XXL Nutrition

Hard work on basic excercises

bongbong

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
64kg
Beste buffels,

Ik kwam dit schema tegen op internet. het lijkt me wel een intressant schema om te gaan proberen.

Het is de bedoeling om 3x per week te trainen
Eerste twee sets zijn warm-up sets, daarna is het de bedoel zo zwaar te gaan als je kan

Hyperextension Warm-up – 1 x 20
Squat – 5 x 5
Bench press – 5 x 5
Stiff-leg dead lift – 5 x 5
Bent-over rowing – 5 x 5
Standing Press – 5 x 5
Leg raises 1 x 25
bron: http://www.oldtimestrongman.com/strength-articles/hard-work-basic-exercises-bradley-j-steiner

Ik train ongeveer een half jaar dus nog een beginner, dus mischien dat dit te zwaar is voor mij?
Zelf dacht ik dat het mischien beter zou zijn om 1 zware dag te doen en 1 lichtere dag.
Wat vinden jullie van dit schema?

:thumbup:

Je kan overwegen een zware training, moderate en een lichte of op de ene dag bv zwaar squat, overig moderate. Andere dag zwaar deadlift (reguliere), overig moderate. Derde dag zware bench en overig moderate.

Uitproberen wat je lichaam aan kan zonder je herstel in de weg te zitten, iedereen is anders en zal dus ook anders op training reageren.

Als je zorgt dat je niet te zwaar begint kan dit wel. Eerste week met 3x5x je 10rm(herhaling) max beginnen. Elke week 2,5kg bijvoegen. Je eerste week is dus heel licht. Als je zoveel doet moet je licht beginnen anders ben je te snel opgebrand.

prima schema , toch mis ik een pullup /chin up erin verwerkt .

verder top :)

• Topic Starter Topic Starter
Je kan overwegen een zware training, moderate en een lichte of op de ene dag bv zwaar squat, overig moderate. Andere dag zwaar deadlift (reguliere), overig moderate. Derde dag zware bench en overig moderate.

Uitproberen wat je lichaam aan kan zonder je herstel in de weg te zitten, iedereen is anders en zal dus ook anders op training reageren.

Tnx voor het advies, denk dat ik light - moderate - heavy dagen ga doen

Als je zorgt dat je niet te zwaar begint kan dit wel. Eerste week met 3x5x je 10rm(herhaling) max beginnen. Elke week 2,5kg bijvoegen. Je eerste week is dus heel licht. Als je zoveel doet moet je licht beginnen anders ben je te snel opgebrand.

Ja lijkt me idd verstandig om rustig te beginnen, denk wel dat als je gewichten echt hoog worden het bijna niet meer te doen is. maar dat kijken we dan wel ;)

prima schema , toch mis ik een pullup /chin up erin verwerkt .

verder top :)

Ik ga eerst een paar maanden dit schema volgen, en als het beetje goed gaat kan ik evt nog chins toevoegen.

Terug
Naar boven