de situatie niets anders. Of toch? Gaan we ook medelijden hebben met de zelfmoordaanslagen door moslims? Die lui hebben ook 'een foutje' gemaakt. Nu zal Haider geen mensen dood hebben willen rijden, maar iedereen met een halve gram hersens weet hoe gevaarlijk het is om onder invloed, in de mist veel te hard te gaan rijden. Daarbij zijn de nabestaanden van Haider niet mikpunt van spot in de thread, alleen een asociale automobilist die zichzelf te pletter heeft gereden.

Geen medelijden voor mensen die dronken achter het stuur kruipen. Hij had anderen (kinderen) kunnen doodrijden, gezinnen kapot kunnen maken. Iemand die dronken achter het stuur kruipt is niets anders dan een zware crimineel.

goed gezegd
dat zo'n man zo dom en onverantwoordelijk kan zijn
geluk reed ie tegen een boom(?) en niet tegen een andere auto

En je bedenkt je niet VAN TE VOREN dat je niet met je zatte harses achter het stuur moet gaan zitten. Ik wens 'em allerminst dood, maar dat de man een bijzonder domme en zéér gevaarlijke fout heeft gemaakt staat als een paal boven water.

Zeker wel. Je wenst het in je post die ik quote zelfs nog een x aantal personen toe. 'Dat ze bijv. maar van verdriet mogen sterven, na de dood van, hopelijk, iemand dichtbij je', om je even samen te vatten.

Welkom op DBB. Ik snap dat er een gevoelige snaar bij je is geraakt. Maar er zijn méér dan genoeg topics waar gelijksoortige opmerkingen (en heel wat hardere) zijn gemaakt. Dat het om Haider gaat, maakt de situatie niets anders. Of toch? Gaan we ook medelijden hebben met de zelfmoordaanslagen door moslims? Die lui hebben ook 'een foutje' gemaakt. Nu zal Haider geen mensen dood hebben willen rijden, maar iedereen met een halve gram hersens weet hoe gevaarlijk het is om onder invloed, in de mist veel te hard te gaan rijden. Daarbij zijn de nabestaanden van Haider niet mikpunt van spot in de thread, alleen een asociale automobilist die zichzelf te pletter heeft gereden.

Gaan we ook medelijden hebben met de zelfmoordaanslagen door moslims? Die lui hebben ook 'een foutje' gemaakt.

wel meer als 1, en mogelijkheid zat gehad om er een punt achter te zetten
tevens imo maken die gasten meer slachtoffers dan zichzelf

Lees eens wat beter kerel.
Wat ik zeg is dat je er als nabestaande ERG verdrietig van word als je een naaste verliest.

Als de pubers ''alex36'' dan met domweg antwoorden komen als eigen schuld, dan mogen ze dat ook zeggen als hun moeder of vader vandaag zich dood rijd tegen een boom omdat ze ipv 50, 70 reden op een gevaarlijke weg.
Maar nee....dan is het huilen jochies!!!

Dan sterf je vanzelf van verdriet......snap je nu wat ik zeg Builder??

Verder wil ik alle perfecte mensen op DBB bedanken voor het nooit fouten maken.

In het bijzondere de mensen die NOOIT te hard rijden.
Niet roekeloos iemand inhalen.
En vooral nooooooit drinken als ze rijden..

Heil jullie allemaal.

Lees eens wat beter kerel.
Wat ik zeg is dat je er als nabestaande ERG verdrietig van word als je een naaste verliest.

Als de pubers ''alex36'' dan met domweg antwoorden komen als eigen schuld, dan mogen ze dat ook zeggen als hun moeder of vader vandaag zich dood rijd tegen een boom omdat ze ipv 50, 70 reden op een gevaarlijke weg.
Maar nee....dan is het huilen jochies!!!

Dan sterf je vanzelf van verdriet......snap je nu wat ik zeg Builder??

Ik snap zeker wat je zegt BigMaus: het is erg om een naaste te verliezen.

Daarbij zouden de pubers de vraag met 'ja' moeten beantwoorden denk ik. Het is sowieso je 'eigen schuld' als je je te pletter rijdt, zonder dat er iemand anders bij betrokken is geweest. Het wordt nog erger als je daarbij ook nog eens drinkt en veel te hard rijdt in de mist. Dat is ook je eigen schuld. Maar dat maakt het verdriet niet minder.

