Fitness Seller

Hamstring

HiddeFitness

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik vroeg me af alsof jullie ook je hamstrings trainen. Ik vind het niet de fijnste oefening, maar een maat van mij doet hem wel. Doen jullie hem ook allemaal?

De hamstrings zijn een spiergroep, geen oefening.

nee man wil niet gelijk dikke benen krijgen doe wel crunches en pec deck

heb een keer spierpijn gehad in mijn bovenarm na pec deck dus armen hoef ik niet meer te trainen

hamstrings train je met squat en leg press ook, dus ik weet niet wat jij voor benen doet?
leg extentions 15 sets? :trollface:

voetballen!

voetballers hebben gespierde benen dus van voetballen krijg je gespierde benen

Ik doe 'm wel ja. Sowieso met squat en deadlift 'n beetje. Doe ook single legged kettlebell deadlifts voor hams. Helaas geen leg curl apparaat in onze gym, anders deed ik dat ook nog wel. Denk dat het niet zo'n goed idee is om quadriceps hard te trainen en dan geen hams.

Ik doe 'm wel ja. Sowieso met squat en deadlift 'n beetje. Doe ook single legged kettlebell deadlifts voor hams. Helaas geen leg curl apparaat in onze gym, anders deed ik dat ook nog wel. Denk dat het niet zo'n goed idee is om quadriceps hard te trainen en dan geen hams.

leg press erbij

Laat Daniel1994 & Panzer VIII maar, die kunnen niet altijd even serieus reageren.

Maar ik neem aan dat je met "oefening" de lying leg curl of leg curl bedoeld?

Toen ik voor het eerst squatten & deadliften had ik de dag erna flink wat last van m'n hamstrings, dit dus zonder een oefening te doen die puur gericht is op m'n hamstring, nu doe ik wel standaard de oefening erbij.

Zoek btw maar even op wat de precieze naam van de oefening is, dan weten we hier iig waar je het over hebt.

Gewoon 2 á 3 setjes kan geen kwaad, en gewoon doorzetten bij die oefening, vind het zelf ook niet de leukste, maarja niet alle oefeningen zijn even leuk he.

zeer goede oefening voor de hams : Romanian Deadlifts :)

ik garandeer je fijne oefening en zeer hard voor de hamstrings

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk train ik m'n benen wel. Heb altijd benen goed getraind. Maar een keer een normale vraag, krijg je dit. ;) Echt super bedankt! Ik heb nog nooit zo'n goed advies gekregen!
Squat's Leg Extension Crunches Kuiten ect. Misschien vroeg ik het een beetje raar, maar dan kun je nog wel normaal reageren. ;)

SLDL ftw!

Voor de hamstrings optimaal en compleet te trainen raad ik een oefening aan waar je de functie van het heupstrekken benut: Romanian deadlift of andere variant.
+ een oefening voor de functie van het kniebuigen: legcurl / glute ham raise

Tuurlijk train ik m'n benen wel. Heb altijd benen goed getraind. Maar een keer een normale vraag, krijg je dit. ;) Echt super bedankt! Ik heb nog nooit zo'n goed advies gekregen!
Squat's Leg Extension Crunches Kuiten ect. Misschien vroeg ik het een beetje raar, maar dan kun je nog wel normaal reageren. ;)

ik zeg toch leg press, squat is ook voor hamstring en hun zeggen allemaal deadlift, doe je die erbij hup klaar.

Nee, je moet een oefening doen voor de knieflexie om de hamstrings volledig te ontwikkelen.

als je leest dan zie je dat hij geen apparaat in zn gym heeft hiervoor

edit: zie nu dat iemand anders dat postte, je hebt gelijk OP moet leg curl erbij doen idd.

Terug
Naar boven