XXL Nutrition

Nieuws Handelen met voorkennis. In Belgie doen zelfs ministers er aan mee!

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Vorige week is een anonieme klacht tegen minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (Open Vld) en zijn echtgenote ingediend bij de De Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CFBA) in verband met "vreemde transacties gebeurd in het Fortiskantoor in Berlare". Dat schrijft het weekblad Humo in zijn editie die morgen verschijnt.

Op 3 oktober zou de echtgenote van de minister haar hele pakket Fortis-aandelen hebben verkocht. Dezelfde avond raakte de verkoop van de Nederlandse Fortisactiviteiten (inclusief ABN-Amro) aan de Nederlandse overheid bekend. De Gucht zegt van niets te weten maar erkent dat zijn vrouw en haar broer aandelen hebben verkocht.

Paniek
"Op 3 oktober rond het middaguur heeft mevrouw Schreurs (de echtgenote van Karel De Gucht) gans haar pakket Fortisaandelen verkocht en dit zonder limiet!! (boekwaarde 20 euro per stuk, een totaal van 500.000 euro boekwaarde opties en aandelen)", citeert Humo de anonieme briefschrijver in zijn klacht aan de CFBA.

Humo wijst erop dat "zonder limiet" betekent dat je je aandelen verkoopt vóór de eerstvolgende notering, tegen de koers die onmiddellijk na het plaatsen van je verkooporder genoteerd wordt. Maar aangezien de koers in die paar minuten tijd kan kelderen, neem je een behoorlijk risico. Eigenlijk doe je je aandelen blind van de hand, tegen om het even welke prijs. Het fenomeen doet zich dan ook vooral voor als er paniek uitbreekt rond een aandeel of een bedrijf en mensen zo vlug mogelijk van hun aandelen af willen, aldus nog het weekblad.

Ook vrienden verkochten
De brief aan de CFBA stelt voorts dat ook vrienden van de minister die namiddag in het Fortiskantoor van Berlare op bezoek geweest zijn. Hun namen worden in de klacht ook vermeld, luidt het nog in Humo. De briefschrijver suggereert ook dat de kantoordirecteur bijzonder verveeld zit met de situatie: "Het personeel is opgedragen om te zwijgen over deze transacties".

Ongehoord
Karel De Gucht reageerde vrijdag volgens Humo vanuit Kigali "bijzonder furieus op de anonieme klacht bij de CBFA die hij pure laster vindt". Hij ontkent dat hijzelf noch het bedrijf waarin hij participeert Fortisaandelen bezit. Wel heeft een familielid aandelen verkocht, maar daar was de minister niet van op de hoogte.

"Mijn vrouw en haar broer beheren samen een pakket Fortis-aandelen dat eigendom is van hun moeder. Daarvan zijn er inderdaad aandelen verkocht, maar ook met die beslissing heb ik niets te maken", citeert Humo de minister. Hij vond het ook ongehoord dat hij door journalisten wordt lastiggevallen met "allerlei fantastische beweringen van een anonieme bron en dat ik bovendien gedwongen word om vragen te beantwoorden alsof ik voor een onderzoeksrechter moet verschijnen". (belga/sps)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...verkocht-Fortis-aandelen-met-voorkennis.dhtml

En natuurlijk weet hij van niks.

[X] conspiracy theory

ben dus niet de enige...

Klinkt geloofwaardig wat hij zegt.

In Belgie? waar niet zou ik eerder zeggen..

In Belgie? waar niet zou ik eerder zeggen..

Mijn huidige baas heeft naast een onderdirecteur van een grote bank gewoond. Die hintte tijdens de buurtbbq ook regelmatig op bepaalde ontwikkelingen, mijn baas heeft er een paar keer leuk aan verdient, zegt ie.

Maar als dit waar is, dan is het gewoon een uberdomme directeur. Zulke grote transacties onder die voorwaarde vallen altijd op, en dan heb je een grote kans dat er vragen over worden gesteld.

Mijn huidige baas heeft naast een onderdirecteur van een grote bank gewoond. Die hintte tijdens de buurtbbq ook regelmatig op bepaalde ontwikkelingen, mijn baas heeft er een paar keer leuk aan verdient, zegt ie.

Maar als dit waar is, dan is het gewoon een uberdomme directeur. Zulke grote transacties onder die voorwaarde vallen altijd op, en dan heb je een grote kans dat er vragen over worden gesteld.

Het gebeurd overal.. waar geld is is ook macht en hebzucht.. daar zijn wij mensen voor.. dat sommigen het slimmer doen dan anderen is een feit..

Ik ben ook een beetje 'gehard' wat dat betreft.. kom uit een land waar ze dit soort praktijken hebben uitgevonden :D

geloven dat dit een eenmalige uitzondering is, is kinderachtig naïef.
dit is hoe de wereld draait, macht maakt corrupt en absolute macht maakt absoluut corrupt!
Dom of niet, mensen doen het omdat ze het kunnen en omdat het in hun aard zit!!

dit is hoe de wereld draait, macht maakt corrupt en absolute macht maakt absoluut corrupt!

blablabla

Als ik een tip krijg van mijn buurman waardoor ik mijn geld kan verdubbelen, dan doe ik dat ook, meteen!

blablabla

Als ik een tip krijg van mijn buurman waardoor ik mijn geld kan verdubbelen, dan doe ik dat ook, meteen!