Verder wil ik alle perfecte mensen op DBB bedanken voor het nooit fouten maken.

In het bijzondere de mensen die NOOIT te hard rijden.
Niet roekeloos iemand inhalen.
En vooral nooooooit drinken als ze rijden..

Heil jullie allemaal.

Amen.
Degenen die het wel doen: foei!

Ja Builder, ik laat het hier ook bij.

Eigen schuld is en blijft, maar het gebrek een respect en inleving vind ik gewoon het ergste nog.

Maar goed, jij kan het tenminste onder woorden brengen en die thuiswonende internet-helden niet.

Iemand hier die Lauw 1 dag na zijn dood ging afzeiken trouwens?
Iemand die het bv nodig vond om te zeggen ''wat een zwakkeling zeg'' of ''Tjee, wat een mislukkeling''?
Nee, want er was respect!!

Omdat het een persoon betrof.
Wat nu is gebeurt is niet veel anders.

Ja Builder, ik laat het hier ook bij.

Eigen schuld is en blijft, maar het gebrek een respect en inleving vind ik gewoon het ergste nog.

Maar goed, jij kan het tenminste onder woorden brengen en die thuiswonende internet-helden niet.

Is prima.

Iemand hier die Lauw 1 dag na zijn dood ging afzeiken trouwens?
Iemand die het bv nodig vond om te zeggen ''wat een zwakkeling zeg'' of ''Tjee, wat een mislukkeling''?
Nee, want er was respect!!

Omdat het een persoon betrof.
Wat nu is gebeurt is niet veel anders.

Dat klopt en die redenering is geldig imo. De man in m'n avatar had er ook zeker behoorlijke argumenten bij, al pakte hij 'et iets wiskundiger aan.

Maar Lauw is een begrip op het forum. Haider was een politiek extravagant figuur die nooit een post heeft gedaan hier. Je kunt niet verwachten dat mensen al die gebeurtenissen hetzelfde behandelen wat dat betreft. Tenminste, dat raad ik je niet aan.

Al geef ik toe zo af en toe ook 'boos' te worden. Om me vervolgens te verbazen waarom ik me boos maak. De mens is een wonderlijk wezen.

de vraag is natuurlijk of een dergelijk persoon veel merkt van 2 litertjes bier.

Wat bedoel je met 'dergelijk persoon' ?

En je kan toch onmogelijk individu per individu bekijken wie al dan niet vatbaar is voor dronkenschap bij een bepaalde alcohol inname ???

tevens imo maken die gasten meer slachtoffers dan zichzelf

Haider mag van 'geluk' spreken dat ie geen andere slachtoffers heeft gemaakt, wat niet onwaarschijnlijk was.

Als de pubers ''alex36'' ...

Alex36
Leeftijd: 37

:p

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'dergelijk persoon' ?

En je kan toch onmogelijk individu per individu bekijken wie al dan niet vatbaar is voor dronkenschap bij een bepaalde alcohol inname ???
ik bedoel een diplomaat. als mensen eens zouden weten hoe die leefden dan snapt men dat 2 liter bier niks voorstelt voor zo'n persoon. die gasten drinken gigantisch veel, alcohol hoort gewoon bij die levensstijl.

Hoe kom je ook aan die info ? Lijkt me maar 'volksmythe'.

En stel, wat wil je ermee ? Een aparte clausule in de wet voor carte blanche voor diplomaten ?

Hoe kom je ook aan die info ? Lijkt me maar 'volksmythe'.

En stel, wat wil je ermee ? Een aparte clausule in de wet voor carte blanche voor diplomaten ?
heb welleens een biografie gelezen over zo'n persoon, dat geeft wel een leuk beeld van hoe ons beleid tot stand komt.
bovendien heb ik ook redelijk wat leraren die bekend zijn in het wereldje.

wat ik ermee wil? ik wil alleen zeggen dat haider volgens mij helemaal niet dronken was, alleen wel teveel gedronken had.

Terug
Naar boven