Is wel heel erg laag om je princiepes zo opzij te zetten.. ik ben liever arm maar met een goed geweten........

OEPSSS.......

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Inderdaad dit is weer eens een typis geval van vriendtjes politiek hoe kunnen deze mensen nog geloofwaardig over komen bij het volk maarja helaas zyn er heelwat politiekers die enkel bekommerd zyn om hun eigen minister postje en hun politiekecarriere dan om de noden van het volk.

Béétje toevallig?

Smerige handel. Ook als het gaat om bankdirecteuren die voorkennis doorspelen tijdens een bbq. Vind het misdadig. Ach ja, geld...
Een goede breincapaciteit staat allerminst garant om hier een zinnige en ethische kijk op te hebben. Jammer.

blablabla

alleen stelt je zakgeld niks voor, niemand last van tenzij je vriendin/moeder
en deze heren doen het op mega schaal.. gevolg: crashen etc...
>> zie maar eens naar mensen als: Maurice Lippens, Etienne Davignoµ

Béétje toevallig?

Smerige handel. Ook als het gaat om bankdirecteuren die voorkennis doorspelen tijdens een bbq. Vind het misdadig. Ach ja, geld...
Een goede breincapaciteit staat allerminst garant om hier een zinnige en ethische kijk op te hebben. Jammer.
+1 zodra ik terug kan uitdelen bro!

alleen stelt je zakgeld niks voor, niemand last van tenzij je vriendin/moeder
en deze heren doen het op mega schaal.. gevolg: crashen etc...
>> zie maar eens naar mensen als: Maurice Lippens, Etienne Davignoµ
Inderdaad de kleine man iut de straat is meestal de klos op de beurs ze worden in de doeken gedaan door sluwe belenggingsadviseurs , hun input wordt enkel gebruikt om de grote beleggingsportefeuilles te spekken.:cool:

zo gaat dat

Ik veroordeel niemand alvorens die persoon schuldig is bevonden. Altijd opletten met die "anonieme getuigen" en de daarbij horende roddelpers.

Inderdaad de kleine man iut de straat is meestal de klos op de beurs ze worden in de doeken gedaan door sluwe belenggingsadviseurs , hun input wordt enkel gebruikt om de grote beleggingsportefeuilles te spekken.:cool:

Blech. Slavenmentaliteit. De 'kleine man' uit de straat heeft dik en vet garen gesponnen bij de strapatsen van 'de grote man'. Als het aan de kleine man had gelegen, hadden we er niet zo warmpjes bij gezeten hiero. (imo)
Het staat de kleine man daarbij vrij om een bibliotheek in te wandelen en zich te verdiepen in de materie. Als het dan gaat om iets waar we blijkbaar zo gigantisch veel waarde toekennen als geld, weet dan waar je mee bezig bent. Toegegeven, het is lastige kost, maar er zijn een heleboel kleine mannen die zich door precies hetzelfde (hebben) laten leiden als de 'misdadige' grote mannen, zij het dat ze zich in verschillende omstandigheden bevinden. (hebzucht enzo) Ergo: waren de rollen omgedraaid, dan was er hetzelfde gebeurt.

Ik veroordeel niemand alvorens die persoon schuldig is bevonden. Altijd opletten met die "anonieme getuigen" en de daarbij horende roddelpers.

Goed punt Big T :o

Blech. Slavenmentaliteit. De 'kleine man' uit de straat heeft dik en vet garen gesponnen bij de strapatsen van 'de grote man'. Als het aan de kleine man had gelegen, hadden we er niet zo warmpjes bij gezeten hiero. (imo)
Het staat de kleine man daarbij vrij om een bibliotheek in te wandelen en zich te verdiepen in de materie. Als het dan gaat om iets waar we blijkbaar zo gigantisch veel waarde toekennen als geld, weet dan waar je mee bezig bent. Toegegeven, het is lastige kost, maar er zijn een heleboel kleine mannen die zich door precies hetzelfde (hebben) laten leiden als de 'misdadige' grote mannen, zij het dat ze zich in verschillende omstandigheden bevinden. (hebzucht enzo) Ergo: waren de rollen omgedraaid, dan was er hetzelfde gebeurt.

en wat met de goedhartige man, of de man die niet over de juiste capaciteiten bezit om zich te verweren tegen dergelijke wanpraktijken?

De (kleine man geeft dik en vet garen gesponnen).De beurs werkt volgens het pyramide systeem de kleine man of kleine belegger zal wel een bepaald bedrag uitgekeerd krijgen maar de grote winners zyn toch de multi nationals en bedrijven en uiteraard de banken zelf,zei eten de koek op en de kleine belegger krijgt de kruimels.Ze hebben de kleine belegger wel nodig om het systeem draaiende te houden.Als jij morgen 1 miljoen euro op je rekening hebt wees maar zeker dat je een telefoontje van de bankbediende zult krijgen met een beleggings voorstel denk je dat dat is om jou nog rijker te maken nee het gaat hem in de eerste plaats om hun eigen aandelen en winsten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven